Výrazně širší a mírně snížená silueta vozu klade více důrazu na emotivní a sportovní vlastnosti.
Design využívající ostrých hran a výrazné lemy blatníků zdůrazňující široký rozchod kol dodávají nové Hondě Accord výrazné a silné rysy a působí dojmem jistoty. Výrazná příď a dynamičtější linie vytvářejí napjatější a atletičtější tvary.
Evoluce oproti předchozí generaci modelu Accord je zřejmá zejména u kombi Tourer, kde byla hlavní pozornost namísto velikosti zavazadlového prostoru věnována dynamičtějšímu vyjádření jeho technologické vyspělosti však se zachováním vysoké variability a praktičnosti.
Nový model patří mezi první automobily, jejichž kompletní řada motorů splňuje připravovanou emisní normu Euro 5, přestože tato norma vstoupí v platnost až v září 2009.
Těchto výjimečných ekologických parametrů přitom nebylo dosaženo na úkor potěšení z jízdy – lepší hospodárnost přichází společně s vyšším výkonem a flexibilitou.
Poprvé bude veřejnosti představena druhá generace dieselového motoru Honda, který dále rozvíjí vynikající kvality mnohokrát oceněného motoru i-CTDi. Technická vyspělost a celkové schopnosti řadí tento motor mezi světovou špičku a podtrhují tvrzení, že Honda Accord nabízí jednu z nejvýhodnějších kombinací dynamického výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí, jaké jsou dnes na trhu k dispozici.
Podobně jako jeho předchůdce, také nový motor i-DTEC je kompaktní, lehký a vyznačuje se vytříbeným chováním a nízkou hladinou hluku. Využívá nejmodernější technologie piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva, efektivnější recirkulaci spalin a je vybaven částicovým filtrem, který významným způsobem omezuje emise sazí. Sportovně založení řidiči ocení jeho vyšší výkon a hodnotu točivého momentu. Výkon je o 10 k vyšší (150 k/110 kW) při stejné hodnotě 4 000 ot./min., zatímco točivý moment nově dosahuje hodnoty 350 Nm při 2 000 ot./min.
Dvoulitrový motor i-VTEC nabízí výkon srovnatelný s jeho předchůdcem – 156 k při 6 300 ot./min. – avšak jeho hlavní výhodou je mimořádně nízká spotřeba paliva. Mezi hlavní technické změny patří větší průměr sacích ventilů, dále optimalizovaný zdvih a časování ventilů a větší množství vzduchu na sání i na výfuku.
2,4-litrový motor má vyšší výkon – 200 k při 7 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 233 Nm při 4 500 ot./min. – oproti původním hodnotám 190 k a 223 Nm. Těchto hodnot bylo dosaženo díky zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1, většímu průměru ventilů, úpravě časování ventilů a snížení tlaku ve výfukovém systému.
Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak oba benzínové motory mohou být volitelně vybaveny také pětistupňovou automatickou převodovkou.
Vozy vybavené manuální převodovkou disponují „indikátorem řazení“, který se nachází ve středu otáčkoměru. Zde se zobrazují pokyny ‘UP’ (nahoru) nebo ‘DOWN’ (dolů), které řidiče informují o optimálním okamžiku (z hlediska spotřeby paliva) kdy přeřadit na jiný rychlostní stupeň; testy provedené společností Honda prokázaly, že jednoduchým dodržováním těchto pokynů je možné dosáhnout úspory paliva ve výši až 5 %.
Pětistupňová automatická převodovka má nově přímou sekvenci pozic ‘P R N D S’: v poloze „S“ je k dispozici režim sekvenčního řazení pomocí páček pod volantem, který umožňuje manuální řazení nebo zablokování určitého zařazeného rychlostního stupně.
Agilní jízdní vlastnosti, bezpečná ovladatelnost
Aktivní řidiči u nové Hondy Accord ocení její větší agilitu. Níže položené těžiště, širší rozchod kol a zcela nové zavěšení předních kol se dvěma lichoběžníkovými rameny a zadní víceprvková náprava s variabilními tlumiči spolu s větší torzní tuhostí karosérie zlepšují reakci vozu na pokyny řidiče. Ovládání je citlivější a jistější. Současně došlo k výraznému omezení naklánění karosérie.
Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy je nyní součástí standardní výbavy všech modelů. Tento nový axiální systém je vybaven výkonným bezkartáčovým motorem s nízkou setrvačností, který zajišťuje vynikající odezvu řízení při vyšších rychlostech a přispívá tak k pocitu stability a jistoty. S ohledem na dynamičtější nastavení podvozku nové Hondy Accord byl také použit strmější poměr řízení.
Komplexní soubor bezpečnostních prvků
Arzenál pasivních bezpečnostních prvků doplňuje neobvykle široká řada dynamických systémů, které přispívají k ještě větší bezpečnosti jízdy. Stabilizační systém VSA je součástí standardní výbavy všech modelů. Jeho úkolem je pomoci řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a při náhlých manévrech.
Motion Adaptive Electric Power Steering (EPS)
Nový Accord je dále vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Tento systém nazývaný Motion Adaptive EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky řidiči pomůže otáčet volantem správným směrem.
Tato pomoc probíhá formou lehkého natočení volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je vždy plně odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor pro to, aby intuitivně zareagoval a dokázal tak vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.
Pokročilý jízdní asistenční systém (ADAS) součástí volitelné výbavy pro všechny modely
Pro výbavu Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je volitelně k dispozici Pokročilý jízdní asistenční systém (ADAS) tvořený souborem tří průlomových technologií, které povyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První z těchto technologií je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který za pomoci kamery sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu. Tím se zvyšuje komfort jízdy a snižuje se únava řidiče.
Třetím systémem ADAS je Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS), který sleduje vzdálenost Hondy Accord od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel. Systém dokáže řidiče upozornit na hrozící nebezpečí srážky a v případě, že je nehoda nevyhnutelná, pomáhá zmírnit její následky.
Tyto systémy doplňují pasivní bezpečnostní prvky Hondy Accord, které zahrnují předpínače předních bezpečnostních pásů včetně omezovačů tahu, dvoufázové přední airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu, či kotvy systému ISOFIX a oka pro upevnění bezpečnostních popruhů dětských sedaček. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy, které jsou aktivovány při zatlačení těla cestujícího do opěradla sedadla v případě nárazu zezadu. V této situaci speciální tuhá deska aktivuje táhla spojená s opěrkou hlavy, která se skloní směrem vpřed a pomůže podepřít hlavu cestujícího.
Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE), která je postupně zaváděna do všech modelů značky Honda, přináší výrazně vyšší ochranu cestujících v celé řadě reálných nehod.
Polygonální hlavní rám na přídi byl zkonstruován tak, aby zabraňoval deformacím kabiny přenosem sil vznikajících při nehodě do několika tras vedoucích mimo prostor pro cestující. To je mimořádně důležité v případech, kdy dojde k čelní kolizi vozidel o různé výšce, hmotnosti nebo konstrukci karosérie.
Pro dosažení špičkové úrovně ochrany v případě bočního nárazu konstruktéři společnosti Honda posílili boční profil rámu a zvolili odlišné druhy materiálů, které zajišťují požadovanou úroveň tuhosti a pevnosti kritických částí, aniž by zbytečně zvyšovaly hmotnost celé konstrukce.
Nový Accord rovněž zahrnuje celou řadu bezpečnostních prvků určených k ochraně chodců včetně čepů stěračů, které se při nárazu odlomí, úchytů blatníků a kapoty pohlcujících energii, či dostatečné vzdálenosti mezi motorem a kapotou, který poskytuje dostatek prostoru pro deformace.
Prémiový interiér vyrobený za použití pečlivě vybíraných materiálů vyznačující se prvotřídním slícováním a povrchovým zpracováním.
Sportovní atmosféra vyzařující z interiéru se odráží na designu palubní desky. Výrazné stříbrné obložení přechází z obou stran směrem ke středu palubní desky a odtud pokračuje dolů po středové konzole. Stylová přední sedadla s výrazným bočním vedením mají větší sedáky a jejich vnitřní čalounění bylo navrženo tak, aby omezovalo přenos jakýchkoli vibrací.
Na černo-stříbrném tříramenném sportovním volantu se nachází kompletní soubor ovládacích prvků audiosystému, tempomatu a mobilního telefonu. Sloupek volantu je podélně i výškově nastavitelný, přičemž úhel náklonu je v porovnání s předchozím modelem Accord o 10 stupňů větší.
Přístrojový panel nové Hondy Accord je vybaven podsvícením s proměnlivou intenzitou a uprostřed rychloměru se nachází multifunkční informační LCD displej zobrazující množství různých informací –tlačítky na volantu může řidič cyklicky přepínat mezi různými informačními obrazovkami.
Novou funkcí je upozornění na nutnost návštěvy servisu, který řidiče informuje buď o množství kilometrů, nebo o počtu dnů zbývajících do konce servisního intervalu. S blížícím se termínem se výstražný symbol zvětšuje.
Odkládací prostory zahrnují dvě boční kapsy ve středové konzole, krytý odkládací prostor vedle volantu, velké kapsy v předních dveřích s objemem dostatečným pro uložení lahví a map, držáky lahví v panelech zadních dveří a velkou schránku ve středové konzole. Namísto výklopné kapsy se nyní před spolujezdcem nachází objemná schránka se samostatným víkem, která má oddělenou kapsu na drobnosti a obsahuje také prostor vyhrazený pro uložení uživatelské příručky. Víko schránky ve středové konzole současně slouží jako loketní opěrka, která je navíc v horizontálním směru posuvná o 89 mm. Ve středové konzole se dále nachází dva držáky nápojů a pro cestující na zadních sedadlech jsou další dva držáky ukryty ve sklopné středové loketní opěrce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií