Peugeoty 2008 DKR na Silk Way Rally – 12.čtvrteční etapa

Úkol získat vítězství Peugeotu v Pekingu zůstal na Cyrilu Despresovi.

1peug12etap899

Tři dny před cílem Silk Way Rally 2016 v Pekingu

– je vůz PEUGEOT 2008 DKR č. 104 nadále v čele provizorní klasifikace. Vedení Cyrila Desprese a Davida Castery před jejich nejbližšími soupeři je nyní 30 minut.

Sébastien LOEB/Daniel ELENA v dnešní zvláště těžké etapě

– zahrnující kolem 100 km dun a složitější navigaci, předvedli sebevědomou jízdu. Projeli cílem s nejlepším časem na svém kontě, o více než sedm minut rychlejším než jejich týmoví kolegové s vozem PEUGEOT 2008 DKR č. 104. Jak však později vyšlo najevo, posádka vozu PEUGEOT 2008 DKR č. 102 minula dva předepsané kontrolní body, byť jen o desítky metrů. Dostali velkou penalizaci 4 hodiny, což francouzsko-monacký pár odsunulo na desáté místo v celkovém pořadí se ztrátou 4 h 2 min 55 s na Cyrila Desprese.

Cyril DESPRES/David CASTERA pokračovali ve své dosud bezchybné jízdě

– dalším rozvážným výkonem, který jim vynesl druhý nejlepší čas dne za Loebem a Elenou, ačkoli asi od poloviny zkoušky jejich PEUGEOT 2008 DKR ztratil třetí rychlostní stupeň. Jejich vedení narostlo na více než půl hodiny před druhou posádkou celkového pořadí.

Stéphane PETERHANSEL/Jean Paul COTTRET

–  byli v dnešní zkoušce pátí nejrychlejší.

Na ramenou posádky vozu PEUGEOT 2008 DKR č. 104 nyní leží větší zátěž

  • protože jsou jediným Peugeotem s šancí na vítězství, i když až do cíle v Pekingu mohou počítat s rychlou pomocí svých týmových kolegů ve vozech č. 102 a 100.

Charakteristika tratě 12.etapy:
TYP TERÉNU: 80 % cesty / 20 % terén: především písčitý povrch s úseky vysokých dun
PODMÍNKY: zatáčkovité cesty, vysoké duny, složitá navigace
POČASÍ: slunečno, průměrná teplota 24 °C, nejvyšší teplota 33 °C
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST:  85 km/h

Bruno FAMIN (ředitel Team Peugeot Total/manažer týmu Peugeot)

„Z toho, co se dnes přihodilo, jsme získali mnoho pozitivního, zejména z jízdy Sébastiena Loeba a Daniela Eleny navzdory jejich penalizaci, která se zdá nepřiměřená, ale nezpochybňujeme ji. Podali vynikající výkon poté, co jeli 400 km v čele pole. Nadále se učí a úžasným tempem se zlepšují. V této chvíli se stále neodchylujeme od našeho herního plánu, kterým bylo učit se s cílem vyhrát. I nadále učiníme vše pro to, abychom dostali Cyrila a Davida do cíle, ale nelze popřít, že stejně jako na nás, i na nich je nyní mimořádná zátěž. Mít jediný vůz v čele celkového pořadí hodně změnilo, zejména když poslední dvě zbývající zkoušky nebudou procházkou v parku…“

Stéphane PETERHANSEL (Etapa: 5./Celkově: 17.)

„Dnešní zkouška zahrnovala ode všeho něco – od zatáčkovitých cest přes navigaci a duny. Navigace a duny byly zvláště náročné, i když písek byl proti loňsku docela tvrdý. Trochu jsme zaváhali v posledním kontrolovaném úseku, takže jsme dnes nebyli bezchybní. I nadále budeme zastávat svou úlohu podpory a budeme nablízku Cyrilovi při průjezdu dunami. To usnadňuje život, protože to znamená, že můžeme využít čas k analýze cesty a změn směru před námi. Navzdory penalizaci Sébastien dnes předvedl dobrý výkon.“

Sébastien LOEB (Etapa: 1./Celkově: 10.)

„V průjezdové kontrole jsme zjistili, že jsme minuli kontrolní bod. Chvíli jsme jezdili kolem, abychom ho našli. Poté jsme mysleli, že jsme jím projeli, ale nestalo se tak. Nemohli jsme být dále než 40 metrů. Byl to malý kousek při velkém počtu kontrolních bodů blízko u sebe. Je to velmi frustrující, protože jsme zajeli dobrou jízdu, a i když jsme byli první na trati v  náročném terénu, Daniel se s navigací vyrovnal velmi dobře. Jsme stále začátečníci a ještě jsme nezvládli všechny delikátnosti GPS. Přijeli jsme se sem učit a věřím tomu, že jsme si až dodnes dokázali víc než jen to.“

Cyril DESPRES (Etapa: 2./Celkově: 1.)

„Když jsme dnes ráno startovali, měl jsem neblahé tušení, protože vůz a převodovka na startovní čáře vydávaly trochu zvláštní zvuk. Posléze jsme přes duny při hledání správného směru nemohli používat třetí rychlostní stupeň. Stále se učíme a toto bylo poprvé, kdy jsem čelil mechanickým problémům v 2008 DKR. V dunách jsme toho hodně najezdili, abychom se vyhnuli zapadnutí a bylo velkou úlevou, když jsme dosáhli bivaku. Na cestách, které projel, si Sébastien vedl naprosto skvěle a zaplatil za svou chybu velkou cenu. Mým záměrem je zůstat soustředěný na poslední dvě zkoušky. Máme výhodu velké sportovní a morální podpory od týmu Peugeot Sport.“

KLASIFIKACE 12. etapa (Jayuguan-Alashan)

  1. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, 4 h 57 min 46 s
  2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +2 min 55 s
  3. Yazeed Al Rahji (SAU)/Timo Gottschalk (DEU), Mini, +9 min 32 s
  4. Vladimir Vasiljev (RUS)/Konstantin Žilcov (RUS), Mini, +10 min 20 s
  5. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +13 min 25 s

Celkové pořadí po 12. etapě

  1. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 27 h 29 min 56 s
  2. Yazeed Al Rahji (SAU)/Timo Gottschalk (DEU), Mini, +30 min 30 s
  3. Vladimir Vasiljev (RUS)/Konstantin Žilcov (RUS), Mini, +49 min 04 s
  4. Harry Hunt (GBR)/Andreas Schulz (DEU) , Mini, +1 h 41 min 00 s

10. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +4 hod 2 min 55 s

17. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +9 h 26 min 37 s

Příští 13. etapa se jede dnes v pátek

Jízda dlouhá 724 km z Alashanu do Wuhaie zahrnuje 367 km dlouhou zkoušku, která opět sestává převážně z písku a dun.

Sledujte jezdce Peugeot Total Teamu a PEUGEOT 2008 DKR (fotografie a videa) na oficiálních kanálech Peugeotu a Peugeotu Sport

OFFICIÁLNÍ WEB : www.peugeot-sport.com

FACEBOOK : Peugeot Sport

TWITTER : @peugeotsport

YOUTUBE :peugeotsportofficial

INSTAGRAM : @Peugeot

SLEDUJTE SILK WAY RALLY V TELEVIZI :

Na Eurosport1/2, MotorsTV & Euronews.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...