Novinka v nabídce populární řady užitkových automobilů VW Transporter v sobě spojuje hospodárný provoz, daný použitím mimořádně úsporného vznětového motoru s přímým vstřikem, a výborné jízdní vlastnosti, za který vůz vděčí pohonu všech kol, už tradičně označovanému termínem „syncro“.
TDI: Výkon a hospodárnost
Pětiválcový motor 2.5 TDI je se svými 75 kW (102 k) vůbec nejvýkonnějším vznětovým motorem, který Volkswagen pro řadu Transporter nabízí. Především díky mohutnému točivému momentu 250 Nm, který je k dispozici už od 1900 ot/min., je jízda s novým modelem velmi dynamická, a to i při plném zatížení. Nejvyšší rychlostí 155 km/hod výrazně překonává své konkurenty.
Rozdílem třídy pak TDI motor vítězí při sledování spotřeby: V průměru si motor řekne jenom o 9,6 litru nafty na 100 km jízdy a při polovičním zatížení a jízdě konstantní rychlostí 90 km/h činí spotřeba pouhých 7 l/100 km. Na jedno naplnění nádrže tak lze ujet až 1000 km.
TDI motor je šetrný nejenom ke kapse majitele vozu, ale i k životnímu prostředí: Díky standardní montáži oxidačního katalyzátoru plní tato verze s rezervou i ty nejpřísnější exhalační limity.
Uživatelé všech vozů VW Transporter, tedy i novinky s pohonem všech kol, určitá přivítají prodloužení záruky proti prorezivění ze šesti na osm let. Vzhledem k příslovečné spolehlivosti se tak nové Transportery stanou výhodnou investicí skutečně na dlouhé roky.
Užitečná hmotnost nového Transporteru 2.5 TDI syncro je podle provedení 810 až 1090 kg, přívěsy může tahat o hmotnosti až 2000 kg. Vysoký výkon motoru a pohon všech kol propůjčují tomuto vozu bezkonkurenční – šedesátiprocentní – stoupavost.
Jak pracuje syncro ?
Pohon všech kol zavedl Volkswagen poprvé v roce 1983 právě u řady Transporter. Teprve o něco později se náhonu na všechna kola dočkal i Golf. Progresivní systém, u kterého se na místě mezinápravového diferenciálu a současně ve funkci jeho závěry objevila viskózní spojka, dostal označení syncro.
Jedná se v podstatě o uzavřenou spojku lamelového typu s náplní silikonového oleje. Zjednodušeně řečeno: Rozdílnými otáčkami vnějších a vnitřních lamel se silikonový olej tvořící náplň spojky zahřívá a houstne,navíc v tělese spojky stoupá tlak. Vznikají tak podmínky pro přenos točivého momentu, které se nechají konstrukčně ovlivňovat jak tvarem lamel, tak množstvím použité kapaliny.
Dojde-li tedy za jízdy k většímu rozdílu v počtu otáček kol přední a zadní nápravy – přední kola začínají prokluzovat – začne viskózní spojka téměř okamžitě přenášet větší část hnacích sil na zadní kola a během několika desetin sekundy se poměr přenášených sil na obě nápravy dostane až na 60:40. Díky tomu vůz bezpečně zdolá i mimořádně obtížně sjízdné úseky a jízda je samozřejmě mnohem jistější a bezpečnější. Protože viskózní spojka zabraňuje protáčení kol, má zároveň funkci závěry mezinápravového diferenciálu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.