V roce 2014 se Dacii poprvé podařilo prodat více než 500 000 vozidel, což je ve srovnání s předchozím rokem téměř 20% nárůst.
Za deset let se Dacia
– dokázala prosadit v automobilovém prostředí s více než 3 miliony prodanými vozidly. Již více než deset let uplynulo od uvedení Loganu na trh v roce 2004. Pro rumunskou značku, která pod vedením Renaultu zažila znovuzrození a nevídaný úspěch v celé Evropě, se tímto odstartoval počátek nové historie. V rámci oslavy těchto deseti let se značka Dacia slavnostně pochlubí výroční limitovanou sérii dostupnou pro všechny modely řady –u vozidel Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy a Dokker (vyjma vozidla Dokker Van). Tato limitovaná série je v duchu značky přirozená a velkorysá, nabízí exkluzivní metalický lak modrá Cosmos, specifické stylové prvky a novou navigaci Media Nav 2.0 s rozšířenými funkcemi
Další novinkou je, že Dacia Duster se rozšiřuje o verzi 4WD TCe 125, která posiluje nabídku 4×4 společně s motorem 1,6 16v 105 k a dCi 110 k (k dispozici později).
Nový exkluzivní metalický lak modrá Cosmos
Modrá barva je historická barva značky Dacia. Limitovaná výroční série jí prokazuje čest a mezi dostupnými odstíny nabízí exkluzivní barvu modrá Cosmos, která je symbolickou barvou značky. Modrá barva se rovněž decentně objevuje i v interiéru kabiny.
Exteriér
Limitovaná výroční série se rovněž vyznačuje specifickými designovými prvky, např. kryty zpětných zrcátek v barvě Dark Metal, hliníkovými ráfky v tmavém kovovém odstínu Dark Metal. U Sandera vyniknou mlhové světlomety v šedé metalíze.
Interiér
Modrá barva se rovněž decentně vyskytuje v interiéru kabiny. Interiér získává osobitost sladěním tmavého karbonu zvýrazněného tmavě modrou barvou na čalounění sedadel a na bezpečnostních pásech (vpředu a vzadu) a decentním prošíváním sedadel v šedém odstínu. K tomu rovněž patří vpředu i vzadu umístěné specifické rohože.
Velkorysá výbava
Limitovaná série vychází z bohaté nabídky výbavy Arctica. Standardní výbava nabízí komfort klimatizace, bezpečnost a pohodu zajistí tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory a také zde nalézáme praktická elektricky ovládaná přední a zadní okna. Široká nabídka praktického výbavy pro každodenní použití.
Multimediální systém poslední generace
Ve výbavě nacházíme navigační systém nové generace MediaNav 2.0: 100% kompatibilní s připojením Bluetooth® a USB, integrovaná navigace, dopravní informace TMC (Traffic Message Channel) a aplikace AHA pro snadné on-line připojení a propojení se smartphony.
Detailní popis novinek:
- Palubní navigace s kanálem dopravních informací TMC zdarma s nabídkou alternativních tras
- Bezpečnostní upozornění (nebezpečné zóny, …)
- On-line připojení přes dedikovanou aplikaci: uživatel má na displeji k dispozici multimediální obsah, který si nakonfiguroval přes aplikaci AHA, kterou lze zdarma stáhnout do smartphonu. Aplikace mu umožní, aby měl z vozidla přístup do své knihovny multimediálního obsahu (internetová rádia, podcasty, hudba, audioknihy) anebo k sociálním sítím Facebook® a Twitter®. Rovněž poskytuje v reálném čase informace o nejbližších zájmových bodech, např. o hotelech nebo restauracích. Je možné je telefonicky kontaktovat a přímo spustit navádění na cíl.
- Vozidlo je vybaveno ovladači na volantu pro přístup k hlasovému rozpoznávání SIRI Apple (kompatibilní s telefonem iPhone® 4S).
- Modernizované barevné rozhraní s novými ikonami
Dacia Media Nav 2.0
– si zachovává veškeré vlastnosti, které přinesly úspěch systému Media Nav: velký dotykový displej s úhlopříčkou 18 cm (7 palců) a domovskou stránku umožňující velmi snadný výběr z šesti oblastí: rádio, média, telefon, mapa, navigace (v zobrazení 2D a ptačí perspektivě) a nastavení. Přenosná zařízení, např. smartphone nebo MP3 přehrávač, se připojují přes vstupy USB a Jack, které jsou pro lepší ergonomii umístěny na čelním panelu. Dacia Media Nav 2.0 rovněž umožňuje pomocí technologie Bluetooth® bezdrátově telefonovat, přehrávat hudbu a použít seznamy skladeb ze smartphonu.
Motory
Limitovaná série je k dispozici pro přeplňované benzínové i dieselové motorizace, u Dustera s pohonem 4×2 i 4×4.
Dacia Duster: nabídka s pohonem 4×4 se rozšiřuje o benzinový motor TCe 125
Pro doplnění benzinového motoru 1,6 16v 105 k a dieselového motoru dCi 110 k se rozšiřuje nabídka verzí s pohonem všech 4 kol u Dustera o benzinovou pohonnou jednotku poslední generace. Duster 4WD TCe 125 splňuje normu Euro 6 a zavádí technologii Stop & Start s rekuperací brzdné energie. Motor TCe 125 spojuje potěšení z jízdy a svižnost při zdolávání terénu.
Pohonná jednotka poslední generace
4válcový benzinový turbomotor s přímým vstřikováním vychází ze strategie downsizingu skupiny Renault. Tento motor o objemu 1,2 l dostává nejmodernější technologie týkající se účinnosti (Stop&Start, snížení tření), vykazuje jízdní vlastnosti atmosférického motoru o objemu 2 l a zároveň se může pochlubit řízenou spotřebou. Duster TCe 125 4×4 dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekund.
Motor o objemu 1 198 cm3 dosahuje výkonu 125 koní a maximálního točivého momentu 205 Nm, který je z 90 % dostupný již při 1 500 ot/min a plně dostupný mezi 2 000 a 3 000 ot/min. Duster TCe 125 4×4 díky této pružnosti a citlivosti zvládá stejně dobře venkovské i horské cesty, které vyžadují výkon a schopnost opakovaného rozjezdu.
Snadné řízení a účinnost v terénu
Motor TCe 125 spojený s integrální 6stupňovou převodovkou byl navržen s cílem spojit snadné řízení s účinností a v terénu využít veškerý potenciál Dustera. Duster 4WD TCe 125 může díky převodovce s krátkým prvním rychlostním stupněm (5,79 km/h u 1000 ot/min) manévrovat při velmi pomalé rychlosti na členitých terénech a umožňuje účinnější rozjezdy při zatížení nebo do kopce. Toto jednoduché a úsporné řešení bylo zvoleno pro snazší řízení v terénu a nabízí dobré dynamické výkony a jízdní vlastnosti na silnici.
Zvolení režimu 4×4
Ovladačem umístěným na středové konzole, který umožňuje volbu ze 3 režimů, může řidič snadno přizpůsobit schopnosti vozu svým potřebám
- Režim „4×2“: Hnací síla je přenášena pouze na dvě poháněná kola. Tento režim se hodí pro jízdu na silnicích v dobrém stavu, které jsou suché a přilnavé, a snižuje spotřebu paliva.
- Režim „Auto“: Rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu se provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti, a to až do 50 % na zadní nápravu.
- Režim „Lock“: Systém elektronicky nastaví režim 4×4 a trvale přenáší 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Toto nastavení je určeno pro nerovné povrchy nebo povrchy s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, půda, písek) a pro nízké rychlosti.
Ekonomický a úsporný
Duster 4WD TCe 125 se rovněž vyznačuje nízkými provozními náklady. Motor je vybaven bezúdržbovým rozvodovým řetězem. Spotřeba paliva je pouhých 6,4 l/100 km a emise CO2 jsou sníženy na 145 g/km.
- Funkce Eco Mode: pomáhá řidiči osvojit si ekologičtější a úspornější chování a umožňuje mu kdykoli snížit spotřebu paliva. Jakmile je systém aktivován, upraví některé parametry řízení, sníží výkonnost motoru a teplotní komfort v poměrech přijatelných pro řidiče a cestující ve vozidle.
- Ukazatel řazení rychlostního stupně (Gear Shift Indicator/GSI) informuje prostřednictvím optického signálu na palubní desce, kdy jsou otáčky motoru optimální pro změnu rychlostního stupně s cílem snížit spotřebu a emise CO2.
Tlumená akustika
O mimořádně pečlivě vyladěné akustice motoru Energy TCe 125 svědčí tlumený a velmi klidný chod motoru, který přispívá ke komfortu na palubě a podtrhuje modernost tohoto bloku poslední generace.
Benzinový turbomotor TCE 125s přímým vstřikováním:
Přímé vstřikování spojené s přeplňováním přes integrovaný turbo kolektor a s variabilním rozvodem s dvojitým regulátorem vačkových hřídelů probíhá přímo ve spalovací komoře, čímž se optimalizuje účinnost a strategie řízení v závislosti na provozu motoru. Umožňuje získat maximální točivý moment již při nízkých otáčkách a využít ho v širokém provozním rozsahu. Vylepšeným spalováním se snižuje spotřeba paliva a množství emisí CO2.
Systém Stop&Start s ultrarychlým startem:
Pro úsporu paliva se motor při zastavení vozidla automaticky vypne. Jakmile řidič lehce sešlápne spojkový pedál, dojde k okamžitému opětovnému nastartování. Systém detekuje přesnou polohu válců a vstříkne palivo do válce, který je v ideální pozici pro okamžité opětovné nastartování motoru. Duster 4WD TCe 125 je vybaven zesíleným startérem pro opětovné starty.
Rekuperace energie při brzdění:
Systém Stop & Start je spojený se systémem rekuperace energie při brzdění. Jak název napovídá, systém rekuperuje energii, když je zdarma (zpomalení/brzdění). Tato energie je uložena v akumulátoru a znovu použita při startování vozidla.
Největší nárůst prodejů je v Evropě
V Evropě značka Dacia zaznamenala již druhý rok po sobě největší nárůst ze všech značek, dosáhla 2,5% podílu na trhu (+0,4 procentního bodu). Během roku 2014 Dacia prodala 511 362 vozidel. Modely Sandero a Duster tvoří dvě třetiny prodeje s více než 160 000 prodanými vozidly od každého z nich, za nimi následuje Logan s počtem 100 000 prodaných vozidel.
• Ve Francii, kde je Dacia 5. nejprodávanější značkou, dosáhla nárůstem o 0,5 % zvýšení podílu na 4,9 %, přičemž nejúspěšnějšími modely se staly Duster a Sandero (3. nejprodávanější vozidlo soukromým osobám).
• Ve Španělsku dosáhla Dacia díky Sanderu, které je 1. nejprodávanějším vozidlem soukromým osobám, nárůstu prodeje o 0,7 % na 4,7 % podílu trhu, což znamená 45 986 registrací.
• Rekordní prodeje a podíly na trhu Dacia zaznamenala i v jiných evropských zemích, např. v Itálii (2,7 % podílu na trhu, téměř 40 000 registrací) nebo ve Velké Británii, kde Dacia za pouhé 2 roky od uvedení do prodeje vybojovala prodejní podíl téměř 1 % (23 862 prodaných vozů v roce 2014).
• Navzdory nepříznivé situaci na trhu se Dacia dále rozvíjí ve Středomoří a zvyšuje své zastoupení na trhu ve všech zemích. V lednu letošního roku byla značka uvedena v Izraeli, kde byl v Tel Avivu otevřen první showroom, který uvedl do prodeje čtyři vozidla řady: Duster, Sandero Stepway, Lodgy a Dokker.
• Po Spojeném království, Irsku, Dánsku, Norsku, Kypru a Maltě v roce 2013 se Izrael stává 44. zemí, v níž je značka Dacia prodávána.
• V České republice značka Dacia poskočila na 5. místo v žebříčku prodejnosti s tržním podílem téměř 4,8 % při 9 779 prodaných vozech. Zároveň se stala 3. nejprodávanější značkou soukromé klientele. Model Duster byl zase druhým rokem po sobě 1. Importované SUV na českém trhu. Rok oslav 10 let jak se patří.
Dacia je pilířem skupiny Renault
- Od uvedení Loganu na trh se značka Dacia dále rozvíjela rychlým tempem. Dnes představuje pro skupinu Renault jistotu. Je příběhem o velkolepém a neočekávaném úspěchu na počátku 21. století.
- V roce 1999 Renault přebírá 51 % akcií společnosti Dacia a pracuje na dvou projektech s cílem modernizovat rumunský průmyslový závod a zároveň navrhnout vozidlo, které by bylo dostupné pro každého, a vytvořit pro něj v Rumunsku vhodné výrobní podmínky. Ve stejném roce byl oficiálně zahájen projekt X90 (Logan).
- V letech 1999 až 2004 skupina Renault investovala 489 milionů eur do rozsáhlé modernizace Dacie.
- Toto období se rovněž vyznačuje postupným zvyšováním účasti Renaultu v kapitálu Dacie (81,4 % v roce 2000, 92,72 % v roce 2001 a 99,43 % v roce 2003) a uvedením dvou modelů na trh (Supernova v roce 2000 a Solenza v roce 2003), které umožnily francouzsko-rumunským týmům spolupracovat a připravit se na příchod Loganu.
- Před 10 lety, několik dní před zahájením autosalonu Mondial de l’Automobil, Renault oficiálně oznámil, že značka Dacia bude od června 2005 uvedena na trh ve Francii. První model nové éry se jmenoval Logan. Tento tříprostorový sedan měl být jednoduchý, moderní a spolehlivý. Základní cena pouhých 7 500 eur nabízela bezkonkurenční poměr ceny, užitkovosti a prostornosti a znamenala převrat v automobilovém odvětví.
- Aby se tato výzva úspěšně podařila, začínali inženýři od „čistého stolu“ promýšlet návrh automobilu vycházejícího ze tří slov: jednoduchý, moderní a robustní. Po uvedení Loganu do prodeje se úspěch dostavil okamžitě. Logan jakožto nový úsporný model, který byl v této době vytvořen, byl jedinečný a uspokojil nové očekávání zákazníků, kteří čekali právě na tuto „šikovnou koupi“. Tvoří základ pro rozvoj značky Dacia v Evropě a Středomoří.
Několik významných událostí:
- 2005: první představení vozu Logan v Evropě na autosalonu v Ženevě a uvedení Loganu na trh v Evropě
- 2006: zahájení prodeje vozu Logan MCV v Rumunsku a Bulharsku
- 2007: otevření výzkumného technického pracoviště v Rumunsku Renault Technologie
- zahájení prodeje vozu Logan MCV v Evropě a v zemích Maghrebu
- 2008: zahájení prodeje vozu Logan Pick-up a Sandero
- 2009: zahájení prodeje vozu Sandero Stepway
- 2010: zahájení prodeje vozu Duster
- 2012: Rozšíření řady o dva nové modely: o jednoprostorové kompaktní vozidlo pro rodiny Lodgy a o dodávku Dokker Van v multifunkční prostorné verzi Ludospace Dokker.
Rok 2012 je pro značku rozhodujícím rokem, protože odstartovala obnovení řady Dacia
Nový Logan, nové Sandero a Sandero Stepway přebírají moderní styl a mají lepší funkce a výbavu (ESP, regulátor a omezovač rychlosti, navigační systém…). Značka však zůstává věrná své filozofii „šikovné koupě“ se stále dostupnou cenou. V roce 2013 je v duchu stejné logiky uveden do prodeje nový Logan MCV a nový Duster.
Značka Dacia zaznamenala velký rozmach. Značka se prodává ve 44 zemích. Opírá se o kompletní řadu 7 vozidel, z nichž jeden model, Dokker Van, je vozidlo užitkové.
Dnes je značka stále věrná svým hodnotám, zpřístupňuje nový automobil co největšímu počtu lidí a postupně rozšiřuje funkce svých modelů za stále dostupnou cenu. V roce 2014 Dacia oslavila prodej svého třímiliontého vozu a šťastného majitele pozvala na svůj stánek na pařížský autosalon.
Zákazníci Dacie neváhají ke značce Dacia projevit svou náklonnost.
- Důkazem jsou komunitní akce, které přinášejí značný úspěch, a velká účast na sociálních sítích. Aktivní komunita na sociálních sítích s více než 2,2 milionu fanoušků
- Kromě obchodních výsledků se Dacia také může spolehnout na své aktivní zákazníky. Značka si velmi rychle získala náklonnost veřejnosti. Je to opravdová komunita, která se spontánně vytvořila a odhaluje zrod nového společenského jevu: šikovná koupě. Zákazníky značky Dacia již deset let spojují společné hodnoty: určitá svoboda myšlení, přirozenost a velkorysost.
- Milovníci Dacie ve značné míře projevují svou náklonnost ke značce na Facebooku s jednou mezinárodní stránkou a 27 stránkami různých zemí. Komunita na této sociální síti se stále rychle rozrůstá. V průběhu jednoho roku se více než zdvojnásobila a dnes má přes 2,2 milionu fanoušků.
- Nejaktivnější fanoušci jsou z Turecka (650 000 fanoušků), dále z Rumunska, kolébky značky (350 000 fanoušků), a z Francie s téměř 270 000 fanoušky. V zemích Maghrebu, tedy v Alžírsku a v Maroku, má celkem 250 000 a 240 000 fanoušků.
Komunitní akce, které shromažďují tisíce lidí
- Na základě tohoto spontánního hnutí značka zavedla komunitní akce s cílem shromáždit své zákazníky, přední vyslance hodnot Dacia. Například pikniky každoročně pořádané v různých zemích jsou skutečně příjemně strávené chvíle, chvíle silného vztahu se značkou, na které veřejnost přijímá pozvání. Podívejme se na hlavní události v roce 2014.
- Ve Francii se téměř 15 000 fanoušků značky sešlo v pařížském regionu na akci Velký Dacia piknik (Grand Pique-Nique Dacia). Více než 3 100 vozidel shromážděných při této příležitosti bylo důkazem, že se toto každoroční velké shromáždění komunity francouzských zákazníků Dacia těšilo masivní účasti.
- Čtvrtého ročníku pikniku Dacia, který se konal v Bulharsku, se zúčastnilo více než 1 500 osob, což je 3krát více než předchozí rok.
- Téhož dne se téměř 4 000 osob setkalo v Šiklandu v České republice, v největším zábavním parku v zemi. Letošní, již druhý ročník, se bude konat dne 6.června 2015 v Šiklově mlýně.
- V Dánsku byl piknik Dacia, na který přišlo téměř 2 000 návštěvníků, příležitostí pro oslavu prvního roku od uvedení značky do prodeje v této zemi.
- Přítomno bylo 400 vozů z 1 600 prodaných vozů za rok, to znamená, že přijelo 25 % dánských zákazníků.
- V Polsku se při příležitosti 5. ročníku pikniku Dacia sešlo 5 000 zákazníků z 53 autorizovaných prodejen v zemi.
- V Maroku se během léta pořádala plážová turné. „Plážová karavana Dacia“ doprovázená třemi Dustery a jedním Lodgy projela 5 etapových měst. Této události s nejrůznějšími zábavními aktivitami se zúčastnilo 150 000 diváků.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas