1) Automobily
Dieselový motor nové generace
Společnost Honda vyvinula dieselový motor nové generace, u kterého se podařilo snížit emise škodlivin na úroveň srovnatelnou s benzínovým motorem. Nový dieselový motor využívá revoluční katalyzátor na odstraňování oxidů dusíku (NOx), který podle propočtů společnosti Honda snižuje emise těchto škodlivých látek pod úroveň vyžadovanou přísnými emisními předpisy amerického Federálního úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA). Honda plánuje uvedení tohoto nového dieselového motoru na americký trh do tří let.
Vozidla poháněná palivovými články
Honda uskutečnila předváděcí jízdu nové generace prototypu FCX Concept poháněného palivovými články, jehož předchozí verze byla v roce 2005 vystavena na autosalónu v Tokiu. Vůz FCX Concept je nyní vybaven novou kompaktní a vysoce účinnou platformou pro palivové články Honda FC Stack. Omezený prodej zcela nového automobilu poháněného palivovými články, který bude vycházet z tohoto konceptu, by měl být v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.
Automobily na více druhů paliv (FFV)
Honda vyvinula nový automobil umožňující provoz na více druhů paliv, jehož pohonná jednotka vychází z konstrukce benzínového motoru, ale umožňuje provoz buď na 100% ethanol nebo na širokou škálu směsí ethanolu a benzínu. Na konci roku 2006 hodlá Honda zahájit prodej vozů FFV v Brazílii, kde bio-ethanol získal značnou popularitu.
Pokročilý benzínový motor
Honda také vylepšila svou technologii proměnlivého časování a elektronického řízení zdvihu ventilů VTEC. Výsledkem je motor se systémem Advanced VTEC, který disponuje vysokým výkonem při velmi atraktivní spotřebě paliva a nízkých emisích škodlivin. Nový motor v sobě kombinuje proměnlivý zdvih a časování ventilů s proměnlivým fázovým řízením proměnlivého časování ventilů. Tím je dosaženo bezkonkurenčního výkonu při snížení spotřeby o plných 13%. Honda plánuje zahájení výroby vozidel vybavených tímto novým motorem do tří let.
2) Motocykly
Variabilní řízení válců (VCM)
Jako novou aplikaci technologie Hyper VTEC společnost Honda vyvinula systém proměnlivého řízení válců pro motocykly. Tato technologie umožňuje řízení počtu aktivních válců ve třech úrovních od dvou do všech čtyř válců. Tím je dosaženo vynikajícího výkonu a současně nízké spotřeby paliva.
Motor s ultra-nízkým třením.
Honda představila nový motocyklový motor s výrazně sníženým vnitřním mechanickým třením a s dvojitým zapalováním, které zvyšuje účinnost spalování. Výsledkem je motor světové třídy s mimořádně nízkou úrovní tření.
3) Motorové stroje
Pokročilé řízení motoru
Společnost Honda oznámila, že plánuje rozšířit řadu svých produktů vybavených technologií elektronického řízení STR Governor, která byla poprvé představena u motoru i-GX. Do konce roku 2010 budou touto technologií vybaveny všechny střední a velké motory pro motorové stroje (GX160 a větší), generátory a sněhové frézy.
Motor s vysokým expanzním poměrem
Honda představila prototyp revolučního motoru s vysokým expanzním poměrem, který je vybaven proměnlivou délkou zdvihu při sání a expanzi.
V květnu 2006 se Honda stala první automobilkou na světě která ohlásila cíle pro dobrovolné snižování emisí CO2 v rámci svých produktů a výrobních činností. Dnešní oznámení nových technologií pohonných jednotek ukazuje směr, kterým se společnost v rámci své snahy o snižování emisí CO2 prostřednictvím zvyšování účinnosti ubírá. Kromě novinek v oblasti hnacích jednotek se Honda aktivně podílí na iniciativách zaměřených na snižování emisí CO2 v oblastech výroby paliv (včetně výzkumu výroby ethanolu pomocí nových biotechnologií) a dále v oblasti solárních článků a domácích energetických stanic, což jsou komplexní systémy určené pro naplňování energetických potřeb domácností, které vyrábějí elektřinu, teplo a také vodíkové palivo pro automobily.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.