Karel Loprais říká: „Není důvod měnit, na Michelinech jsem si totiž dojel už pro všechny svoje předchozí triumfy!“
Na základě smlouvy tuzemského zastoupení koncernu Michelin vyrazí na trať nejnáročnější soutěže světa na pneumatikách Michelin všechny tři vozy Tatra továrního týmu kopřivnické automobilky. „Příprava každého startu je velmi náročná a snad největším problémem je zajištění sponzorů, bez kterých bychom se do Dakaru nemohli vypravit. Proto jsme samozřejmě rádi, že už nyní, téměř půl roku před startem, máme díky smlouvě s Michelinem o jednu velkou starost méně,“ říká Karel Loprais.
Jen málokdo zná záludnost afrických etap tak dobře, jako tento padesátiletý rodák z Valašska, který svůj život spojil s automobilkou Tatra a později i s „Dakarem“. Však si také vysloužil přezdívku „Monsieur Dakar“. Při volbě pneumatik měl Karel Loprais jednoduché rozhodování: „Michelin je na Dakaru a v celé Africe skutečným pojmem. Díky dlouhé tradici a přítomnosti značky na tamním trhu vyhovují Micheliny skvěle místním podmínkám. Není proto asi náhodou, že odhadem osmdesát či devadesát procent kamionů startuje právě na těchto gumách.“
Na pneumatikách Michelin jel Karel Loprais, resp. jeho Tatra, už při svém prvním startu na „Dakaru“ v roce 1986. „Tehdy to byly ještě tradiční pneumatiky s duší. Od dalšího ročníku ale už obouváme nejmodernější bezdušové pneumatiky,“ říká náš pětinásobný vítěz afrického maratónu, který i v blížícím se ročníku pomýšlí na prvenství.
„Dakar“ je nesmírně tvrdou zkouškou odolnosti pro startující posádky, jejich vozy a samozřejmě i pro pneumatiky. „Během závodu zničíme deset i více pneumatik – záleží na povrchu. Dodnes vzpomínám na ročník, kdy jsme v jediné etapě měnili čtyři gumy. Kameny na trati byly ostré skutečně jako břitvy,“ dokresluje náročnost pouštního dobrodružství jeho pětinásobný vítěz.