- Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring
- Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty 10,19 sekundy na kolo
- Nový okruhový rekord upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě
- Jedná se o pátý letošní rekord se sériovým vozem se silničními pneumatikami
- V rámci výzvy Type R Challenge bylo dosaženo cíle prolomit rekordy na pěti slavných evropských závodních okruzích
V rámci pátého a posledního z řady naplánovaných pokusů o rekord na evropských okruzích v roce 2018 Honda stanovila nový rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 10,19 sekundy na okruhu GP Hungaroring v Maďarsku. Pilotem vozu Civic Type R byl Jenson Button, mistr světa Formule 1 a současný jezdec v sérii Super GT na vozu NSX. Tento okruh je pro Buttona zvlášť význačný, protože právě zde získal v roce 2006 první Velkou cenu ve své kariéře s týmem Honda.
Okruh Hungaroring je úzká trať o délce 4,38 km, se 180stupňovými zatáčkami a složitou šikanou, které z ní dělají jednu z technicky nejnáročnějších tratí v Evropě. V těchto podmínkách však dokonale vynikl systém adaptivních tlumičů vozu Civic Type R, který na stísněném okruhu umožnil stabilnější jízdu. Kromě systému zavěšení pomohly Buttonovi v získání jednokolového rekordu na okruhu Velké ceny pro tým Honda také kvalitně nastavené řízení a vylepšené aerodynamické vlastnosti vozu.
Jenson Button k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Přijeli jsme sem na Hungaroring, kde jsem v roce 2006 s týmem Honda vyhrál svůj první závod ve Formuli 1, abychom s vozem Type R získali nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy, a jsem velmi šťastný, že se nám to podařilo!“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „První, co jsem po výjezdu z boxové rovinky zaznamenal, bylo, jak neutrálně se vůz chová. Pocházím z prostředí, kde pohon přední nápravy nehraje důležitou roli, takže to pro mě byla odlišná situace. Type R je ale tak dobře vyvážený vůz, že jízda s ním byla od první chvíle opravdu zábavná a zároveň přirozenější. Největším překvapením pro mě bylo, jak pozdě můžete s tímto vozem začít brzdit. Převodovka funguje také velmi dobře – bylo příjemné mít onen pocit manuální kontroly.“
Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, Honda na okruhu Hungaroring stanovila s vozem Civic Type R předchozí generace původní rekordní čas. Tento nový rekordní čas na okruhu Hungaroring je pátým jednokolovým traťovým rekordem pro vozy s pohonem přední nápravy, který si Honda v rámci výzvy Type R Challenge 2018 připisuje. Tím byl splněn cíl výzvy, který byl vytyčen poté, co se vůz Type R v dubnu 2017 stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Těchto šest rekordů upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě.
V rámci této výzvy pět špičkových závodních jezdců týmu Honda vyrazilo na pět evropských okruhů, kde s tímto vozem dosáhli rekordních jednokolových časů v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy.
- Jezdec série WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový jednokolový rekord na okruhu Estoril v Portugalsku v čase 2 minuty 1,84 sekundy
- Legenda série BTCC Matt Neal stanovila jednokolový rekord na okruhu v britském Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy
- Betrand Baguette, hvězda japonské série Super GT, dosáhl na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps rekordního času 2 minuty 53,72 sekund
- Jezdec série WTCR Esteban Guerrieri stanovil nový jednokolový rekord na okruhu Velké Ceny ve francouzském Magny-Cours v čase 2 minuty 1,51 sekundy.
Tento program vývoje vozu Civic nejnovější generace je nejrozsáhlejší v dosavadní historii značky Honda a model byl nově technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější jízdní dynamiku ze všech vozů Civic Type R. Tento vysoce výkonný hatchback je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě díky spojení lehké a velmi tuhé karoserie s jedinečným systémem dvojitého zavěšení přední nápravy s pružcí a tlumicí jednotkou. Vůz Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě.
Jenson Button dodal: „Tento nový model Type R je naprosto skvělý stroj, jako tomu bylo vždy, a rozhodně neztratil nic ze svého kouzla.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií