Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která získává dojezd 400 kilometrů. Celá modelová řada 208 pak profituje z nového designu, špičkových technologií a potěšení z jízdy, které je umocněno novými motory.
Peugeot 208, nástupce dlouhé řady devíti generací městských vozů Peugeot, se od svého uvedení na trh na konci roku 2019 stále těší obrovskému úspěchu. Za tři roky se ho celosvětově vyrobilo téměř milion kusů. V letech 2021 a 2022 byl Peugeot 208 nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, i na největším trhu značky, ve Francii.
Nový Peugeot 208 bude uveden na evropský trh v listopadu 2023. Nabídka bude zahrnovat tři úrovně výbavy – Allure, Active a GT – a pět pohonných jednotek, včetně nového plně elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem 400 kilometrů1 a nových mild-hybridních pohonů Hybrid 100 a Hybrid 136.
„Nová 208 je typická 208 více než kdy dříve: svůdnější, zábavnější na řízení, technologičtější… zkrátka neodolatelnější! A ještě navíc elektrifikovanější díky novému elektromotoru s dojezdem 400 kilometrů a dvěma novým pohonům Hybrid 100 a Hybrid 136,“ říká Jerome Micheron, produktový ředitel Peugeotu.
Ikony je vždy těžké dále vylepšovat. Otázka, kterou si designéři značky Peugeot kladli, byla, jak dodat modelu 208 ještě větší modernost, nový náboj a zároveň zachovat jeho osobitý a neodolatelný půvab, díky němuž je tak úspěšný. „Chtěli jsme ještě více posílit jeho již tak výraznou osobnost, aniž by se ztratil celkový duch jeho designu. Nová přední část s novým světelným podpisem Peugeot a nově pojatá zadní světla se třemi drápy nám umožnily dodat vozu svěží moderní vzhled, ještě o něco výraznější postoj šelmy a zároveň zachovat propracovanou sportovní siluetu, kterou zákazníci milují,“ dodává Matthias Hossann, šéfdesigner Peugeotu.
Nový světelný podpis vpředu
Nový světelný podpis Peugeot, který se poprvé představil u modelů 508 a 508 SW a nedávno i u 2008, se nyní objevuje i u vozu 208. Charakteristickým rysem tohoto podpisu jsou tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Jsou posunuty směrem k vnějšímu okraji vozu a vůz působí díky nim stabilněji a vypadá opticky širší. Tento nový přední podpis se objevuje u všech verzí 208. U GT je toto efektní osvětlení ještě umocněno. Nápadný efekt tří světelných drápů je použitý i u full LED světlometů využívajících tři samostatné světelné moduly.
Výrazné barvy
Nový model se vymyká konvencím. Zavádí extravagantní odstín Žlutá Agueda. Tato barva bude použita jako klíčová při uvedení na trh. Další nový odstín, Šedá Selenium, je elegantní a decentní a zdůrazňuje modernost vozu. Nový Peugeot 208 je k dispozici celkem v sedmi odstínech karoserie: Žlutá Agueda, Šedá Selenium, Šedá Artense, Černá Perla Nera, Bílá Banquise, Červená Elixir a Modrá Vertigo. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín karoserie leskle černá zpětná zrcátka. GT je navíc standardně vybavena leskle černými podběhy kol a za příplatek i černou střechou.
Inovativní design kol
Kola jsou jedním ze základních prvků nového designu Peugeot. Tento přístup, jehož příkladem jsou zcela nová kola použitá u modelu 408, pokračuje i u všech uváděných modelů značky, tedy i u vozu 208, který je dodáván s několika typy litých kol. Všechna jsou zcela nová, v rozměrech 16 palců (dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem NOMA) nebo 17 palců (dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem YANAKA ozdobnými prvky). Kola mají čtyřpaprskový střed s vyraženým logem Peugeot, za kterým se skrývají matice.
Nové elegantní látky
Všechny verze nového modelu 208 jsou opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara s prošíváním v odstínu Zelená Adamite. U verze GT byla věnována velká pozornost detailům. Obložení palubní desky a loketní opěrky jsou rovněž zvýrazněny elegantním prošíváním v odstínu Zelená Adamite.
Design digitálního přístrojového panelu
Přístrojový panel, umístěný v ideální poloze ve výšce očí řidiče, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho velkorysý desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Ve verzi Active si nový model 208 zachovává analogový přístrojový štít s 3,5″ barevným displejem.
Dojezd 400 kilometrů
Nový model E-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 400 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW)
Nové typy hybridních motorů
Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor.
Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Nabídka motorů
Nová řada 208 nabízí dva mimořádně úsporné a účinné benzínové motory:
PureTech 75: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k,
PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k
Parkovací kamery s vysokým rozlišením
Přední i zadní parkovací kamera nyní nabízejí obraz ve vysokém rozlišení. V závislosti na stupni výbavy je za příplatek k dispozici nová přední kamera s vysokým rozlišením. Je spojená se systémem sledování mrtvého úhlu a umožňuje zobrazit 360° obraz bezprostředního okolí vozu, což výrazně usnadňuje parkování.
Komplexní nabídka asistenčních systémů řízení
Kromě zmíněných nových parkovacích kamer s vysokým rozlišením nabízí model 208 svému uživateli celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost:
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
- Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;
- Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
- Sledování pozornosti řidiče – systém hlídající bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
- Sledování mrtvého úhlu.
Nový Peugeot 208 si zachovává stejné vnější rozměry: délka 405,5 cm, šířka 174,50 cm (včetně zrcátek), výška 143 cm. Objem zavazadlového prostoru se nezměnil a činí 309 litrů (pod krytem).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií