Světová premiéra konceptu Toyota Hybrid X na Autosalonu v Ženevě

Čtyřdveřový, čtyřmístný koncept s velkým vnitřním prostorem, který má o krok blíže k nulovým emisím

Světová premiéra konceptu Toyota Hybrid X na Autosalonu v Ženevě

Koncept Hybrid X představuje nový výraz designu pro hybridní modely a současně je ukázkou inovativní technologie pro budoucí generaci hybridních automobilů.

Světová premiéra konceptu Toyota Hybrid X na Autosalonu v Ženevě
Světová premiéra konceptu Toyota Hybrid X na Autosalonu v Ženevě
Světová premiéra konceptu Toyota Hybrid X na Autosalonu v Ženevě

Hybrid X je vizí pro motorizaci budoucnosti, která bude šetrná vůči životnímu prostředí. Jasně odpovídá ekologické strategii Toyoty, spočívající v nabídce trvale udržitelné možnosti mobility pro moderní rodiny. Hybrid X rozšiřuje použití pohonu Hybrid Synergy Drive®, který umožňuje inovativní pojetí automobilu, a Toyota tak může postupovat k dalším metám.

Hybrid X je konstruován jako čtyřdveřový, čtyřmístný koncept s velkým vnitřním prostorem. Jeho rozměry odpovídají obvyklému rodinnému automobilu s celkovou délkou 450 cm a rozvorem 280 cm. Šířka konceptu je 185 cm a výška 144 cm. Hybrid X vytvořilo a vyvinulo evropské designérské centrum Toyoty ED2 na jihu Francie. Tento automobil předkládá nekonvenční tvůrčí řešení, která se případně stanou charakteristickými znaky specifické identity hybridních vozů.

Hybrid X se drží základních hodnot filozofie designu značky Toyota, zahrnující dvě vzájemně související témata: J-Factor (faktor J) a Vibrant Clarity (vibrující jasnost). Faktor J se vztahuje k místnímu a globálnímu přijetí Japonskem inspirovaného designu a kulturní formy, zatímco vibrující jasnost je výraz designu, který se používá k vyjádření faktoru J. Prostřednictvím vibrující jasnosti budou návrháři budoucí automobily naplňovat zcela originální identitou a emocionální intenzitou. To povede k jedinečné schopnosti určit, že automobil pochází od firmy Toyota.

V této souvislosti návrháři vytvořili pomocí futuristického tvaru karoserie nekonvenční směs síly, lehkosti a emocí. Je zde také spojení s myšlením spočívající v symbióze mezi exteriérem a interiérem. Když se totiž podíváte na exteriér vozu, dokážete si jasně pomocí vize představit jeho interiér.

Designér interiéru Laurent Bouzige říká: „Hybrid X je koncipován jako mnohosmyslová zkušenost. Ve tvaru vozidla je obsažen formální styl a materiál, ale veškeré ostatní působení probíhá prostřednictvím interaktivního prostředí a je spojeno se smysly cestujících, tj. se sluchem, čichem, zrakem a hmatem.“

Nejsilnějším formujícím prvkem tvaru exteriéru jsou dva „U“ tvary, vytvářené oblastí masivního horního proskleného rámu a nekonvenčním prvním a třetím sloupkem. Při pohledu shora to vytváří dojem obrovského X, což je i název konceptu, Hybrid X. Sloupky ve tvaru U umožňují, aby celkový profil konceptu Hybrid X získal prvotřídní aerodynamickou formu, která je dále zesílena hladkými povrchovými liniemi a integrovaným zadním spoilerem. Prosklená oblast současně značně zlepšuje výhled a vytváří tak koncepci „otevřeného prostoru“, která rámuje výhled do všech směrů včetně směru nahoru.

Přístupnost a inovace jsou prvky charakterizující dveře se závěsy vzadu, které se otevírají elektronicky stisknutím tlačítka. Náznak dynamických jízdních výkonů poskytují na přání zákazníka upravená 20“ litá kola s pneumatikami s extrémně nízkým profilem 225/40 R20.

Hladké, aerodynamické linie přední části vozu nenarušují ani přední světlomety, které jsou integrovány do přístrojového panelu a jsou nyní součástí interiéru vozu. Tyto LED světlomety jsou „inteligentní“ a grafickou formu zobrazují pomocí animace. Přebírají tak interaktivní koncepci Hybridu X, neboť chodcům nebo ostatním řidičům předávají informaci týkající se bezpečnosti. Jedná se o bezpečnou vzdálenost, akceleraci a brzdění. Přes záď vozu vytvářejí energeticky účinné světlomety LED další tvar U, který odráží charakteristický rys designu automobilu jako celku.

Propojení stylizace exteriéru a interiéru je patrné z rázných linií použitých na povrchových částech interiéru. Objevují se zde klasická ergonomická řešení a mnohosmyslový zážitek se nejintenzivněji projeví v okamžiku, kdy automobil reaguje na podněty člověka. Lidský prvek je dále zdůrazněn uměleckými kresbami natištěnými na vnitřním dveřním panelu.

Řidič může nastavit prostředí v automobilu pomocí rozhraní tak, aby je mohl vnímat prostřednictvím čtyř smyslů, zrakem, sluchem, hmatem a čichem. Systémy LED osvětlovacích zařízení uvnitř vozu poskytují celou škálu osvětlení a mění se v souladu s odlišným hudebním pozadím. Rozptylovač parfému naplňuje vzduch jemným, uvolňujícím aroma, zatímco řada použitých odlišných materiálů a tkanin na plochách interiéru nabízí množství různých dotykových pocitů.

Řízení prostřednictvím elektronického přenosu signálu ( drive-by-wire steering) má ve svém středu umístěnou obrazovku, která řidiči předává zásadní informace o toku energie, spotřebě paliva a zařazeném rychlostním stupni. Druhá obrazovka před řidičem poskytuje interaktivní navigaci a je propojitelná se systémem Bluetooth. Třetí dotyková obrazovka v konzoli ovládá nastavení prostředí, jako jsou systémy poskytující zábavu, audio, funkce osvětlení a klimatizace. Řídicí madla, citlivá na dotyk, řidiči umožní přepínat informace na obrazovkách.

Z hlediska prostoru úsporná sedadla jsou tvarována pomocí techniky vstřikování pěny, což přináší pohodlí a současně snižuje hmotnost. Interakce s člověkem podporují dvě zadní nezávislá sedadla, která se mohou otáčet o 12°, a cestujícím tak umožňují vychutnat si pohled na krajinu nebo poskytují důvěrnější rozhovor mezi čtyřma očima.

Z toho všeho je patrné, že Hybrid X je inovační vozidlo, které vytváří představu o tom, jak může technologie Hybrid Synergy Drive® vést k hospodárné, čistší a pohodlnější jízdě automobilem. Je to další krok přibližující vizi Toyoty, která směřuje k technologii pohonu, jenž nebude vůbec ovlivňovat životní prostředí. Design tohoto konceptu ovlivní celou značku Toyota a její hybridní modely budoucnosti.

Hybrid X je nesporně novým mezníkem pro hybridní automobily značky Toyota.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...