Tento nový vůz ze segmentu B bude prodáván v Turecku, Maďarsku, České republice, na Slovensku a v Polsku, a jeho výroba začne na konci letošního roku v Turecku. „Sourozenec“ tohoto modelu je pod názvem Aria dostupný v Asii od konce roku 2002 a je vyráběný v Honda Automobile Thajsko.
Použitím stejné platformy jako u 5-ti dveřového Jazzu, nabízí Honda City podobně výjimečné provedení nabízející velký vnitřní prostor, který je více typický pro vozy z vyššího segmentu, avšak vnější velikostí se řadí k supermini.
Podstatou tohoto zřejmého protikladu je centrálně umístěná palivová nádrž, připevněná pod podlahou v přední části kabiny. Toto uspořádání společně s kompaktním motorovým prostorem a kompaktním řešením předního i zadního zavěšení poskytuje mimořádně prostorný interiér. K tomu také přispívá mnohem nižší zadní podlaha, což má za výsledek 500 litrů objemu zavazadelníku a díky jedinečnému systému sklápění zadních sedadel „Magic“, převzatému z modelu Jazz, může být ve voze vytvořen další úložný prostor, který poskytuje nevídanou flexibilitu.
Motor SOHC i-DSI předvedl své skvělé vlastnosti a úsporný provoz v modelu Jazz a tato 61kW i-DSI pohonná jednotka má dvě diagonálně postavené svíčky uvnitř každé spalovací komory. Toto uspořádání podporuje vysoce efektivní spalování směsi tím, že každá ze svíček může být nezávisle variabilně časována v závislosti na rychlosti motoru a zatížení. To umožňuje mnohem vyšší kompresní poměr, tedy dosažení vyššího výkonu a snížení spotřeby paliva ve srovnání s tradičním uspořádáním.
Plochá křivka točivého momentu, která vrcholí na 119 Nm při otáčkách 2800 ot/min podtrhuje flexibilitu vozu a hodnota spotřeby paliva v kombinovaném provozu se pohybuje v rozmezí od 5,8 l/100km do 6,0 l/100km.
City má vlastní zřetelnou identitu a jedinečný styl exteriéru navzdory tomu, že sdílí spoustu vlastností, které zaručili výborné prodejní výsledky již u modelu Jazz. Jakkoliv silně připomíná provedení přední části vozu ostatní modely Honda, co se týče výrazně nižších hran dveří, které dodávají vozu robustní vzhled, charakteristický pro Jazz.
Celková délka vozu 439 cm oproti 383 cm u modelu Jazz je odrazem velkého zavazadlového prostoru u modelu City, ale oba modely mají shodný rozvor. City je ale také širší a nižší.
Honda očekává velmi dobré výsledky testu Euro NCAP a důležitým prvkem v tomto ohledu je obloukový předoboční rám, který hraje klíčovou roli v pohlcování nárazové energie podlažním rámem. Příčné vzpěry hlavního rámu také obklopují palivovou nádrž, aby jí poskytly ochranu a přispěly k tuhosti karosérie.
Rozsáhlá opatření proti hluku a vibracím zaručují, že cestovaní v City je příjemné. Pasažéři mají hodně místa pro nohy díky tandemové vzdálenosti (vzdálenost mezi kyčlemi pasažérů na předním a zadním sedadle), která je nejlepší ve své třídě – 94 cm.
Dělená lavice zadních sedadel „Magic“ se velmi jednoduše vyklápí a je velmi flexibilní – sedadlo je rozdělené v poměru 2:1 a je plně sklapovací, aby vytvořilo rovnou podlahu v úrovni zavazadlového prostoru; alternativně je možné sedáky zadního sedadla zvednout a vytvořit tak druhý úložný prostor uprostřed vozu, který je vhodný pro umístění vysokých předmětů (až 125 cm). Opěradlo u předního sedadla spolujezdce může být také sklopeno k umístění dlouhých předmětů.
Budou se nabízet 3 stupně výbavy: S, LS a ES. Bohatá standardní výbava modelu S zahrnuje airbagy na straně řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední a zadní držáky nápojů, rádio/přehrávač CD, dva reproduktory a nárazníky v barvě karosérie.
LS model navíc nabízí kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie, vyhřívaná zpětná zrcátka, boční lišty, chromované vnitřní kliky, bezklíčový vstup, klimatizaci a další dva reproduktory.
V modelu ES jsou přidány boční airbagy, 15“ litá kola místo 14“ ocelových, sklápěcí vnější zpětná zrcátka a přední mlhová světla. Tento model také zahrnuje vybavení Optitron, tři hlavní palubní ukazatele částečně rozsvěcující se při otevření dveří, které se úplně rozsvítí při nastartování.
Přední zavěšení náprav MacPherson a zadní náprava ve tvaru H s torzní tyčí přispívají k efektivnosti provedení modelu stejně tak jako k vynikající stabilitě řízení a vysoké úrovni jízdních vlastností vozu. Kotoučové brzdy a ABS s EBD zajišťují silnou a bezpečnou brzdnou schopnost a pokrokový EPS poskytuje precizní kontrolu a zesílení úspory paliva.
Prodej modelu City začne na začátku roku 2006, kdy budou zveřejněny také jeho ceny.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií