Honda na březnovém Autosalonu v Ženevě

Světová premiéra studie Honda Civic Type R a řada novinek včetně domácí energetické stanice

Koncept Civic Type R slibuje vzrušení z jízdy

Kultovní a populární Honda Civic Type R vděčí za svůj úspěch jedinečné kombinaci vysokého výkonu a cenové dostupnosti, která zasahuje jak srdce, tak mysl všech automobilových nadšenců. Na 76. ženevském autosalonu bude poprvé k vidění studie Civic Type R, která představuje základ pro netrpělivě očekávaného nástupce této populární řady.

Základem pro nový Civic Type R se stal třídveřový Civic, který se objeví na evropském trhu v druhé polovině letošního roku. Koncept Civic Type R přejímá smělý a vzrušující styl úspěšné pětidveřové verze. Nový model bude poháněn dvoulitrovým motorem DOHC i-VTEC o výkonu 147 kW, který se skvěle osvědčil u předchozí generace. Výroba tohoto modelu, stejně jako jeho předchůdce, bude probíhat ve Swindonu ve Velké Británii, a prodej bude zahájen na počátku roku 2007.

Evropský Legend

Na ženevském autosalonu bude také představena nová Honda Legend  v provedení pro evropské trhy, které kombinuje luxus a pokrokové technologie.

Celohliníkový vidlicový šestiválcový motor o objemu 3,5 l s 24-ventilovou technikou a variabilním časováním ventilů VTEC s maximálním výkonem 216 kW při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 353 Nm při 5000 otáčkách za minutu je zárukou více než dostatečné jízdní dynamiky a zároveň nízkých emisí. Interiér vlajkové lodi Hondy, který je zároveň luxusní i sportovní, kombinuje komfortní kůži s elegantním dřevěným obložením.

Technologickými vymoženostmi, kterými Legend disponuje, jsou především rozsáhlé bezpečnostní prvky, které řidiči pomáhají při řízení. Standardem u všech modelů je originální pohon všech kol SH-AWD, který doplňuje stabilizační systém VSA. SH-AWD ovšem není jen konvenčním pohonem všech kol s možností rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. díky dvěma elektromagneticky ovládaným spojkám na zadní nápravě zároveň totiž umožňuje proporcionální dělení točivého momentu také mezi levé a pravé zadní kolo.

Pokud v průběhu zatáčení dojde k akceleraci, systém SH-AWD urychlí vnější zadní kolo, což pomáhá vozu pohotověji zatočit. Pokud během zatáčení vůz zpomaluje, kontrolované vyrovnávání točivého momentu působí proti přetáčení. Výsledkem je neutrální chování za všech okolností a vynikající jízdní stabilita.

Dalšími prvky mimořádně bohaté standardní výbavy jsou: dvoufázové čelní airbagy, boční a hlavové airbagy; vysoce kvalitní audiosystém Bose společně systémem AudioPilot pro eliminaci vnějšího rušivého hluku pomocí tzv. destruktivní interference, kdy zvukové vlny generované audiosystémem mají opačnou fázi než zvukové vlny vnějšího hluku, čímž dojde k vzájemnému vyrušení; systém aktivních samonatáčecích předních světel (AFS); satelitní navigace s hlasovým ovládáním a RDS-TMS systémem, který pomáhá řidiči vyhnout se dopravním zácpám; zadní kamera pomáhající při parkování.

Standardní opatření na ochranu chodců zahrnuje aktivní kapotu motoru, která se v případě srážky s chodcem během několika milisekund pomocí pyrotechnických zvedáků přizvedne a pomáhá tak ztlumit náraz těla na kapotu.

Adaptivní tempomat (ACC) je dostupný jako volitelný doplněk. Systém využívá informace z radarového systému, vyhodnocuje vzdálenost od vozu před vámi a prostřednictvím nastavení tempomatu reguluje rychlost vozu a udržuje tak bezpečnou vzdálenost mezi vozy.

ACC je doplněn systémem CMBS (Collision Mitigation Brake System), který předpovídá potenciální kolizní situace a reaguje tak, aby jim zabránil nebo alespoň maximálně snížil dopad na cestující a vůz, a to prostřednictvím varování řidiče, inicializací brzdného systému a v případě neodvratné nehody přitažením přepínačů bezpečnostních pásů.

U vozů s pravostranným řízením může být navíc použit i systém LKAS (Lane Keeping Assist System), prvek, který je možné spatřit i v nové Hondě Accord. Tento systém využívá kamery, která identifikuje jízdní pruh, v němž se vozidlo pohybuje a koriguje případné odchylky prostřednictvím vhodných zásahů do řízení.

Koncept FCX – vize nové generace vozů s palivovými články

Povaha současných technologií palivových článků klade značně omezující požadavky při návrhu vnějšího designu, ale Honda FCX, která se poprvé objevila na autosalonu v Tokiu a nyní i na ženevském autosalonu, prezentuje první náznaky toho, jak by mohla vypadat další generace vozů s palivovými články. Elegantní čtyřdveřový sedan má unikátní nízkopodlažní platformu navrženou speciálně pro palivové články, která umožňuje jízdní pohodlí a prostorný interiér, který byl doposud pro vozy této koncepce nemyslitelný.

V palivovém článku Honda proudí kyslík a vodík shora dolů (vertikální tok plynů), což řeší problém startování za chladného počasí. Koncepce s těmito palivovými články nabízí při startování za velmi nízkých teplot stejné vlastnosti jako benzínový motor. Navíc jsou tyto palivové články umístěny vertikálně ve středovém tunelu. Díky tomuto novému efektivnímu umístění jsou palivové články schopny vyvinout výstupní výkon až 100 kW.

Pohonná jednotka konceptu FCX se skládá ze tří vysoce účinných elektromotorů: jednoho 80 kW vpředu; a dvou 25 kW motorů pro každé zadní kolo. Nově vyvinutý materiál pro absorpci vodíků v nádrži zdvojnásobuje její kapacitu na 5 kg, což zvyšuje dojezdovou vzdálenost až na 560 km.

Za povšimnutí stojí senzory a inteligentní kamery, které slouží ke sledování pozornosti řidiče; přístrojový panel, který je schopen sklápět se nahoru a dolů v úhlu 45° v závislosti na rychlosti vozu pro zaručení větší bezpečnosti a pohodlí; či systém, jež rozezná úhel pohledu řidiče a dovoluje bezkontaktní ovládání.

Honda plánuje začít výrobu nové generace vozu FCX v Japonsku během příštích tří až čtyř let.

Domácí energetická stanice třetí generace (The Home Energy Station III): energie pro Váš vůz i domov

Infrastruktura doplňování paliva bude klíčovým tématem pro další rozvoj vozů s palivovými články. Honda proto intenzivně vyvíjí systém domácího doplňování paliva. The Home Energy Station III, která bude představena na autosalonu v Ženevě, je komplexním systémem nejen pro doplňování vodíku do palivových článků, ale také uspokojuje potřeby domácí energie tím, že nabízí nejen elektrickou energii, ale i vytápění a horkou vodu.

HES III systém vyrábí vodík ze zemního plynu dodávaného domácnostem, zároveň je vybaven palivovými články takže umožňuje i výrobu elektrické energie pro domácí použití, navíc ještě využívá odpadní teplo vznikající při výrobě elektrické energie pro ohřev vody. Celý systém redukuje emise kysličníku uhličitého o 40 % a snižuje celkové náklady domácnosti na elektrickou energii, plyn a palivo do vozidla přibližně o 50 %.

Simulátory předvádějící pomoc při řízení a bezpečnostní technologii

Stánek firmy Honda na ženevském autosalonu bude mít k dispozici dva simulátory pokrokové technologie (ATS): první dovolí návštěvníkům osobně vyzkoušet některé z nových technologií, které jsou v novém voze Legend, včetně systému SH-AWD, systému nočního vidění a předpínačů bezpečnostních pásů; druhý je navržen tak, aby simuloval bezpečnost během navolené trasy.

Vozy Honda Formule 1, minulost a přítomnost

Na oslavu návratu firmy Honda do seriálu mistrovství světa formule 1 v této sezóně jako stoprocentního teamu Honda budou na 76. ženevském autosalonu vystaveny vozy Honda – RA271 (1965) a RA272 (1966) – oba vozy z období, kdy se Honda naposledy účastnila závodů jako celozávodní tým.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...