Online nákup vozu: Zákazníci volí novější auta s menším nájezdem. Kladou také vyšší nároky na kvalitu služeb

  • Online marketplace s ojetými vozy Carvago porovnal svá prodejní data s vybranými evropskými trhy
  • Auta prodávaná online splňují přísnější emisní limity, jsou v lepším stavu a nabízí vyšší úroveň pasivní i aktivní ochrany
  • Podíl elektroautomobilů vč. hybridů je na online trhu vyšší
  • Průměrný nájezd ojetých vozů na polském trhu je třikrát vyšší než v Německu
  • Průměrná cena vozu prodaného na Carvago byla v loňském roce přes 657 000 Kč, což je výrazně víc než na všech analyzovaných trzích včetně Německa

Auta prodávaná online jsou ve výrazně lepším stavu, s menším nájezdem a lepším vybavením než auta prodávaná na zbytku trhu. Potvrzují to údaje největšího online marketplace s ojetými vozy Carvago, který díky podrobné analytice porovnal svá prodejní data s klasickými prodeji na trzích, kde působí.

Při prodeji ojetých vozů ovlivňuje jejich cenu především stáří a celkový nájezd, zásadní roli však hraje i ekonomická vyspělost trhu. Zatímco typické ojeté auto, nabízené v loni k prodeji v Německu a Itálii, bylo čtyři roky staré, v České republice to byly vozy s průměrným stářím pět let a v Polsku už šlo o 10 let staré automobily. Průměrný rok registrace vozu prodaného přes online marketplace Carvago je 2019.

Dostupná data ukazují, že zákazníci nakupující online kladou na ojeté vozy vyšší nároky, především co se týče nájezdu, přičemž v Polsku je průměrně 3× vyšší než v Německu. Na druhou stranu si zákazníci Carvago často kupují auta, která jejich první servisní prohlídka teprve čeká – s průměrným nájezdem pouze lehce přes 26 000 km.

„Většinu našich prodejů tvoří vozy s nízkým nájezdem do pěti let stáří.  Vyhledávají je náročnější zákazníci, které osloví moderní a jednoduchý způsob nákupu vozu i široká nabídka doprovodných služeb,“ vysvětluje Jakub Šulta, CEO Carvago. „Lidé již běžně nakupují elektroniku nebo potraviny z pohodlí svého gauče a chtějí mít stejnou možnost i při nákupu auta. Carvago vybraný vůz zkontroluje, doveze, zaregistruje a doručí až ke dveřím, čímž zcela odpadají starosti běžně spojené s nákupem ojetého vozidla u tradičních prodejců.“

Průměrná cena vozu prodaného přes Carvaho v loňském roce byla 657 000 Kč, což výrazně převyšuje cenovou úroveň na všech analyzovaných trzích včetně Německa. „Stále častěji se na nás obracejí zákazníci, kteří nemohou najít nový vůz podle svých představ nebo nechtějí čekat několik měsíců,“ vysvětluje Šulta. „Jen během několika posledních týdnů jsme zákazníkům předali několik předváděcích vozů s cenou vysoko přesahující 900 000 Kč.“

Srovnání stáří, nájezdu a cen (průměrné hodnoty)

 Trh ČR Německo Itálie Polsko Carvago
Rok registrace 2016 2017 2017 2012 2019
Nájezd (km) 93 684 46 086 59 000 140 000 26 350
Cena (Kč) 299 243 445 871 385 994 190 749 657 362

Zákaznické preference zároveň na mikroekonomické úrovni potvrzují makroekonomické zjištění, že zájem o životní prostředí roste s příjmem. „Naši zákazníci si častěji vybírají elektrifikované vozy s výrazně nižšími nebo dokonce nulovými emisemi výfukových plynů,“ dodává Jakub Šulta.

Podíl elektrických vozů *

Trh ČR Německo Itálie Polsko Carvago
Podíl (%) 1,85 3,39 3,77 1,89 6,11

* Elektrifikovaná vozidla zahrnují bateriová elektrická vozidla a různé typy hybridních pohonů.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...