Už před začátkem bylo zřejmé, že první závod letošní sezóny Le Mans Series na trati v Barceloně bude velmi napínavý. A splnil očekávání!
1000 km plných neočekávaných zvratů s velmi bouřlivým začátkem i závěrem v režii týmu Peugeot Total s vozem Peugeot 908 HDi FAP a dvojicí Nicolas Minassian – Marc Gené, vítězi tohoto úvodního závodu.
Generální ředitel Automobiles Peugeot Jean-Philippe Collin, 4 200 hostů obchodního zastoupení Peugeot Španělsko a více než 28 000 diváků sledovali seřazení vozů 908 HDi FAP na startovní čáře.
Portugalec Pedro Lamy s vozem číslo 8 udržel vedoucí pozici, kterou vybojoval v předcházejícím dni Stéphane Sarrazin, a vytvořil mírný náskok před konkurencí i druhým vozem 908 s Nicolasem Minassianem, který předvedl trochu váhavý start. „Překvapil mě Pedrův nástup při startu,“ řekl Nicolas Minassian. „Vyrazil rychle dopředu a já jsem se najednou ocitl na 4. pozici.“
Francouz se ovšem rychle propracoval na třetí místo a pustil se do tvrdého boje s Allanem Mc Nishem na Audi N°1. Po předjížděcím manévru ve 13. kole našel Minassian prostor a vyrazil kupředu, aby dotáhl 7 vteřin, které ho dělily od vozu 908 Pedra Lamy, který měl menší problémy s provozem na trati. Vzájemný duel obou Peugeotů přerušil zásah servisního vozu a umožnil Mc Nishovi převzít vedoucí pozici. Souboj s Audi začal nanovo. Stéphane Sarrazin se pokusil o několik předjížděcích manévrů, ale ve 42. kole došlo ke srážce s vozem Aston Martin.
„Mc Nishův manévr jsem opravdu nepochopil“, zdůraznil Stéphane. „V jednu chvíli jsem myslel, že má poruchu, protože začal prudce brzdit na neobvyklém místě. Donutil mě, abych také přibrzdil a Engemu na Astonu se už nepodařilo se vyhnout.“
Nabouraná pravá zadní strana – 908 HDi FAP N°8 musela do boxu na opravu difuzéru a 11 ztracených kol znamenalo konec nadějí v bitvě o vítězství.
O další vzrušení se postaral v 55. kole Katalánec Marc Gené, který přeletěl jeden z obrubníků ve výšce téměř 1 m nad zemí.
O dvě kola později měl vůz Audi N°1 problémy s mechanikou a Marc Gené se i přes absolvovaný přelet dostal do čela závodu. Až do konce pak vůz číslo 7 s přehledem dominoval závodu. Nicméně 10 kol před cílem byla nutná výměna pilota, neboť Marca Geného postihla křeč do pravé nohy. Byl to tedy nakonec Nicolas Minassain, který si užil okamžiky slávy a projel cílem jako vítěz.
Piloti vozu č. 8 Perdo Lamy a Stéphane Sarrazin zajeli, předtím než se stali obětí provozu na trati, nejlepší časy.
„Konkurenční vůz mě zasáhl zezadu vlevo,“ vysvětluje Pedro Lamy. „To způsobilo vybočení zádě, takže jsem se nestihl vyhnout jednomu Lamborghini a najeli jsme do zábran z pytlů písku. Musel jsem čekat na pomoc a zajet do boxu kvůli výměně přední kapoty.“ Francouzsko-portugalské duo skončilo závod na 12. pozici, útěchou může být nejlépe zajetý čas jednoho kola.
Michel Barge : „Je to skvělé vítězství hned z několika důvodů. Nejprve pro Marca Gené, který toho pro katalánský automobilový sport hodně udělal, a taky pro Nicolase Manassiana, který byl obdivuhodný. Dále jsme si znovu otestovali naši konkurenceschopnost vůči Audi. Jsme na dobré cestě zajet sprinty při každém závodu s vysokou úrovní spolehlivosti.“
Bruno Famin : „Technická bilance je velmi uspokojivá, nesetkali jsme se s žádným problémem. Všechny nepříjemnosti byly zapříčiněny situacemi v závodu. Jezdíme se stejnou konfigurací jako v Sebringu. Některé díly u čísla 7, jakožto i motor, již mají za sebou všechny jízdy v USA. Celkem máme na kontě 5500 km. 24 hodin v Le Mans, to je celkem 6000 km!“
Nicolas Minassian : „Fantastické jsou stálé pokroky, které tým dělá, a jeho schopnost rychle reagovat na vzniklé problémy. Jeli jsme na maximum a vůz je rychlý a spolehlivý. Vítězství je pak docela jednoduché.“
Marc Gené : „V prvé řadě jsem hrozně rád, že jsme zvítězili tady doma v Katalánsku. Pak bych chtěl poděkovat Peugeotu za tento odolný a spolehlivý vůz. Jediný problém, který jsme na konci závodu měli, byla křeč, která mě chytla do pravé nohy a kvůli níž jsem nakonec musel volant předat na zbývajících pár kol Nicolasovi.“
Další závod: Monza, 26.-27. dubna 2008
Pořadí v Barceloně:
M. Gené-N. Minassian (Peugeot 908 HDI FAP), 215 kol za 5hod59min30s812 (průměrná rychlost: 167,030 km/h)
A. Premat-M. Rockenfeller (Audi R10) – 1 kolo,
S. Mucke-J. Charrouz (Lola Aston Martin) – 3 kola,
E. Collard-JC. Boullion (Pescarolo) -5 kol,
R. Capello-A. McNish (Audi R10) – 6 kol…
12. P. Lamy-S. Sarrazin (Peugeot 908 HDI FAP) – 15 kol.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií