NOVÝ MODEL CIVIC JE KONSTRUOVÁN TAK, ABY POSKYTOVAL MIMOŘÁDNOU DYNAMIKU A VÝKON V KOMBINACI S ÚSPORNOSTÍ A ÚČINNOSTÍ

  • Hnací ústrojí e:HEV poskytuje mimořádnou účinnost a odezvu
  • Vysoká úroveň tuhosti karoserie maximalizuje stabilitu a obratnost
  • Řízení a zavěšení kol je nakonfigurováno tak, aby poskytovalo řidiči požitek z jízdy v kombinaci s jízdním komfortem
  • Hybridní model Civic je posledním z hlavních modelů Honda, který prošel elektrifikací
  • Spotřeba WLTP již od 4,7 l/100 km a emise CO2 od pouhých 108 g/km

NEW CIVIC ENGINEERED TO DELIVER ENGAGING DYNAMICS AND PERFORMANCE WITH IMPRESSIVE ECONOMY AND EFFICIENCY

Zcela nový model Honda Civic byl navržen tak, aby jeho hnací ústrojí e:HEV (plně hybridní vůz), řízení a zavěšení kol poskytovaly podmanivou úroveň výkonu, dynamickou odezvu a zpětnou vazbu, jež byly vždy hlavním rysem přitažlivosti modelu Civic. Výsledkem je vůz spojující jedinečný zážitek z jízdy v kombinaci nízkou spotřebou paliva a emisemi.

NEW CIVIC ENGINEERED TO DELIVER ENGAGING DYNAMICS AND PERFORMANCE WITH IMPRESSIVE ECONOMY AND EFFICIENCY

NEW CIVIC ENGINEERED TO DELIVER ENGAGING DYNAMICS AND PERFORMANCE WITH IMPRESSIVE ECONOMY AND EFFICIENCY

Honda Civic 11. generace, která bude k dispozici koncem roku 2022, je po vozech CR-V, Honda e, Jazz, Crosstar a HR-V posledním z hlavních modelů Honda, který prošel elektrifikací. Vůz bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované plně hybridní hnací jednotky Honda e:HEV. Kombinuje lithium-iontový akumulátor s vysokou hustotou energie a dva kompaktní, výkonné elektromotory s nově vyvinutým 2litrovým zážehovým motorem s Atkinsononovým cyklem. Ten dosahuje špičkové 41% tepelné účinnosti a je vybaven systémem přímého vstřikování paliva optimalizovaným pro rychlejší a účinnější spalování a vyšší točivý moment.  Kromě systému přímého vstřikování přispívá ke snížení spotřeby paliva při současném dosažení specifického výkonu řada technologií, jako je nízkoteplotní aktivní katalyzátor a upravená konstrukce sacích kanálů.

Výsledkem těchto technologických vylepšení je hodnota „kombinovaných“ emisí CO2 pouhých 108 g/km (WLTP) se stejně působivou spotřebou paliva 4,7 l/100 km. Tuto výjimečnou účinnost doplňuje maximální výkon 135 kW a maximální točivý moment 315 Nm, díky čemuž je zcela nový model Civic působivým vozem pro řidiče v segmentu C.

NEW CIVIC ENGINEERED TO DELIVER ENGAGING DYNAMICS AND PERFORMANCE WITH IMPRESSIVE ECONOMY AND EFFICIENCY

NEW CIVIC ENGINEERED TO DELIVER ENGAGING DYNAMICS AND PERFORMANCE WITH IMPRESSIVE ECONOMY AND EFFICIENCY

Této vynikající účinnosti a řízení energií bylo dosaženo použitím nových inovativních technologií. Například nejnovější verze inteligentní napájecí jednotky (IPU) společnosti Honda je o 23 mm nižší a o 1 kg lehčí než předchozí verze. Tenká jednotka IPU je umístěna pod zadními sedadly, což maximalizuje prostor interiéru a užitné vlastnosti.

Nová řídicí jednotka pohonu (PCU) umístěná pod kapotou umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což přispívá k dalšímu 12% zvýšení výstupního výkonu oproti předchozím systémům e:HEV. Zvýšení hustoty energie a výkonu PCU přineslo vyšší elektrický výkon, což dovoluje v elektrickém režimu pohonu větší zátěž. Systém využívá nové vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem. Hliníkové kabelové rozvody přispívají ke 40% snížení hmotnosti oproti běžným měděným rozvodům.

Vyspělé hnací ústrojí plynule přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Řidič si může zvolit mezi čtyřmi jízdními režimy – Eco, Normal, Sport a novým individuálním režimem, a přizpůsobit tak odezvu vozidla v oblasti hnacího ústrojí, řízení a zobrazení informací.

Tuto poutavou flexibilitu podporuje výjimečná úroveň kultivovanosti, kdy byla maximální pozornost věnována odstranění nežádoucího hluku a vibrací. Sekundární vyvažovací hřídel a klikový hřídel s vysokou tuhostí ve spalovacím motoru zajišťují hladký chod, zatímco nežádoucí hluk motoru byl omezen zvýšenou izolací na sacím potrubí a krytu motoru. Kromě těchto kroků veškeré zvuky, které by mohly rezonovat v kabině, dále omezuje důmyslná aplikace systému aktivního potlačení hluku (ANC), zatímco systém aktivního ovládání zvuku (ASC) zesiluje sportovní tóny spalovací jednotky.

Výjimečné výkony doplňuje konstrukce podvozku. Model Civic e:HEV byl vyvinut se zvláštním zaměřením na odezvu řízení a zpětnou vazbu tak umocňuje pocit propojení s vozem při řízení. Vylepšení stability vozu při jízdě v přímém směru a na nerovném povrchu vozovky bylo dosaženo díky o 35 mm delšímu rozvoru a o 18 mm širšímu rozchodu zadních kol ve srovnání s předchůdcem tohoto modelu. Stabilita v zatáčkách a celková odezva na vstupy byly dále vylepšeny zvýšenou tuhostí karoserie a použitím kulových čepů s nízkým třením a přepracovanými předními tlumiči. Tato kombinace posiluje pocit dynamické jízdy.

NEW CIVIC ENGINEERED TO DELIVER ENGAGING DYNAMICS AND PERFORMANCE WITH IMPRESSIVE ECONOMY AND EFFICIENCY

Nová logika řízení spalovacího motoru pro „ovládání v zatáčkách“ má za cíl zlepšit požitek z jízdy a odezvu vozu při jízdě na klikatých cestách. Ta umožňuje vozu okamžitě zrychlit a poskytnout skutečně dynamický pocit při zrychlování. Na dálnici systém přidává dodatečný točivý moment a elektrický pohon poskytuje dostatečné zrychlení při předjíždění ve vysokých rychlostech. Pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti je však snížen hluk z motoru.

„Toto je nejnovější generace naší špičkové technologie e:HEV, která je sama o sobě završením více než 20 let zkušeností s navrhováním, stavbou a vylepšováním hybridních pohonných systémů,” říká Tomoyuki Yamagami, hlavní konstruktér zcela nového modelu Civic e:HEV. „Díky pečlivému posouzení široké škály případů použití a provozních prostředí jsme se mohli řídit přístupem „vůz jako celek“. Vytvořili jsme tak pro řidiče zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz.”

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...