Společnost Honda oznamuje založení společnosti Ashirase, Inc., startupu vzniklého v rámci programu IGNITION, nového programu společnosti Honda pro zakládání podniků

Cílem projektu je poskytovat u obuvi navigační systém Ashirase, který pomůže lidem se zrakovým postižením

Společnost Honda Motor Co., Ltd. dnes oznámila založení společnosti Ashirase, Inc., prvního podniku, který vznikl v rámci programu IGNITION, nového programu společnosti Honda pro zakládání podniků. Společnost Ashirase, Inc. v současné době vyvíjí navigační systém v obuvi, který bude pomáhat osobám se zrakovým postiženímpři chůzi, a jejím cílem je zahájit prodej tohoto systému, rovněž s názvem „Ashirase“, před koncem účetního období končícího 31. března 2023.

Ashirase Vibration Device

Ashirase je navigační systém sestávající z aplikace pro chytré telefony a trojrozměrného vibračního zařízení včetně snímače pohybu, který je připevněn uvnitř boty.

Na základě trasy nastavené v aplikaci zařízení vibruje a poskytuje navigaci. Když má jít uživatel rovně, vibruje zařízení umístěné na přední části chodidla, a když se uživatel blíží k pravotočivé nebo levotočivé zatáčce, dochází k vibracím na pravé nebo levé straně, a tím uživatele upozorní na změnu směru. Navigace, kterou poskytuje Ashirase, umožňuje intuitivní pochopení trasy, a proto uživatel nemusí neustále sledovat směr, což mu umožňuje bezpečnější a klidnější chůzi.

Ashirase vibration device attached to shoes and Ashirase smartphone app screen

■ Klíčové vlastnosti Ashirase

  • Naváděcí informace pro uživatele se zrakovým postiženým jsou generovány na základě informací o poloze z GNSS*1 a údajů založených na pohybu nohou uživatele.
  • Navigace je zajištěna pomocí vibrací na chodidle, aby nezasahovala do běžného fungování rukou uživatele, které drží bílou hůl, nebo uší, které slouží k poslechu okolních zvuků.
  • Vibrátory jsou umístěny v jedné linii s nervovou vrstvou chodidla, díky čemuž jsou vibrace snadno cítit.
  • Pro zařízení je použit měkký materiál, který si zachovává svůj původní tvar, s cílem minimalizovat případné nepohodlí uživatele.

■ Problémy spojené s chůzí osob se zrakovým postižením

Odhaduje se, že v roce 2007 bylo v Japonsku 1,64 milionu osob se zrakovým postižením včetně slabozrakosti*2 a podle prognóz se jejich počet do roku 2030 zvýší na téměř 2 miliony*3.

Osoby se zrakovým postižením při chůzi bez doprovodu neustále kontrolují svou bezpečnost a trasu k cíli. Protože však musí používat všechny zbývající smysly k získávání informací s cílem kompenzovat svůj zhoršený zrak, je do jisté míry nevyhnutelné, že jejich pozornost je oslabena a čelí funkčním problémům, jako je „ztráta směru“ nebo „dostávání se do nebezpečných situací“. Ze schůzek o potřebách klientů, které vývojový tým se zrakově postiženými vedl, navíc vyplynulo, že tyto funkční problémy vedou k psychickým problémům, jak vyplývá například z těchto komentářů:

„Vzpomínky na dobu, kdy jsem chodil volně a bez problémů se zrakem, ve mně vyvolávají frustraci.” (komentář osoby se slabým zrakem)

„Když se ztratím, lidé kolem mě někdy nereagují, když se je snažím oslovit. Je to děsivé, protože nevím, proč nereagují.” (komentář osoby s pozdní úplnou slepotou).

Ashriase je v rámci koncepce „navigace, která lidem se zrakovým postižením nabízí bezpečí a méně starostí” vyvíjena jako produkt, který uživatelům pomáhá bezpečně dojít tam, kam potřebují, a vést nezávislejší životní styl.

■ Komentář, který poskytl Wataru Chino, ředitel pro zastupování společnosti Ashirase, Inc.

„Nehoda, kterou utrpěl jeden z členů mé rodiny, mě vedla k tomu, abych se zasadil o bezpečnější a svobodnější mobilitu lidí se zrakovým postižením. Vyvinul jsem Ashirase a přihlásil se do programu IGNITION, nového programu společnosti Honda pro zakládání podniků, což vedlo k založení společnosti Ashirase, Inc. Jsem si jistý, že při cestě za uvedením Ashirase na trh budeme čelit mnoha překážkám; budeme je však překonávat jednu po druhé a zaníceně se věnovat zajišťování svobody mobility pro lidi se zrakovým postižením.”

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...