Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně

Aygo Crazy – jde o jediný funkční prototyp, „nákupní superauto“, které posunuje hlavní kvality modelu Aygo na vrcholnou hranici.

Jelikož má spíše ducha rally skupiny B než driftování (jízda ve smyku) kategorie D1, jde o auto, u něhož je vše zaměřeno na radost z jízdy: bez jakýchkoli elektronických podpůrných systémů, bez posilovače řízení a bez ABS se blíží jízdními vlastnostmi spíše motokáře.

Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně
Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně
Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně

Pro Aygo je příznačné, že pod svojí na zakázku udělanou karosérií skrývá více „svalů“, které jsou doprovázeny 17-ti palcovými koly z lehkých slitin a pneumatikami Goodyear 225/45. Existuje tu dokonce i přímá vazba na sportovní dědictví Toyoty, protože zadní křídlo Aygo Crazy z uhlíkových vláken je částečně převzato přímo ze závodních aut americké série Champ Car, která jezdí rychlostí až 320 km/hod..

Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně

Aygo Crazy má motor Toyota 1.8 VVT-i, který poháněl poslední generaci vozů Celica a MR2 Roadster; motor je uložený vzadu a pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku Roadster. Přidání konverzní sady Toyota Motorsport turbo zvyšuje výkon na 200 koní a točivý moment na 240 Nm.

Srovnejte si tento výkon s 68 k a 93 Nm, kterými disponuje sériová verze modelu Aygo, a získáte určitou představu, o jak odlišný automobil skutečně jde! Aby se zvládl větší výkon motoru, byl přepracován chladící systém na míru s velkým, vpředu usazeným hliníkovým chladičem. S hmotností pouhých 1050 kg může Aygo Crazy dosáhnout maximální rychlosti až 204 km/hod. Avšak nejen rychlost je definující kvalitou tohoto konceptu.

Zavěšení kol MacPherson s vinutými pružinami je převzato z modelu MR2 Roadster. Stavitelné tlumiče Tein dále vyostřují dynamický výkon a přední i zadní rozchod kol je zvětšen o 25 mm v porovnání se sériovou verzí.

Kabina vozu, kterou dokončovala specializovaná firma na vnitřní úpravy O’Rourke, má speciálně vyrobená sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a plnohodnotný ochranný rám.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE AYGO CRAZY vs AYGO

MOTOR AYGO CRAZY AYGO
Typ Vzadu uložený čtyřválec 1,8 VVT-i s konverzní sadou TMG turbo Vpředu uložený tříválec 1,0 VVT-i
Ventilový mechanismus DOHC 16V ventil DOHC 12V ventil
Objem (cm3) 1794 998
Vrtání x zdvih (mm) 79,0 x 91,5 71,0 x 84,0
Kompresní poměr 10,0:1 10,5:1
Max. výkon (k /ot /min) 200 / 6.700 68 / 6.000
Max. točivý moment (Nm/ ot/min 240 / 3.400 93 / 3.600
PŘEVODY
Typ spojky Helix s posíleným výkonem Suchá, s jednou plochou
Typ převodovky Pětirychlostní manuální Pětirychlostní manuální
BRZDY
Přední 328 mm chlazené kotouče 247 mm chlazené kotouče
Zadní 280 mm chlazené kotouče 200 mm bubny
ZÁVĚS
Přední Vzpěra MacPherson Vzpěra MacPherson
Zadní Dvojitá vzpěra MacPherson Torzní příčka
Tlumiče Tein, stavitelné
ŘÍZENÍ
Typ Ozubnice s pastorkem Ozubnice s pastorkem
Poměr 13,2:1 16,5:1
PNEUMATIKY A KOLA
Velikost kol (palce) 7,5 x 17 14×4,5J
Pneumatiky Goodyear 225/45R17 155/65 R14
ROZMĚRY
Celková délka (mm) 3.500 3.405
Celková šířka (mm) 1.800 1.615
Celková výška (mm) 1.500 1.465
Rozchod vpředu (mm) 1.475 1.420
Rozchod vzadu (mm) 1.460 1.410
HMOTNOST
Celková hmotnost (kg) 1.050 790-890
VÝKON
Max. rychlost (km/hod.) 204 157
0-100km/hod. (sek.) 5,75 14,2

Toyota Aygo Crazy již prokázala své ryze sportovní schopnosti a to ve chvíli, kdy za volantem seděl zkušený Timo Glock, pilot týmu F1 Toyota Panasonic Racing.

Se svými smělými potisky Aygo Crazy a poznávací značkou T2 4YGO (s turbodmychadlem, dvousedadlové Aygo) se Aygo Crazy dostane na zkušební okruh – i na otevřenou silnici – během letošního léta.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...