Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu

Prostornější, bezpečnější, s řadou nových technických inovací a bohatou výbavou již v základní ceně.

První generace Toyoty Yaris byla uvedena na trh v roce 1999. Yaris je v Evropě nejprodávanějším modelem značky Toyota. Celkově se v Evropě prodalo již 1,2 miliónu tohoto modelu.
Nový Yaris ve tří- a pětidveřovém provedení:

Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu
Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu
Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu
Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu
Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu


Nový Yaris při zahájení prodeje nabízí motory:

  • Zážehový tříválec 1,0 l VVT-i má výkon 69 k/51 kW při 6000 min-1 a točivý moment 93 Nm při 3600 min-1. Maximální rychlost 155 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,7 sekund (s robotizovanou převodovkou 16,9 s) a kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km (5,3 l).
  • Zážehový čtyřválec 1,3 VVT-i má výkon 87 k/64 kW při 6000 min-1 a točivý moment 121 Nm při 4200 min-1. Maximální rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 sekund (s robotizovanou převodovkou 13,1 s) a kombinovaná spotřeba 6,0 l/100 km (5,8 l).
  • Čtyřválcový turbodiesel 1,4 D-4D má výkon 90 k/66 kW při 3600 min-1 a točivý moment 190 Nm v rozmezí 1800 až 3000 min-1. Maximální rychlost 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 sekund (s robotizovanou převodovkou 11,8 s) a kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km (4,5 l).

Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu

Nový Yaris je dodáván s manuální pětistupňovou převodovkou. V pětidveřovém provedení s motorem 1,3 a s turbodieselem 1,4 D-4D ve výbavě Sol též s elektronicky ovládanou robotizovanou pětistupňovou manuální převodovkou (MultiMode), ta umožňuje s pomocí dvojice elektromotorů a elektronicky ovládané spojky samočinné řazení. Pracuje ve třech režimech: M umožňující sekvenční řazení, E pro automatické řazení, a Es pro rychlejší automatické řazení.

Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu
Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu
Nová generace Toyoty Yaris v prodeji na našem trhu


Proporcím nové generace vozu Yaris dominuje dynamický tvar, který jemně přechází od přední kapoty až do samotného těla karoserie. Celek vhodně doplňuje klínovitá spodní linie bočních oken, která dodává velmi dynamický výraz pohybu. Dojem pevnosti a stability je navozen také koly umístěnými co možná nejvíce v rozích karoserie. Nový Yaris zaujme zejména integrovaným předním nárazníkem se zvýrazněnými svislými křivkami, vznikajícími na kapotě motoru a vedoucími až ke spodnímu okraji nárazníku. Ze zadního pohledu vyniká dynamický tvar boků, jež plynule přecházejí do zádi a spojují se v okolí dominantního znaku Toyoty.


Nový Yaris vyniká množstvím odkládacích prostorů. V součtu je objem odkládacích prostorů o 30% větší než u předchozího modelu.Specialitou nového modelu Yaris jsou zadní sedadla. Nabízejí možnost nezávislého posunování a sklápění obou jeho částí rozdělených v poměru 60:40. Jejich konstrukce Toyota Easy Flat dovoluje jejich snadné sklopení a vytvoření zcela rovné podlahy zavazadlového prostoru. Při zcela vpřed posunutých zadních sedadlech činí objem zavazadlového prostoru 363 litrů včetně 50litrového prostoru pod podlahou. Při sklopených zadních sedadlech vznikne v zádi nového modelu Yaris zavazadlový prostor o objemu 737 l (po horní okraj opěradel předních sedadel). Zadní sedadla lze sklápět bez nutnosti vyjímání opěrek hlav.


Do interiéru nového modelu Yaris proniká mnohem méně hluku a vibrací než do předchozí verze. Toho bylo dosaženo celou řadou nekonvenčních řešení, mezi nimiž jsou například dvojitá těsnění dveří.


Zdokonalena byla také ergonomie přístrojové desky. Nový Yaris obsahuje i vícefunkční palubní počítač, který zobrazuje informace o čase, vnější teplotě, dojezdu, spotřebě paliva a průměrné rychlosti. Ovladače audiosystému jsou ve snazším dosahu. Nová Toyota Yaris může být vybavena třetí generací bezklíčkového odemykání a startování.


Nový Yaris je prvním automobilem Toyota vybaveným novou generací vlastního audiosystému. Jednotka CD přehrávače umí číst i soubory MP3 či WMA (Windows Media Audio). Audiosystém je vybaven funkcí CD-TEXT, která zobrazuje jméno interpreta a skladby na displeji, pakliže je jimi nahrávka vybavena. Součástí je též digitální zvukový procesor DSP s funkcí Live-ACS (Live Acoustic System), která zvýrazňuje basy a nezkreslí přitom střední tóny. Ve výbavě je také ekvalizér s trojicí přednastavených režimů. Tato zařízení jsou dostupná pouze ve verzích Yaris Sol a Yaris Lux. Audiosystémy ve vozech Yaris Sol a Yaris Lux jsou navíc připraveny na instalaci navigačního systému.


V nárazových testech Euro NCAP získal nový Yaris 5 hvězdiček a 35 bodů – nejvyšší ohodnocení ze všech vozů Toyota. První automobil vyvinutý v rámci náročnějších standardů při střetu s jiným vozem, První automobil, který je vybaven druhou generací aktivních opěrek hlav, deformovatelným sloupkem volantu a bezpečnostním brzdovým pedálem. ISOFIX je standardem pro krajní zadní sedadla.


Elektrický posilovač řízení nejnovější generace zajišťuje jemnější a lineárnější reakce při prvotním otočení volantu. Samotný posilový účinek byl optimalizován novou datovou mapou v elektronické řídicí jednotce systému. Zesílena byla také převodka řízení a její uložení do karoserie. Souhrn všech těchto zdokonalení přináší mnohem citlivější řízení ve všech rychlostech.


I přes zvětšené vnější rozměry a zmenšený přední převis se může nový Yaris pochlubit zmenšeným poloměrem otáčení, který je s hodnotou 4,4 m nejmenší v dané kategorii (4,7 m pro modely vybavené koly 185/60 R 15).


Nový Yaris strávil v aerodynamickém tunelu celkově 1000 hodin a byl testován až do rychlosti 180 km/h. Tak rozsáhlé testování umožnilo použití účinných řešení pro zdokonalení aerodynamických vlastností nového modelu Yaris. Důraz byl kladen například na pohyb vzduchu pod vozem. Upraven byl nejen přední spoiler, ale také spodní kryt motoru, deflektory před koly, střední část vozu, stejně tak jako spodní tvar palivové nádrže. Pro omezení turbulencí v zádi vozu byl instalován také spodní kryt mezi prostorem pro rezervní kolo a zadním nárazníkem. Tento díl nebyl dosud k vidění na žádném jiném automobilu Toyota. Spojení těchto konstrukčních řešení zajistilo dosažení v daném segmentu extrémně nízkého koeficientu čelního odporu vzduchu cx = 0,30.


Aplikace originálního know-how, které se osvědčilo již na modelech Avensis a Corolla Verso – což jsou automobily, které ve svých kategoriích vynikají nejmenšími náklady na údržbu – znamená, že Yaris učinil značný krok vpřed i v této oblasti. Zmenšení doby servisní údržby pro model Yaris 1,0 o 28%, pro model Yaris 1,4 D-4D byl snížen kumulativní čas potřebný pro servisní údržbu z 6,8 hodiny na 3,6 hodiny, což značí redukci o 38 %.


Nový Yaris může být vybaven systémem bezklíčkového odemykání a startování Smart Key, které omezuje (když ne znemožňuje) vypáčení vozu. Zámky dveří a jejich pohony jsou plně integrovány a schovány ve dveřích. To je značný pokrok ve srovnání s předchozí generací modelu Yaris.


Oproti stávající generaci modelu Yaris byla přemístěna elektronická řídicí jednotka imobilizéru na velmi obtížně přístupné místo.


Výsledkem všech zmiňovaných opatření je vynikající ohodnocení týkající se zabezpečení proti krádeži britským New Vehicle Security Assessment, na jehož základě pojišťovny snížily u modelu Yaris pojistné sazby. Yaris byl označen jako vynikající ve všech hodnocených kritériích (bezpečnost elektroinstalace, zabezpečení karoserie a identifikační znaky vozu).


Na základě údajů společnosti Eurotax je zřejmé, že současná generace modelu Yaris vyniká vysokou zůstatkovou hodnotou.


Nový Yaris je dlouhý 375 cm, široký 170 cm a vysoký 153 cm. Rozvor je 246 cm.


Nový Yaris přichází v několika stupních výbavy. Základní je provedení označené Base, který má výbavu překonávající standardy obvyklé u vozů dané kategorie. Obsahuje mimo jiné protiblokovací systém (ABS), systém elektronické distribuce brzdné síly (EBD) a brzdový asistent (BA). Dále posilovač řízené, palubní počítač, dvojici čelních airbagů, výškově nastavitelný volant a CD přehrávač s rádiem a čtyřmi reproduktory. Stabilizační systém VSC, protiprokluzové zařízení TRC, boční airbagy, nafukovací clony, kolenní airbag a další jsou dostupné ve vyšší výbavě.


Ceny nové Toyoty Yaris ve třídveřovém provedení jsou podle zvoleného motoru a stupně výbavy od 264 900 Kč včetně DPH, v pětidveřovém provedení jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 279 900 Kč včetně DPH.


Vzhledem k bohaté výbavě obsažené již v základní ceně jsou výše uvedené ceny většinou nižší oproti srovnatelným modelům ostatních značek na našem trhu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...