Předseda Hyundai Automotive Mong-Koo Chung a guvernér státu Alabama Bob Riley se sešli 20. května s volenými zástupci státu Alabama, aby společně oslavili otevření závodu Hyundai Motor Manufacturing Alabama, LLC (HMMA).
Továrna zaměstnává více než 2000 lidí, kteří jsou výborně placeni se všemi zaměstnaneckými výhodami. Dalších 64 dodavatelů postavilo ve Spojených státech své továrny, aby tak mohli podporovat tento nový závod firmy Hyundai. Dohromady by měli tito dodavatelé vytvořit dalších 5500 míst a investovat celkem 500 milionů dolarů.
“Tato nová továrna znovu stvrzuje závazek firmy Hyundai vůči Americké ekonomice stejně tak, jako závazek k americkým zákazníkům,“ řekl předseda Chung. “Američtí zákazníci již poznali kvalitu firmy Hyundai a tato nová továrna nám pomůže jim lépe sloužit.” “V minulých třech letech byl Hyundai pro stát Alabama skvělým sousedem,“ řekl guvernér Riley. “Mluvím určitě za všechny obyvatele státu, když řeknu, že jsme hrdí na to, že máme firmu Hyundai zde v Montgomery a ještě hrdější jsme díky roli, kterou hrajeme v růstu této společnosti nejen ve Spojených státech, ale také po celém světě.”
Závod o rozloze dvou milionů čtverečních stop se rozkládá na ploše 1744 akrů a skládá se z lisovacího zařízení, lakovny, dílny pro kompletaci vozů, testovací dráhy o délce dvou mil a výrobny motorů, která bude produkovat nejnovější motor Hyundai V6 obsahu 3.3 litru. V květnu začal závod oficiálně fungovat a vyprodukoval první prodejní Sonatu 2006. Při plném výkonu vyprodukuje HMMA 300 000 vozů ročně.
Firma Hyundai použila ve svém novém alabamském závodě všechny své znalosti na poli kvality a produktivity. Lisovací zařízení ve firmě HMMA obsahuje dva lisy, které vyvinou tlak 5 400 tun, což z nich dělá jedny z nejpokročilejších lisů na světě. Tok materiálu z lisovacího zařízení do svařovny je stoprocentně automatizován. Svařovna má k dispozici více než 250 robotů, kteří materiál, po tom co je dopraven z lisovny, svařují a utěsní, čímž plně automaticky přeměňují vylisované díly na automobily. Automatizace předchází možnému poškození oceli a pomáhá zajistit kvalitu.
V lakovně je každá karoserie celkově očištěna a je pokryta zinko-fosfátovou vrstvou. Toto pokrytí pomáhá přilnout laku na karoserii. Aby se předešlo korozi, je karoserie ponořena do katodové lázně a v každé nádrži se otáčí o 360 stupňů (v celém procesu se celková rotace opakuje dvanáctkrát), aby se předešlo vzniku vzduchových bublinek v dutinách karoserie. Vůz je potom natřen podkladovým nátěrem a posléze také vrchním nátěrem, který vytváří finální barvu každého vozu. Karoserie dostává tu nejhladší možnou úpravu pomocí vysokorychlostních rozprašovačů. Finální fáze lakování zahrnuje aplikaci konečné vrstvy (která vozu dodává lesk), průjezd sušicí pecí a kontrolu pod intenzivním osvětlením, která zajistí bezchybnost laku. Automatické procesy obstarají sto procent lakování a všechny barvy jsou na bázi vody, což je bezpečnější pro životní prostředí.
HMMA obsahuje také výrobnu motorů, která zpracovává a montuje 3,3 litrový motor Lambda V6. Motor modelu Sonata nejnovější a také nejsilnější motor V6 jaký Hyundai kdy vyráběl. Celohliníkový třílitr má výkon 235 koňských sil.
Montážní hala nabízí více než dva kilometry nejmodernějších pásových dopravníků, které se přizpůsobují výšce každého pracovníka a nabízí tak optimální pozici pro montáž a snížení fyzické námahy. Toto flexibilní nastavení pásů také zvyšuje kvalitu, protože je jednodušší pracovat s jednotlivými díly automobilů.
Prostor pro výstupní kontrolu zahrnuje test přetáčení, box pro vysokotlaké vodní testy a testovací okruh o délce 3,4 kilometru, který obsahuje nejrůznější povrchy tak, aby mohl každý vůz prokázat, že splňuje nejpřísnější požadavky na kvalitu a jízdní vlastnosti.
Sonata byla navržena tak, aby splnila potřeby amerických zákazníků. Tento model je výsledkem tříletého vývoje v centru firmy Hyundai pro výzkum a vývoj a to včetně center v Michiganu a v Kalifornii. Hyundai Sonata model 2006, který byl představen na autosalónu North American International Auto Show v roce 2005, se pyšní kultivovaným a sofistikovaným designem a komfortním vnitřním prostorem, který je tak prostorný, že je v americké klasifikaci označen jako „velký vůz“, což je o celou jednu třídu nad modely Toyota Camry, Honda Accord a Nissan Altima. Sonata nabízí šest standardních airbagů (přední a postranní airbagy pro řidiče i spolujezdce plus závěsy k utlumení bočního nárazu pro pasažéry na předních i zadních sedadlech), opěrky hlavy, kontrolu trakce, standardní systém ABS a také, poprvé ve třídě středních sedanů, také systém ESC (Electronic Stability Control). Tento model byl navržen tak, aby obdržel pět hvězdiček v testech prováděných organizací National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Od roku 2001 firma Hyundai investovala více než 200 milionů dolarů do designových center a testovacích zařízení po celých Spojených státech. Společnost investovala 30 milionů dolarů do centra v kalifornském Irvine, dalších 60 milionů dolarů do testovacího zařízení v kalifornském California City, a 117 milionů dolarů do technického centra ve městě Ann Arbor ve státě Michigan. Hyundai je teď schopen přivést auto k životu přímo ve Spojených státech – od fáze návrhů, až po testy a finální výrobu.
Hyundai Motor Manufacturing Alabama, který má sídlo v alabamském Montgomery, je dceřinou společností firmy Hyundai Motor Company of Korea. HMMA v současné době produkuje sedan Sonata a na jaře 2006 začne vyrábět SUV Santa Fe 2007. Vozy značky Hyundai jsou ve Spojených státech distribuovány firmou Hyundai Motor America. Hyundai má ve spojených státech celkem 650 servisních a prodejních středisek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.