Honda FR-V s dieselem

Osvědčený turbodiesel 2.2i-CTDi se nyní objevuje také v šestimístné Hondě FR-V.

Vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2i-CTDi tak doplňuje nabídku zážehových pohonných jednotek 1.7 a 2.0. Jde v podstatě o stejný motor, který jsme si již vyzkoušeli v modelech Accord a CR-V. Byli jsme proto zvědavi, jaký dojem v nás zanechá při první krátké testovací jízdě v okolí Slapské přehrady.

Honda FR-V s dieselem
Honda FR-V s dieselem
Honda FR-V s dieselem


K dispozici byly vozy nejen s turbodieselem, ale také benzinový dvoulitr. Protože jsme se před jízdou nepodívali, jaký model jsme si vybrali, tak jsme po několika kilometrech museli zastavit, abychom zjistili s čím vlastně jedeme. Jízdní vlastnosti nasvědčovaly tomu, že jsme omylem sáhli po dvoulitru. Jaké bylo naše překvapení, když jsme pod kapotou našli opravdu diesel.


Vzhledem k dynamice a tichosti motoru jsme tomu nechtěli ani věřit. Jestliže dosud bylo prodáno celkem 131 modelů FR-V s benzinovými motory, tak jsme přesvědčeni, že do konce roku plánovaných 80 „naftových“ kusů bude do konce roku překročeno.


K hlavním charakteristikám čtyřválce 2,2 litru patří čtyřventilová technika, vyvažovací ventil, vstřikování common-rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a vodou chlazený chladič EGR. To vše poskytuje výkon 140 k při 4000/min a točivý moment 340 N.m už při 2000/min. Tato hodnota patří nejen mezi největší v tomto segmentu, ale je konstantní v širokém rozsahu otáček. Tím získává na skvělé pružnosti. Šestistupňová mechanická převodovka dovoluje navíc využít co nejúčinněji charakteristiky motoru, přičemž „šestka“ slouží k plynulé a uvolněné jízdě a zároveň šetří palivo.


Důležitou roli hraje sání s plynule proměnným řízením vzduchu. Je vmontován v sacím potrubí a zajišťuje odstupňovanou regulaci poměru víření, které se mění od vysokého nastavení při chodu naprázdno až k nízkému nastavení při vyšších otáčkách.


Vznětový čtyřválec 2,2 se může ze všech tří pohonných jednotek také pochlubit nejnižší spotřebou, podle výrobce spotřebuje na sto kilometrů v průměru 6,3 litru nafty (město 8,0, mimo město 5,3 l/100 km). Verze FR-V s dieselem se bude dodávat výhradně ve výbavě Comfort za cenu 725 000 Kč. Mj. zahrnuje ABS + EBD, stabilizační systém VSA, šest airbagů, palubní počítač, tempomat, atd.

Srovnávací tabulka

Typ 1,7 2.0 2.2
Výkon (k/min) 125/6300 150/6500 140/4000
Toč.mom. (N.m/min) 154/4800 192/4000 340/2000
Prům.spot.(l/100 km) 7,5 8,4 6,3
Rychlost (km/h) 182 195 190
Cena Kč 599 000 669 000 725 000


Nebřich

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...