Modernizovaný motor je montován ve výrobním závodě Honda v britském Swindonu a bude k dispozici u čtyřdveřové i pětidveřové varianty nového modelu Civic desáté generace.
Nový motor je jednou z prvních jednotek
– které budou oficiálně přezkoušeny v souladu s novým celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), který slouží k měření spotřeby paliva a produkce emisí a který nabývá účinnosti v letošním roce. Zatímco údaje zkoušek známých pod názvem „Nový evropský jízdní cyklus“ (New European Driving Cycle – NEDC) vycházejí z teoretického jízdního profilu, cyklus WLTP byl vyvinut za použití reálných jízdních údajů shromážděných z celého světa. Je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou lépe odrážet skutečné jízdní podmínky.
Společnost Honda provedla výrazná vylepšení motoru a výfukového systému
– s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zlepšením hospodárnosti provozu nového 1,6litrového motoru Honda Civic i-DTEC jsme dosáhli spotřeby paliva od 3,7 l/100 km* a emisí CO2 99 g/km (v souladu s cyklem WLTP)*.
K vylepšením 1,6litrového vznětového motoru patří snížení tření ve válci
– díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také tzv. „super plateau honování“ vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.
Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch
– jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích. Pevná a lehká kliková hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem minimalizují hmotnost motoru. U nového motoru i-DTEC byla k bloku válců přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů).
Nový 1,6litrový motor i-DTEC společnosti Honda je také jedním z prvních motorů
– u kterého budou hodnoty emisí NOx a částic oficiálně testovány podle postupu měření emisí v reálném provozu (Real Driving Emission – RDE). Hnací ústrojí vznětového motoru je vybaveno novým systémem přeměny oxidů dusíku (NOx Storage Converter – NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbra, platiny a neodymu), které uchovávají oxidy dusíku až do regeneračního cyklu. Snímač sazí přesně detekuje, kdy je zapotřebí regenerační cyklus a prodlužuje tak životnost součástí výfukového systému.
S novým 1,6litrovým motorem i-DTEC
– který dosahuje výkonu 120 koní při 4 000 ot./min. a 300 Nm točivého momentu při 2 000 ot./min., dokáže model Civic zrychlit z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy.
V polovině roku 2018 bude nabídka variant hnacího ústrojí vozu Civic
– dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.
Poznámky pro čtenáře:
WLTP
Celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP) má zajistit, aby testování pro účely výpočtu spotřeby paliva a emisí motorových vozidel lépe odpovídalo podmínkám skutečné jízdy.
Jízdní cyklus je rozdělen do čtyř částí s různými průměrnými rychlostmi:
nízkou, střední, vysokou a velmi vysokou. Každá část zahrnuje širokou škálu fází jízdy, zastavení, zrychlení a brzdění. U každého nového typu vozidla jsou v souladu s cyklem WLTP testovány všechny konfigurace hnacího ústrojí pro nejlehčí i nejtěžší variantu daného vozidla.
Zkoušky RDE
Zkoušky emisí v reálném provozu (Real Driving Emission – RDE) měří znečišťující látky jako NOx, které automobily vypouštějí při jízdě na silnici. Zkoušky RDE budou používány k vyhodnocování zároveň se stávajícími zkouškami NEDC a s budoucími zkušebními cykly WLTP. Cílem zkoušek RDE je zajistit, aby motorová vozidla, která se účastní silničního provozu v Evropě, měla nízké emise.
Zkoušky RDE jsou prováděny v rámci měření emisí pro schválení k provozu na veřejných komunikacích přenosným měřicím systémem emisí (Portable Emissions Measurement System – PEMS). V první fázi jsou do závazných limitů zahrnuty pouze emise NOx a částic. V rámci zkoušek RDE je počáteční limit NOx pro vznětové motory stanoven na 168 mg/km a pro nové typy vozidel nabývá účinnosti 1. září 2017.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií