Toyota Auris představuje zcela nový hatchback

Nový rodinný hatchback má osobitý design, pět hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP a řidiči poskytuje výjimečný zážitek.

V segmentu evropských vozů nižší střední třídy díky osobitému designu, špičkové kvalitě a výjimečným provozním vlastnostem najdou zákazníci v Aurisu atraktivní vůz vyvolávající emoce – který je však zároveň vozem praktickým a bezproblémovým.

Auris vychází z nově vyvinuté podvozkové platformy a nabízí se v provedení se třemi a pěti dveřmi. Lze volit z široké řady motorů a převodových ústrojí, včetně moderního zážehového motoru 1,6 l Dual VVT-i nabízeného zcela nově, nebo volitelného převodového ústrojí MultiMode. Modelové řadě se čtyřmi stupni výbavy uváděné na trh od února do dubna 2007 (v závislosti na regionu) vévodí vlajková loď tohoto sportovního hatchbacku s motorem D-4D 180 Clean Power.

Toyota Auris představuje zcela nový hatchback
Toyota Auris představuje zcela nový hatchback
Toyota Auris představuje zcela nový hatchback

Auris zde ukazuje nový přístup k návrhu vozu: je vytvořen stylem „zevnitř ven“ tak, aby bylo dosaženo co největšího prostoru v interiéru, a tím i pohodlí pasažérů. Výsledkem je osobitý a moderní interiér se středovou konzolou ve tvaru mostu, která vyjadřuje sportovní charakter vozu. Vůz byl navržen z pohledu řidiče, aby mohl poskytovat zcela výjimečné řidičské zážitky.

K tomu nicméně dodává hlavní inženýr Yoshihiko Kanamori: „Slovy lze koncept výjimečného řidičského zážitku jen těžko vyjádřit. Tento koncept lze nejlépe pochopit tak, že skutečně usednete za volant a jízdu si sami zkusíte.“

Osobitý hatchback, krátký a vysoký – vytvořen v Evropě podle evropského vkusu

Model Auris byl vytvořen v evropském návrhářském a vývojovém středisku ED2 firmy Toyota v jižní Francii. Jeho dynamické ztvárnění odráží evropský vkus, styl a kultivovanost. Boří tradiční hranice designu dnešních rodinných hatchbacků nižší střední třídy. Má originální a výrazný design, který lze popsat jako „krátký a vysoký“. Krátký proto, že zachovává celkovou délku typickou pro vozy této třídy. Vysoký proto, že maximalizuje vnitřní prostor a pohodlí pasažérů.

Auris rovněž vyjadřuje sportovní naturel, kterého bylo dosaženo např. širším rozchodem kol. Dále je zdůrazněn posunutím základny sloupku A směrem vpřed. Předsunutí prostoru pro posádku dává pocit dynamičnosti a živosti. Výsledek je návrháři označován jako „perfektní nevyváženost“.

Mimořádně prostorný interiér pro řidiče i spolucestující mohl vzniknout díky návrhu vozu „zevnitř ven“ kolem řidiče. Výsledkem ztvárnění za použití jedinečných designérských prvků, např. středové konzoly ve tvaru mostu, je smělé a osobité prostředí interiéru.

Auris je však i praktický – nabízí velký zavazadlový prostor a jedinečná zadní sedadla se systémem sklápění Toyota „Easy Flat“ (převzata ze současného modelu Corolla Verso), která je možné složit jediným dotekem, a okamžitě tak zvětšit prostor pro zavazadla.

Pasažéři vpředu i vzadu si mohou užívat vynikající prostornosti v oblasti hlavy a ramen, které bylo dosaženo vysokou stavbou vozu. Vzdálenost mezi opěradly předního a zadního sedadla byla prodloužena na výsledných 91 cm, což se projevilo v komfortním prostoru pro nohy, zatímco pozice volantu byla posunuta dozadu pro dosažení přirozenější polohy při řízení.

Cestující vzadu mají k dispozici spoustu prostoru pro nohy, neboť podlaha vzadu byla upravena a nyní je zcela plochá. Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 se sklápí pomocí systému Toyota Easy-Flat.

Široká nabídka vysoce technicky vyspělých dieselových i benzinových motorů a různých typů převodovek

Vlajkovou lodí pohonných jednotek pro Auris je D-4D 180 Clean Power. Tento motor nabízí vynikající výkon a násobí zážitky z řízení tohoto vozu.

Motor D-4D o zdvihovém objemu 2,2 l se již představil v modelech Toyota Avensis a RAV4. V modelu Auris má výkon 130 kW (177 k DIN) při 3600 ot./min. a nabízí úctyhodný krouticí moment 400 N.m v rozsahu 2000 až 2600 ot./min. – to Aurisu zajišťuje dostatečný tah za všech jízdní podmínek.

Srdcem modelové řady Auris budou dva další moderní vznětové motory, vynikající základní motor D-4D o zdvihovém objemu 1,4 l a sametově běžící motor 2,0 l D-4D. Očekává se, že v souladu se zvyklostmi v této třídě vozů se vznětové motory objeví téměř v polovině všech prodaných vozů Auris.

Motor D-4D o zdvihovém objemu 1,4 l dává výkon 66 kW (90 k DIN) při 3800 ot./min. a točivý moment 190 N.m v rozsahu 1800 až 3000 ot./min. Díky tak širokému rozsahu maxima točivého momentu je D-4D 90 ideální pohonnou jednotkou pro jízdy po městě a oblibu si jistě získá i díky své provozní hospodárnosti.

Motor D-4D o zdvihovém objemu 2,0 litru byl odvozen od jednotky 2,2 l a poskytuje výkon 93 kW (126 k DIN) při 3600 ot./min. Nejvyšší točivý moment je 300 N.m v rozsahu 1800 až 2400 ot./min. – při vybavení filtrem pevných částic – DPF (resp. 300 N.m/2000 až 2800 ot./min. při osazení oxidačním katalyzátorem – CCo). Při praktickém nasazení zajišťuje D-4D 125 výkon a hladký běh, a nabízí tak výborný kompromis mezi dynamikou a nízkou spotřebou paliva.

S modelem Auris se představuje i zcela nový vysoce výkonný benzinový motor Toyota: jednotka Dual VVT-i o zdvihovém objemu 1,6 litru. Motor osazený duální technologií VVTi se vyznačuje výrazným nárůstem točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vyšších otáčkách.

Použitá technologie zároveň zlepšuje spotřebu paliva a snižuje objem emisí. Nejvyšší výkon činí 91 kW (124 k DIN) při 6000 ot./min., přičemž technologie dual VVT-i zajišťuje na benzinový motor pozoruhodně plochou křivku točivého momentu s vrcholem 157 N.m při 5200 ot./min.

Novou pohonnou jednotku doplňuje benzinový 1,4 litrový motor VVT-i o výkonu 71 kW (97 k DIN) při 6000 ot./min. a točivém momentu 130 N.m při 4400 ot./min. Tento motor nabízí vynikající spotřebu paliva v kombinaci s klidným a hladkým během pro jízdu ve městě.

Všechny pohonné jednotky ve vozech Auris splňují emisní standardy Euro IV.

Auris je vozem, který si jeho budoucí majitel zvolí srdcem i rozumem. Díky pozornosti věnované kvalitě zpracování i jednotlivým detailům je celkový dojem z každého povrchu a ovládacího prvku prostě jedinečný.

Auris je jedním z nejtišších vozů mezi hatchbacky nižší střední třídy. Posílením spodní části karoserie došlo k výraznému odhlučnění motoru i snížení hluku od vozovky. Vynikající aerodynamika se zase podílí na nižší hladině hluku způsobeného odporem vzduchu, a tak si cestující uvnitř vozu mohou užít klidné a uvolněné prostředí.

Na vynikajících parametrech pasivní bezpečnosti se také podílí robustní konstrukce karoserie s využitím technologie MICS (Minimum Intrusion Cabin System). Nárazová energie je řízeným způsobem odváděna z prostoru pro posádku.

Vozy Auris budou vybaveny až devíti airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče. V základní výbavě jsou brzdy vybavené protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) a brzdovým asistentem (BA). V závislosti na trhu se dodává standardně nebo jako volitelná výbava systém řízení stability vozidla (VSC) a kontroly trakce (TRC).

Model Auris získal v nárazových testech Euro-NCAP hodnocení pěti hvězdiček, přičemž zvláštní pozornost byla věnována snížení rizika poranění chodců v důsledku přepracování čelní partie vozu.

Vysoké hodnocení se očekává i v oblasti provozních nákladů. Pojistné sazby budou patřit mezi nejnižší v této třídě, spotřeba paliva i náklady na údržbu budou nízké.

Auris se bude vyrábět v Evropě, a bude tak dokládat závazek firmy Toyota podporovat svoji Evropskou výrobní základnu za dodržování těch nejpřísnějších kvalitativních norem pod globálním označením „Made by Toyota“. Nový hatchback se bude vyrábět společně s modelem Avensis v závodě TMUK ve Velké Británii a s modelem Corolla Verso v tureckém závodě TMMT.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...