Společně s novým dynamickým designem nové IS nabízí příkladné dynamické schopnosti a především výjimečný požitek z jízdy.
Nové IS 250:
Nové IS 300h:
Nové IS
– nabízí sportovní jízdní vlastnosti, agilní jízdní chování, přesnou odezvu vozu na pokyny od řidiče, maximálně komunikativní řízení a čitelnou zpětnou vazbu
– přináší 12 úplných novinek a technických inovací, ale současně zaujme i zcela novým interiérem, který spojuje kultivovanost a kvalitu očekávanou od každého vozu značky Lexus, včetně sportovnějšího prostředí v interiéru se zaměřením na řidiče, výrazně většího prostoru na zadních sedadlech (v tomto ohledu nejprostornější vůz v dané třídě) a většího i praktičtějšího zavazadlového prostoru.
Design exteriéru
Zcela nový IS navazuje na novou generaci modelů GS, ES a LS, a tak se může pochlubit smělými předními partiemi s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru vřetene, která tomuto kompaktnímu sedanu propůjčuje vzhled spojující dravou eleganci, efektní vzhled a jednoznačnou příslušnost ke značce Lexus.
Při pohledu z boku se hlavní masa kabiny soustředí do zadní části; k ještě vyšší míře elegance a dynamiky přispívá stoupající boční linka ubíhající od spodních partií k zadním sdruženým světlům.
Design exteriéru staví na novém dynamickém pojetí sdružených světlometů v charakteristickém provedení automobilky Lexus, včetně světel pro denní svícení ve tvaru písmene „L“, která jsou však zde nezávisle umístěna pod hlavními světlomety.
Design interiéru
Čistý a elegantní design kabiny vozu poskytuje ideální ergonomické prostředí zaměřené na potřeby řidiče.
Nově koncipované sedadlo řidiče nabízí vyšší míru pohodlí a lepší boční vedení. Snížil se posaz řidiče a rovněž se zmenšil úhel sklonu volantu, jehož konstrukce se inspirovala u speciálu LFA. Prodloužil se rozsah podélného nastavování volantu, aby řidič mohl zaujmout sportovnější pozici při řízení.
Kvalitní materiály, prvky obložení a povrchovou úpravu doplňují nejmodernější technologie rozhraní HMI, nebo např. vysoce kvalitní analogové hodiny s povrchem emitujícím světlo. Součástí středové konzoly jsou elektrostatické spínače (u značky Lexus použity poprvé), s jejichž pomocí lze ovládat nastavení klimatizace pouhým dotykem prstu.
Rozvor nového IS je o 70 mm delší než u předchůdce, přičemž vůz je o 10 mm širší, a tak na zadních sedadlech nabídne nejvíce místa v dané třídě a současně přináší i větší prostor pro zavazadla. Prodloužením rozvoru a ztenčením konstrukce předních sedadel se prostor pro kolena zadních cestujících zvětšil o 85 mm. K vyšší praktičnosti přispívají i nová zadní sedadla s možností sklápění, dělená v poměru 60:40.
Díky zabudování akumulátorů pod dno zavazadelníku nabízí vyšší přepravní kapacitu i zcela nové provedení IS 300h.
Jízdní dynamika
Klíčovým cílem programu vývoje nového IS byl požitek z jízdy na vrcholu třídy, a proto se konstruktéři maximálně zaměřili na všechny aspekty, které mají vliv na jízdní dynamiku tohoto nového sedanu Lexus.
K výraznému zvýšení celkové tuhosti karoserie přispěly nové metody laserového svařování, lepení kovových spojů karoserie a dodatečné bodové svařování.
Přepracováním dvojitého lichoběžníkového zavěšení předních kol narostla torzní tuhost o 20 %. Na zadní nápravě konstruktéři použili nové víceprvkové zavěšení, podobné jako u modelu GS nové generace.
Přepracování konstrukce a tuhosti převodky řízení se odrazilo v lehčí, hladší a přesnější zpětné vazbě od volantu.
Nový systém Drive Mode Select nabízí až čtyři jízdní režimy volitelné řidičem
- ECO
- NORMAL
- SPORT/SPORT S
- SPORT S+ (u verzí se systémem AVS)
Nový systém Drive Mode Select umožňuje optimálně kombinovat hospodárnost jízdy, pohodlí, výkon a jízdní charakteristiku.
F SPORT
IS F SPORT nabízí nejen exkluzivní prvky v exteriéru a interiéru, poukazující na sportovnější a dynamičtější charakter vozu, ale i reálné zlepšení dynamiky díky speciálně vyladěnému systému zavěšení předních i zadních kol.
Zvenčí lze vozy v provedení F SPORT okamžitě rozpoznat díky exkluzivnímu designu předního nárazníku a masky chladiče, kde zaujme nápadnější chromová úprava a exkluzivní rastr masky.
Verze F SPORT rovněž používají exkluzivní palubní ukazatele pro řidiče s pohyblivou centrální částí známé z modelu LFA.
Exkluzivní provedení sedadel využívá integrovanou pěnovou konstrukci, která přináší výtečné pohodlí a příkladnou boční oporu.
Pro paket F SPORT bylo speciálně naladěno zavěšení předních i zadních kol, stejně tak jako elektrický posilovač řízení (EPS). Výsledkem je lepší ovladatelnost IS bez negativních dopadů na kvalitu a komfort jízdy. Volitelným prvkem vozů v provedení F SPORT je i adaptivní variabilní odpružení (systém AVS).
Pohon
Nové IS 250
– se na evropských trzích objeví s pohonem zadních kol a zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l.
Zcela nové plně hybridní IS 300h s pohonem zadních kol kombinuje výkonný elektromotor s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l používajícím Atkinsonův cyklus, nový systém vstřikování paliva D-4S, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). S celkovým systémovým výkonem 220 k tato soustava dosahuje v dané třídě špičkových emisí CO2 pod 100 g/km a průměrné spotřeby paliva 4,3 l/100 km.
Propracované bezpečnostní systémy
Nově navržená „vyskakovací“ kapota automaticky vytváří volný prostor k pohlcení nárazové síly při střetu s chodcem, aby bylo možné nabídnout co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajistit optimální ochranu chodců.
Nové IS používá i několik nových pokrokových prvků aktivní výbavy, jako např. automatická dálková světla, upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu, systém pro monitorování slepých úhlů a výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert), který upozorňuje na nebezpečí blížících se vozidel při couvání v nepřehledných situacích.
Technické specifikace
Lexus | IS 250 | IS 300h |
Délka (mm) | 4665 | 4665 |
Výška (mm) | 1430 | 1430 |
Šířka (mm) | 1810 | 1810 |
Zavazadlový prostor (l) | 480 | 450 |
Rozvor (mm) | 2800 | 2800 |
Počet cestujících | 5 | 5 |
Poháněná náprava | zadní | zadní |
Typ motoru | 4GR-FSE | 2AR-FSE |
Uspořádání válců | V6 | L4 |
Výkon motoru | 207 k | 177 k |
při ot/min | 6400 | 6000 |
Celkový výkon systému LHD | 220 k | |
Točivý moment Nm | 250 k | 215 k |
při ot/min | 4800 | 4400 (zážehový motor) |
Převodovka | 6AT | E-CVT |
Zavěšení kol vpředu: | s dvojitými lichoběžníky | s dvojitými lichoběžníky |
vzadu: | víceprvkové | víceprvkové |
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a modelu CT 200h – prvním a jediným plně hybridním prémiovým kompaktem na světě. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 74 % (2011) vs. 40% (2007). V roce 2013 Lexus v ČR očekává podíl hybridních modelů na celkových prodejích ve výši 85 %.
Vizí automobilky Lexus je vyznávat modernější a progresivnější hodnoty luxusu než ty, které lze vidět u tradičních výrobců prémiových vozů. Cílem značky Lexus vždy bylo vytvářet hodnotnější osobní zkušenosti prostřednictvím automobilů i pomocí nových technologií. Lexus věří v budoucnost – a ve vytváření produktů a poskytování služeb, které zlepší náš život i naši společnou budoucnost.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”