Legendární model Toyota Land Cruiser prošla řadou významných technických vylepšení, jejichž cílem je udržet si v Evropě čelní pozici v segmentu sportovně užitkových vozů (SUV).
Provedená vylepšení znamenají vyšší výkon oblíbeného naftového motoru 3.0 D-4D, nižší spotřebu paliva výkonného zážehového motoru V6 a větší radost z řízení u všech modelů – díky nižší úrovni hluku a vibrací. Realizovaná zlepšení motorů zároveň znamenají, že všechny modely Land Cruiser nyní splňují normu Euro 4.
Výkonnější vznětový motor D-4D
Motor D-4D s objemem válců 3,0 litru (označovaný jako 1KD) v modelu Land Cruiser je již dnes jedním z technicky vůbec nejvyspělejších vznětových motorů na světě. Poskytuje krouticí moment 410 N.m, a tím plně potvrzuje reputaci vozu určeného pro všechny myslitelné terény. Výkon byl nově ještě zvýšen – až na 127 kW (173 k DIN) při 3400 ot./min, přičemž maximálního krouticího momentu motor dosahuje v širším rozsahu otáček, od 1600 do 2800 ot./min.
I přes nárůst výkonu došlo ke snížení emisí CO2 a motor 3.0 D-4D nyní splňuje emisní normu Euro 4.
Technická vylepšení motoru:
- Přesnější regulace řídicího ventilu vířivé komůrky ve dvou samostatných sacích kanálech. Ventil víření je v pozici odpovídající provozním podmínkám motoru a jeho nastavení je nyní možné ve třech krocích, což se odráží ve vyšším krouticím momentu v nízkých otáčkách a ve snížení emisí.
- Odbočka ke chladiči recirkulace výfukových plynů (EGR) pro snížení emisí při startování za studena a v dalších podmínkách běhu za studena.
- Rotační elektromagnetická škrticí klapka, která zajišťuje rychlejší odezvu, a tak zlepšuje požitek z jízdy a umožňuje přesnější regulaci EGR.
Nižší spotřeba zážehového motoru V6
- Hospodárnějšího provozu bylo dosaženo zabudováním systému pružného blokování do zdokonalené automatické převodovky, která se standardně montuje do vozů Land Cruiser s benzínovým motorem V6. Systém pružného blokování umožňuje vyšší rozsah zablokování hydrodynamického měniče při zachování řízeného prokluzu.
- Kombinovaná spotřeba paliva 3dveřového modelu V6 je nyní pouze 12,3 l/100km (12,4 l/100km u 5dveřového provedení) a rovněž došlo ke snížení emisí CO2 – na výsledných 288 g/km, resp. 291 g/km.
Větší radost z jízdy se zdokonaleným naftovým motorem
- Zdokonalená druhá generace systému přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail, nízký kompresní poměr a zdokonalená regulace spalování znamená, že model Land Cruiser 3.0 D4-D skrývá ve svých útrobách jeden z nejpokrokovějších a nejtišších dieselových motorů pro SUV na trhu. K dalšímu snížení hluku a vibrací z pohledu pasažérů přispívá nově doplněná zvuková izolace kolem motoru a přístrojové desky.
- Model je standardně vybaven akustickým čelním sklem a v okolí motorového prostoru byla posílena izolace z uretanové pěny. Velký motorový kryt v prostoru nad mezichladičem nejen zlepšuje vzhled vozu, ale zároveň snižuje hluk motoru.
- Nové technologie přináší snížení provozních nákladů díky systému automatické kontroly oleje. Je tak možné zvýšit životnost pohonné jednotky a prodloužit servisní intervaly.
Land Cruiser – legenda nyní ještě lepší.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií