- Závod Emden byl investicí jedné miliardy eur transformován na první high-tech výrobní závod pro elektromobilitu v Dolním Sasku
- Postupná přestavba závodu pro velkosériovou výrobu vozů se spalovacími motory na 100% elektromobilitu je největším transformačním projektem v historii této továrny
- Od pátku 20. května sjíždí z montážní linky elektromobil ID.41, nejprodávanější elektrický model značky Volkswagen
- Globální vůz ID.4 je nyní vyráběn v Emdenu, Cvikově, jakož i v čínských závodech Anting a Fo-šan – od podzimu 2022 se k nim připojí také Chattanooga (USA)
- Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen: „Rozšíření kapacit pro úspěšný model je důležitým stavebním kamenem naší strategie ACCELERATE. Urychlujeme tím transformaci na mobilitu s nulovými emisemi CO2.“
- Koncern Volkswagen investuje do roku 2026 celkem 21 miliard eur a z Dolního Saska vybuduje německé centrum pro elektromobilitu
Volkswagen ve svých výrobních závodech urychleně přechází na elektromobilitu. Volkswagen spuštěním výroby elektrického modelu ID.4 v Emdenu rozšiřuje svou globální síť pro výrobu elektromobilů. Emden nyní následuje po Cvikově a čínských výrobních závodech Anting a Fo-šan jako druhá německá továrna značky Volkswagen produkující elektromobily. Ještě v letošním roce se k nim připojí také Chattanooga (ID.4) a Hannover. Volkswagen tak vytvoří již v roce 2022 předpoklady k tomu, aby mohl v budoucnosti vyrábět ve svých výrobních závodech v Evropě, USA a Číně 1,2 milionu elektromobilů na základě platformy MEB. Do přestavby výrobního závodu v Emdenu, v němž pracuje 8000 zaměstnanců, investoval Volkswagen jednu miliardu eur. Emden je tak první high-tech továrnou pro elektromobilitu v Dolním Sasku. Koncern Volkswagen investuje v této spolkové zemi do roku 2026 celkem 21 miliard eur, aby z Dolního Saska vybudoval německé centrum pro elektromobilitu.
„Rychlé rozšiřování výrobních kapacit pro náš úspěšný model ID.4 je důležitým stavebním kamenem naší strategie ACCELERATE. Urychlujeme tak transformaci směřující k mobilitě s nulovými emisemi CO2 a vytváříme další kapacity pro uspokojování vysoké poptávky po elektromobilech,“ řekl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter. „Naší jasnou podporou tohoto výrobního závodu chceme ukázat, že je hospodárnost a konkurenceschopnost v tomto regionu nejen možná, ale že ji tímto způsobem můžeme dokonce i trvale udržitelně zvyšovat.“
Dolní Sasko bude centrem elektromobility
„Volkswagen vybuduje z Dolního Saska, v němž máme 130 000 zaměstnanců, německé centrum pro elektromobilitu,“ řekl Ralf Brandstätter. Kromě modelu ID.4 se bude v Emdenu od příštího roku vyrábět ještě jeden elektromobil, AERO B2. Volkswagen Užitkové vozy navíc letos zahájí výrobu ikonického modelu ID. Buzz3 v Hannoveru, od roku 2023 bude dodávat vozy ID.3 zákazníkům také závod ve Wolfsburgu a od roku 2026 bude v tamním výrobním areálu sjíždět z montážní linky další elektromobil, Trinity4. Koncern kromě toho investuje v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu mimo jiné do dalšího rozšiřování již probíhající výroby akumulátorových systémů, montážních celků rotoru a statoru i kompletních elektromotorů pro vozidla na platformě MEB. V Salzgitteru Volkswagen buduje evropské akumulátorové centrum. S celkem 21 miliardami eur do roku 2026 dosáhnou investice v Dolním Sasku i v mezinárodním porovnání dosud nevídané úrovně.
Gerardo Scarpino, zástupce předsedy ústřední podnikové rady, k tomu říká: „Elektromobilita už není vzdáleným cílem, u nás je pro naše zaměstnance ve stále rostoucím počtu výrobních závodů realitou. Přitom nebylo vůbec jednoznačné, že bude elektromobilita do německých závodů zavedena plošně. Ale v rámci spolurozhodovaní bylo přijato, že budou včas uzavírány dohody o jednotlivých výrobních závodech – a úspěch nám dává nyní za pravdu. Především však naši zaměstnanci ukazují, že při projektech reorganizace a zahájení výroby táhnou za jeden provaz, a to s vysokou motivací a flexibilitou. Dnes oslavujeme i toto jejich nasazení.“
Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za výrobu a logistiku, poznamenal: „Důsledné rozšiřování výrobní sítě je pro úspěch naší globální elektrické ofenzivy rozhodující. S poznatky a zkušenostmi, které jsme získali v Emdenu, můžeme rychle a efektivně realizovat transformace také v dalších výrobních závodech. Základem jsou inovativní koncepty výroby a vysoce kvalifikované týmy. Tím urychlujeme realizaci naší strategie ACCELERATE – globálně, v Německu i zde v Dolním Sasku.“
Uwe Schwartz, vedoucí výrobního závodu Emden, říká: „Spuštění výroby prvního zcela elektrického modelu v této továrně je pro celý emdenský tým naprosto mimořádným milníkem. V uplynulých dvou letech jsme se intenzivně připravovali na výrobu modelu ID.4 a hleděli vstříc dnešnímu okamžiku, v němž nyní, naplněni hrdostí, vidíme sjíždět z montážní linky v Emdenu vozy ID.4. Jsme hrdí na to, že z Emdenu urychlujeme realizaci elektrické strategie značky Volkswagen. S tímto velkolepým týmovým výkonem úspěšně rozšiřujeme naše mnohaleté výrobní tradice.“
Manfred Wulff, předseda podnikové rady výrobního závodu Emden, uvedl: „Podniková rada se silně zasazovala za investice do elektromobility v Emdenu. Pak jsme ve Východním Frísku dokázali, že Volkswagen dokáže během dvou let změnit výrobní zařízení továrny na elektromobilitu. ID.4 je naším úspěšným vstupem do oblasti elektrické mobility. V příštím a přespříštím roce bude následovat AERO B jako limuzína a Variant. Emden je nyní v oblasti elektromobility na samotném vrcholu. Třemi zcela elektrickými vozy z východofríské produkce zajistíme trvale udržitelným způsobem pracovní místa v našem regionu. Děkuji skvělému týmu, který vše úspěšně připravil a realizoval.“
Navzdory globálním výzvám v průběhu dvouleté fáze přestavby byla výroba vozidla zahájena podle plánu. Maximální kapacita výroby v Emdenu bude na konci roku 2022 – v závislosti na stavu zásobování – až 800 vozů ID.4 za pracovní den.
V rámci přestavby výrobního závodu bylo vybudováno šest nových výrobních hal a logistických budov s celkovou plochou 125 000 metrů čtverečních a pět nových dopravních mostů. Základním kamenem zdařilé transformace je koncept zvyšování kvalifikace zaměstnanců výrobního závodu Emden, jehož součástí jsou praktická i virtuální produktová školení spolu s výměnou zkušeností s výrobním závodem Volkswagen Cvikov. Více než 400 zaměstnanců z Emdenu se od jara 2020 připravovalo na výrobu elektromobilů v Cvikově.
ID.4 se vyrábí již ve čtyřech lokalitách – vysoká poptávka – dodatečné výrobní kapacity
Výroba modelu ID.4 nyní probíhá v Emdenu, Cvikově, jakož i v čínských závodech Anting a Fo-šan. A brzy bude následovat další rozšíření výroby. Od podzimu bude závod Chattanooga vyrábět tyto elektromobily pro americký trh. Globální výrobní síť se tak rozroste na pět výrobních závodů. ID.4 slaví od svého uvedení na trh na jaře 2021 velké prodejní úspěchy. Jen v prvním čtvrtletí 2022 předal Volkswagen zákazníkům více než 30 000 těchto vozů – každý druhý elektromobil Volkswagen je tak ID.4. Od uvedení na trh v roce 2021 bylo celkem dodáno 163 000 vozidel zákazníkům na celém světě. ID.4 je tak nejprodávanějším elektromobilem jak značky, tak i celého koncernu Volkswagen. Již v prvním roce na trhu se elektrické SUV dostalo na mnoha trzích do čela prodejních žebříčků. Model ID.4 byl nejprodávanějším zcela elektrickým vozidlem například v Dánsku, Finsku, Irsku nebo Švédsku. Volkswagen má aktuálně od zákazníků na celém světě objednávky na 73 000 exemplářů tohoto úspěšného modelu.
1 ID.4: Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,3–15,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+++
2 Vozidlo se zatím ještě neprodává
3 ID. Buzz Pro: Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 18,9 (EU), 21,7–20,6 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+++
4 Projekt Trinity – vozidlo je studie
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií