Toyoty na Grand Prix Brazílie

Ralf Schumacher i Jarno Trulli museli z technických důvodů odstoupit.

Tým Panasonic Toyota Racing má za sebou velmi náročnou sezonu a zakončil ji vůbec tím nejsmutnějším způsobem, protože Ralf Schumacher i Jarno Trulli museli z GP Brazílie odstoupit ve chvíli, kdy jeli na velmi slibných pozicích.

Oba piloti měli velmi povedené starty. Jarno si hned v první zatáčce zabojoval s Fernandem Alonsem a protáhnul se před něj na třetí místo, Ralf zase soupeřil se stroji BMW-Sauber. Po odjetí zpomalovacího vozu do boxů Jarno za sebou bez větších problémů Alonsa udržel a začal útočit na druhé místo, Ralf se zase prodíral zpátky na body. Naneštěstí pro oba závod skončil velmi brzy, protože se na vozech objevil problém s centrálním elementem zadního zavěšení. Tým neměl na výběr a musel oba závodníky zavolat do boxů a odstoupit. Toyota teď napne všechny síly, aby byla na začátku příští sezony silnější a udělala další krok vpřed.

  • Jarno Trulli:

„Objevil se problém s centrálním elementem na zadním zavěšení. Auto poskakovalo po trati a neměl jsem jej plně pod kontrolou. Chování auta ještě možná zhoršily všudypřítomné hrboly. Je to obrovská škoda, protože jsem měl závod dobře rozjetý. Po fázi za zpomalovacím vozem se mi rychle pneumatiky zahřály na provozní teplotu a mohl jsem útočit na Räikkönena. Jsem zklamaný, protože jsem měl velmi rychlé auto a zvolili jsme ideální strategii. Přijde mi, že jsem musel kvůli závadě odstoupit vždycky, když to vypadalo velmi dobře. Byla to těžká sezona, v mnoha směrech smolná. Přišel jsem o umístění na podiu v Monaku a mezi nejlepšími třemi bych pravděpodobně byl i v Magny-Cours. Zároveň ale musím týmu poděkovat, protože se v těžké situaci semknul a dokázal všem problémům čelit.“

  • Ralf Schumacher:

„Byl to ten nejhorší možný způsob, jak zakončit sezonu. Měl jsem dobrý start a zdálo se, že budu moci jet slušným tempem. Bohužel se po odjetí zpomalovacího vozu do boxů začala projevovat závada na zadním zavěšením, kvůli které se s monopostem nedalo skoro vůbec jet. Nebylo by bezpečné pokračovat dál a tak jsem raději odstoupil. Mě i Jarna vyřadil stejný problém, který se už u něj objevil letos v Indianapolis. Je to dvojnásobná škoda, protože pro nás závod vypadal dobře. Oba jsme se kvalifikovali vepředu a očekávali jsme silný výsledek. Naneštěstí jsme neměli svůj den. Uvědomuji si, jak tvrdě tým celý rok pracoval, a za všechno jim děkuji.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu:

„Před startem vypadalo všechno dobře – auto bylo rychlé, piloti motivovaní. Povedl se jim start, ale po několika málo kolech se dostali do vážných problémů. Bylo to jako špatný sen a pořád se mi tomu nechce věřit. Byli jsme totiž velmi rychlí, měli jsme palivo na dalších dvacet tři kol a byli jsme výrazně těžší než soupeři kolem nás. Když se vše zpětně zanalyzuje, měli jsme šanci získat druhé místo. Na obou vozech selhal centrální element zadního zavěšení, který nebyl novou součástkou. Ralf o problému věděl hned po zajetí zpomalovacího vozu zpátky do boxů, u Jarna se projevil o dvě kola později. Nejpravděpodobnější příčinou je hrbolatá trať, ale to jsme měli předpokládat a připravit se na to. Jsme velmi zklamaní, ale i takové věci k závodům patří. Jednou se prostě daří, jindy zase ne. Věříme, že se posunujeme správným směrem a budeme teď tvrdě pracovat na příštím roce.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...