Poté, co značka Peugeot prodala v roce 2019 téměř 274 000 lehkých užitkových vozů a dosáhla tak rekordu, zintenzivňuje svoji ofenzívu v těchto segmentech a činí další krok k elektrifikaci celé své produktové řady.
Značka Peugeot rozšiřuje svoji nabídku dodávek s elektromotorem o nový Peugeot e-Boxer, 100% elektrickou verzi, která je dokonalým příkladem koncepce „power of choice“ v nabídce užitkových vozidel.
První generace modelu Peugeot Boxer byla uvedena na trh v roce 1994. Následovaly další komerčně úspěšné generace. Do dnešní doby se vyrobilo více než 1 250 000 vozů, přičemž Peugeot Boxer figuruje v nabídce značky ve 110 zemích. Nyní doplňuje modelovou řadu také model Peugeot e-Boxer, který nabízí:
- 2 úrovně dojezdu dosahující až 340 km podle cyklu WLTP [1],
- 2 kapacity baterií (37 kWh a 70 kWh),
- 4 délky a 3 výšky,
- užitečné zatížení až 1890 kg[2],
- objem nákladového prostoru identický s verzemi vybavenými spalovacím motorem, tj. až 17 m³.
Aniž by se došlo k omezení užitečných funkcí, modularity nebo možností specifických přestaveb pro profesionální zákazníky, umožňuje nový Peugeot e-Boxer také neomezený přístup do městských center.
Všechny původní vlastnosti vozu Peugeot Boxer zůstaly zachovány a navíc přibyl bonus v podobě nulových emisí.
Trh s dodávkami
Tento segment trhu představuje v Evropě více než 550 000 vozidel ročně a Peugeot Boxer svůj podíl na trhu každý rok zvyšuje. Připomeňme že, u současné generace vozu Peugeot Boxer, která byla uvedena na trh v roce 2014, již výroba přesáhla 400 000 kusů.
Peugeot Boxer, který byl nedávno modernizován tak, aby splňoval normu Euro6, zahrnuje verze přizpůsobené konkrétním potřebám profesionálních zákazníků a nyní je k dispozici ve 100% elektrické variantě jako Peugeot e-Boxer.
Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel ujede v průměru méně než 200 km za den, je elektrická verze vozu Peugeot Boxer jasnou volbou. Přispívá k tomu i to, že do městských center je stále omezenější přístup. Některá města dokonce umožňují vjezd do center výhradně 100% elektromobilům. Pro Peugeot e-Boxer, který si zachoval všechny přednosti verze se spalovacím motorem, se tak jedná o příležitost.
Peugeot e-Boxer je schopen vyhovět všem potřebám a všem zákazníkům:
-
- řemeslníkům (zedníci, instalatérští, elektrikáři aj.), pro něž se stává skutečným každodenním pomocníkem;
- společnostem, kterým záleží na jejich ekologicky odpovědné image (zásobování, aj.),
- správní a státní orgány (nemocnice, obce atd.), pro zajištění přepravy zboží mezi pracovišti.
Široká škála verzí karoserie
Nový Peugeot e-Boxer, věrný koncepci „power of choice“, nabízí širokou škálu verzí karoserie přizpůsobených každému použití a každé profesi.
Na základě 3 rozvorů (300 cm, 345 cm a 404 cm) jsou verze dodávky se skříňovou karoserií dodávány ve 4 délkách (L1, L2, L3 a L4) a 3 výškách (H1, H2 a H3). Celkem jde o 5 různých verzí karoserie s užitečným objemem od 8 do 17 m3 a užitečnou hmotností až 1890 kg (v závislosti na verzi).
Nový Peugeot e-Boxer je k dispozici také v jiných verzích, aby vyhovoval specifickým profesním potřebám. V nabídce základu pro přestavby jsou:
-
- šasi kabina (L2, L3 a L4),
-
- šasi dvoukabina (L3),
-
- plošina (L3 a L4).
Výrazný styl:
Nový Peugeot e-Boxer si zachovává výrazný, robustní a reprezentativní styl, kterým se vyznačují i verze se spalovacím motorem. Zvenčí je elektrická verze rozpoznatelná díky označení:
-
- „e-BOXER“ na zadních dveřích,
- „e“ na předních blatnících.
Víčko nabíjecí zásuvky (místo víčka palivové nádrže) je umístěno na levé straně u dveří řidiče.
Uvnitř nového vozu Peugeot e-Boxer jsou do elegantní a funkční přístrojové desky s mnoha odkládacími přihrádkami zabudována namísto ovládání převodovky 3 tlačítka pro výběr režimu řízení:
-
- „D“ jako Drive,
- „N“ jako Neutral,
- „R“ jako Reverse (zpátečka).
Specifické vnitřní zpětné zrcátko s displejem přenáší informace o voze:
- úroveň nabití baterie v procentech,
- dojezd v kilometrech,
- napětí ve voltech,
- proud v ampérech,
- režim řízení (D, N nebo R).
Modelová řada
Nový Peugeot e-Boxer je k dispozici ve všech uvedených konfiguracích, aniž by došlo ke snížení výkonu a při zachování užitečného objemu, a právě v tom tkví „power of choice“!
K dispozici je jediná verze Premium s následující standardní výbavou:
- audio systém Bluetooth s pětipalcovým displejem a ovládáním na volantu,
- zadní parkovací asistent,
- manuální klimatizace,
- automatické rozsvěcování světel a automatické zapínání stěračů čelního skla,
- elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Za příplatek jsou k dispozici následující prvky výbavy:
- navigace s devítipalcovým dotykovým displejem,
- zpětná parkovací kamera,
- systém automatického nouzového brzdění Active Safety Brake,
- systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
- systém rozpoznání zákazových dopravních značek a dopravního značení s rychlostním omezením,
- automatické přepínání dálkových světel,
- systém sledování mrtvého úhlu,
- tempomat/omezovač rychlosti,
- Grip Control a Hill descent control,
- Rear trafic alert,
- světla pro denní svícení s LED.
100% elektrická technologie
Nový Peugeot e-Boxer je opatřen 100% elektrickým motorem s maximálním výkonem 96 kW (120 k) a okamžitým maximálním točivým momentem 260 Nm pro rychlou reaktivitu, bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a samozřejmě bez emisí CO2.
Systém pohonu je vybaven mechanismem rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h (90 km/hod. pro čtyřtunové verze).
Nový Peugeot e-Boxer kombinuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také podporuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti zajišťuje stejné potěšení z jízdy jako u verzí vybavených spalovacím motorem.
Dvě úrovně dojezdu
Dostupné kapacity lithium-iontových baterií jsou v závislosti na požadavcích 37 kWh a 70 kW. Verze L1 a L2 jsou k dispozici s kapacitou baterie 37 kWh pro dojezd až 200 km (hodnota prochází homologací) podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures).
Verze L3 a L4 (stejně jako verze šasi kabina L2) jsou vybaveny baterií o kapacitě 70 kWh s dojezdem až 340 km (hodnota prochází homologací) podle stejného protokolu.
Nabíjení je kompatibilní se zásuvkami typu 2 (pro nabíjení v režimu 2 nebo 3 na střídavý proud) a zásuvkami combo CCS 4 (pro rychlé nabíjení v režimu 4 na stejnosměrný proud). Nový Peugeot e-Boxer je standardně vybaven duální palubní nabíječkou (jednofázová 7 kW a třífázová 22 kW), takže vyhovuje všem použitím a řešením nabíjení.
Přibližné doby dobíjení jsou následující:
-
- přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: 80% kapacity za 1 hodinu (baterie 37 kWh a 70 kWh) s nabíječkou 50 kW,
- přes Wall Box 22 kW: plné nabití za 5 hodin (baterie 37 kWh) nebo 9 hodin (baterie 70 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (22 kW),
- přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 6 hodin (baterie 37 kWh) nebo 12 hodin (baterie 70 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7 kW).
Ekosystém by Peugeot
Značka Peugeot zavádí řadu služeb založených na třech pilířích, aby podpořila zákazníky při přechodu na nové zdroje energií:
Easy-Charge, aneb jak zákazníkům zajistit snadný přístup k různým řešením nabíjení:
- nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace;
- nabídka nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicíchprostřednictvím programu Free2Move; včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 195 000 nabíjecích stanic po celé Evropě; s aplikací Free2Move Services předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.
Easy-Move, aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:
- aplikace Free2Move zahrnuje rovněž nástroj plánování cest tras při zohlednění dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě, terénu a omezení rychlosti;
- MobilityPass, rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu, která zákazníkovi umožňuje si podle potřeb kdykoliv pronajmout vůz.
Easy-Care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:
-
- nové digitální simulátory a trasy na stránkách značky Peugeot, které usnadňují uživatelům používání elektromobilů,
- baterie se zárukou 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
Nový Peugeot e-Boxer je dokonalým ztělesněním koncepce „power of choice“, v rámci níž se Peugeot zavazuje jít ještě dále v elektrifikaci svých modelů.
Nový Peugeot e-Boxer se opírá o tři závazky:
-
- Serenity: nabídka 100% elektrifikované řady užitkových vozů Peugeot v 2021,
- Pleasure: nekompromisní výkon spojený s potěšením z jízdy vozy Peugeot jako součást DNA značky,
- Simplicity: podpora zákazníků během nákupu a údržby vozu.
Nový Peugeot e-Boxer, který bude uveden na evropský trh ve druhé polovině roku 2020, je vyráběn v závodě Sevel ve Val di Sangro (Itálie), poté bude elektrifikován a homologován partnerem BEDEO.
POZN:
Produktová nabídka se může lišit dle zemí určení.
Uvedení modelu Peugeot e-Boxer na trh v České republice zatím není plánováno.
[1] V procesu homologace
[2] V závislosti na verzi
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií