Český trh ojetých automobilů se během druhého lock-downu propadl o dalších 23 % a celkově ztrácí 48 mld. Online prodej již zachránil přes 700 mil. obratu.

  • Obrat trhu ojetých aut meziročně ztrácí už přes 48 miliard korun
  • Pandemie výrazně urychlila digitální transformaci v segmentu automotive
  • Online prodej během druhé vlny lock-downu pomohl snížit propad o 700 mil. korun
  • Jediné řešení nákupu ojetého vozidla kompletně online nabízí Carvago.com

Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů. Výsledkem je meziroční propad obratu o více než 48 miliard korun, přičemž ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména online prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.

Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %. Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU opět vzrostla také průměrná cena ojetých aut, která během listopadu meziročně stoupla o 4 % na 271 192 Kč.

Důsledky pandemie urychlily nástup online prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř 3 tisíce aut více, což je nárůst o 129 %. Díky online prodeji se tak podařilo výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a zachránit přes 700 milionů korun obratu trhu ojetých vozů. ”Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,” doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.

Ačkoliv se prodejci snaží online prodeji přiblížit, aktuálně nabízí komplexní servis online prodeje pouze platforma Carvago.com, prostřednictvím které zákazník vyřeší nákup ojetého vozu a veškeré úkony s tím spojené. Online proběhne výběr auta, financování, pojištění, převod, podpis smlouvy, technická kontrola vozu včetně jeho doručení ke dveřím zákazníka a samozřejmostí pak je možnost auto do 14 dnů vrátit. Unikátní prodejní kanál a výhody platformy Carvago mohou využívat také autorizovaní dealeři, kterým se Carvago rozhodlo svou platformu otevřít a podpořit tak celý trh s ojetými vozy.

Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150 000 aut ročně napříč celou Evropou.

Carvago, spadající do portfolia automotive skupiny EAG, je největší online autotržiště v Evropě s nabídkou přesahující 700 tisíc ojetých automobilů. Působí jak na B2B trhu, tak i v oblasti B2C, v rámci které učinilo významný krok v digitální transformaci celého automotive retailu. Kromě prodeje ojetých aut poskytuje Carvago také veškeré doplňkové služby jako financování, pojištění, převod, technickou kontrolu, prodlouženou záruku v délce až 2 let, možnost doručení vozu až ke dveřím zákazníka s garantovanou dodací lhůtou do 15 pracovních dní a zároveň možnost vůz vrátit do 14 dnů. Aktuálně působí v celkem 8 zemích v čele s Českou republikou, Německem, Francií, Beneluxem, Švédskem a Rakouskem s plány na další expanzi.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...