Mercedes-Benz je již dnes výrobcem automobilů s nejširší nabídkou vozidel s elektrifikovaným pohonem a řešení v oblasti elektrické mobility

Účast devíti modelů v náročné soutěži Silvretta E-Auto Rallye dokazuje, jak vhodné jsou elektromobily a vozidla s hybridním pohonem, stejně jako jejich technika pro nabíjení akumulátorů, pro každodenní provoz.

Vysokohorská silnice Silvretta v rakouském Montafonu

– je považována za jednu z nejkrásnějších vyhlídkových cest v Alpách. Od 7. do 8. července 2016 se na ní uskutečnila legendární Rallye Silvretta, která přivítala 26 elektromobilů s nulovými lokálními emisemi a přibližně 190 veteránů, pro něž soutěž pokračovala ještě v sobotu 9. července.

Jak efektivní je inteligentní provozní strategie, to mohli působivě demonstrovat řidiči hybridních vozidel Mercedes-Benz s možností vnějšího nabíjení na soutěži Silvretta E-Auto Rallye. Její trasa o celkové délce 224 kilometrů s maximálním stoupáním 14,5 % a celkovým výškovým rozdílem 11 208 metrů je velmi náročná. Elektrický pohon byl vystaven mimořádnému zatížení ve stoupáních o celkové délce 5291 metrů, zatímco 5917 metrů klesání bylo využito k rekuperaci kinetické energie.

Mercedes-Benz se v roce 2016 zúčastnil soutěže Silvretta E-Auto Rallye již posedmé v řadě s následujícími devíti modely:

Mercedes-Benz B 250 e (tři vozidla)

je poháněn elektromotorem o výkonu 132 kW, který je mimořádně tichý a má nulové lokální emise. Maximální točivý moment 340 N.m je k dispozici hned od rozjezdu, takže elektromobil potřebuje k normovanému „sprintu“ z nuly na 100 km/h pouhých 7,9 sekundy. B 250 e je s dojezdem 200 km vhodný nejen do města a na krátké cesty, ale i pro cestování na delší vzdálenosti.

Vítěz loňské e-rallye – Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive

je již skutečným klasickým vozem s elektrickým pohonem, který se soutěže zúčastňuje již od roku 2010 a v letošním roce přijíždí na start opět s velkými ambicemi na vítězství. Díky celkovému nejvyššímu výkonu 552 kW, maximálnímu točivému momentu 1000 N.m a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy je tento supersportovní vůz nejrychlejším sériově vyráběným elektromobilem na světě.

Mercedes-Benz S 500 e

kombinuje velmi moderní koncepci hybridního pohonu s jedinečnými inovacemi a luxusní výbavou třídy S. Díky systémovému výkonu 325 kW a točivému momentu 650 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy a s čistě elektrickým pohonem může překonat vzdálenost až 33 km. Normovaná spotřeba paliva činí 2,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 65 g/km.

U nového modelu Mercedes-Benz E 350 e (dvě vozidla)

zajišťuje hybridní systém s možností vnějšího nabíjení, disponující převodovkou 9G-TRONIC a nejnovější generací elektromotoru, nejnižší hodnoty spotřeby paliva při zachování maximální úrovně jízdního komfortu a dynamiky. Ve spojení s rovněž novou výkonovou elektronikou byly hodnoty výkonu a točivého momentu elektromotoru zvýšeny na 65 kW a 440 N.m. Ke zvýšení hospodárnosti přispívá také další optimalizace inteligentní provozní strategie, jako je například důmyslné řízení chladicí soustavy. Manažerský sedan ujede v závislosti na individuálních provozních podmínkách 18 až 33 km bez emisí a spotřebuje přitom pouhých 2,1 litru paliva na 100 km v kombinovaném režimu EU.

GLC 350 e 4MATIC

kombinuje potěšení z agilní jízdy s pohonem všech kol a nejnižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí: středně velké SUV s nejvyšší rychlostí 235 km/h a systémovým výkonem 235 kW (320 k) má emise CO2 pouhých 59 g/km, což je nová rekordní hodnota v této třídě. Vůz s částečně elektrickým pohonem dokáže ujet čistě elektricky, a tím bez emisí, až 34 km. Díky podpoře spalovacího motoru elektromotorem zrychlí v případě potřeby z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Mercedes-Benz třídy B F-CELL

je na této alpské silnici již téměř „starým mazákem“. Vozidlo s palivovými články přesvědčí dojezdem 400 km, výkonem 100 kW a točivým momentem 290 N.m. Předností této techniky je nejen dlouhý dojezd, ale i rychlé doplňování paliva do nádrží za pouhé tři minuty.

Daimler v oblasti mobility budoucnosti záměrně sází nikoli na jeden druh pohonu

– ale na koexistenci různých technologií, které jsou optimálně přizpůsobeny příslušným potřebám zákazníků, ale i typům vozidel. „Zážehové a vznětové motory, hybridní soustavy s možností vnějšího nabíjení, elektromobily napájené akumulátory nebo palivovými články – všechny druhy pohonu mají i v budoucnosti své oprávnění a šance,“ zdůrazňuje Jürgen Schenk, vedoucí oddělení pro systémovou integraci elektrického pohonu ve společnosti Daimler AG.

Daimler bude jen v nadcházejících dvou letech investovat 14,5 miliardy eur

– do výzkumu a vývoje, přičemž více než polovina z této částky bude vynaložena na „zelené“ technologie. Jen v oblasti osobních vozidel se jedná o částku 5,4 miliardy eur. Žádný jiný výrobce nemá v nabídce srovnatelné portfolio elektrifikovaných vozidel a řešení pro oblast elektrické mobility. Spektrum sahá od městského vozu smart přes atraktivní osobní vozy Mercedes-Benz až po autobusy a nákladní vozidla značky Fuso. Postupně budou elektrifikovány všechny modelové řady osobních vozů Mercedes-Benz.

V roce 2017 bude uvedena nová řada zážehových motorů

– která stanoví nová měřítka v oblasti hospodárnosti a poprvé bude vybavena filtrem pevných částic. Zároveň bude zahájena sériová výroba vozidel s 48V elektrickou sítí a výhledově se stanou standardem spouštěče kombinované s generátorem. Značka smart bude jediným výrobcem automobilů na světě, jehož kompletní modelová paleta bude zahrnovat jak verze se spalovacími motory, tak i ryzí elektromobily napájené z akumulátorů. Mercedes-Benz uvede s modelem GLC F-CELL do sériové výroby první vozidlo s palivovými články a možností vnějšího nabíjení. Společnost navíc vyvíjí vlastní platformu pro elektromobily s akumulátory, která bude uvedena trh ještě v tomto desetiletí.

Zároveň je v plném proudu ofenziva hybridních modelů Mercedes-Benz s možností vnějšího nabíjení:

Po modelech S 500 e, C 350 e (sedan, kombi a prodloužená verze pro Čínu), GLE 500 e 4MATIC a GLC 350 e 4MATIC se u prodejců objeví ještě v roce 2016 jako sedmý a osmý model GLC Coupé 350 e 4MATIC a E 350 e.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....