Team De Rooy a Goodyear uzavřeli Rallye Dakar na stupních vítězů

Holanďan Gerard De Rooy za volantem vozu číslo 500

– kamionu Iveco Powerstar 4x4s vybaveného standardními off-roadovými pneumatikami Goodyear ORD – a Argentinec Federico Villagra v kamionu s číslem 502 překonali 8500 kilometrů náročného terénu, aby nakonec skončili těsně za dvěma ruskými kamiony Kamaz. Zbývající dva vozy týmu skončily na solidním 16. a 17. místě z celkem padesáti přihlášených kamionů.

„Naším cílem byly letos alespoň stupně vítězů a na ty jsme dosáhli. Měli jsme zkrátka jeden špatný den a to se prostě stane. Třetí místo považuji za přijatelné,” řekl Gerard De Rooy. „Rozhodujícím faktorem je na Dakaru navigace. Je v pořádku, že je těžká. Má taková být. Líbilo se mi, jak se všechno každý den měnilo, protože každý dělal chyby. Ale chvílemi to bylo až příliš těžké, protože nebylo jasné, co vlastně pořadatelé zamýšleli. Pneumatiky sehrávaly jako vždy klíčovou roli, ale vzhledem k panujícím povětrnostním podmínkám byla letos jejich výkonnost ještě důležitější než jindy. Díky našemu pokračujícímu partnerství se značkou Goodyear měl náš tým pro úspěch v nejnáročnějším závodě světa nejlepší možné pneumatiky a vyladění.”

Pro soutěžní kamiony tým De Rooy

– opět sáhl po terénních pneumatikách 375/90R22.5 Goodyear ORD, zatímco doprovodná vozidla obul do pneumatik Goodyear Omnitrac MSD II pro smíšené použití. Volba pneumatik vycházela z toho, že loni těsná spolupráce týmu De Rooy a značky Goodyear Gerardovi De Rooyovi vynesla první a Federiku Villagrovi třetí místo v závodě. Goodyear má radost z dlouhodobého a úspěšného partnerství s Team De Rooy a i letos intenzivně pracoval na tom, aby pro kamiony zajistil nejlepší možnou kombinaci pneumatik a nastavení.

„Blahopřejeme Gerardovi De Rooyovi k umístění na stupních vítězů. Hrozné podmínky, které letos museli účastníci přestát, včetně úplně odplavených silnic nebo komunikací pod hlubokým nánosem bahna, jen podtrhly, jak moc jsou pneumatiky v tomto závodě důležité,“ řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu nákladních pneumatik Goodyear v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. „Jsme hrdí na to, že Gerardovi a jeho týmu opět poskytujeme podporu, a to nejen v podobě našich výrobků, ale i ze strany našich inženýrů, kteří tvrdě pracovali v zákulisí, aby zajistili, že kamiony týmu De Rooy budou mít co nejlepší záběr a co nejspolehlivější a nejlépe vyladěné obutí na závod, který je bezpochyby nejnáročnější zkouškou pneumatik na celém světě.“

Během dvanácti dnů

– řidič Gerard De Rooy, navigátor Moises Torrallardona a mechanik Darek Rodewald tvrdě zápasili na nejobtížnějším terénu na planetě, aby za sebou nechali zbývajících 49 kamionů v závodě. Cestu převážně v terénu zahájili 2. ledna v paraguajském Asunciónu a pokračovali přes Bolívii dále na jih až do Buenos Aires v Argentině, kde byl 14. ledna závěr závodu. Během celkem 11 etap (jedna etapa byla zrušena kvůli počasí) závodu Dakar museli překonat 8500 kilometrů trasy zahrnující bahno, poušť, vysokohorský i skalnatý terén. Celkem se letos do závodu přihlásilo více než 300 motorek, čtyřkolek, osobních vozů, užitkových vozidel a kamionů a 222 z nich jej úspěšně dokončilo.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 69 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky programu Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovaných služeb ve svém oboru.

 Více informací na:

www.goodyear.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...