Karel Loprais se chystá na africké Rally roku 2000

Skutečně mimořádnou motoristickou a sportovní událostí bude příští, už dvaadvacátý ročník legendární vytrvalostní soutěže Rally Paříž – Dakar – Káhira 2000. Na ostrém startu 6. ledna 2000 v senegalském Dakaru nebude samozřejmě chybět ani Karel Loprais, pětinásobný vítěz kategorie kamionů, který i v tomto ročníku obuje svoji Tatru do pneumatik Michelin.

Karel Loprais se chystá na africké Rally roku 2000

Karel Loprais říká: „Není důvod měnit, na Michelinech jsem si totiž dojel už pro všechny svoje předchozí triumfy!“

Na základě smlouvy tuzemského zastoupení koncernu Michelin vyrazí na trať nejnáročnější soutěže světa na pneumatikách Michelin všechny tři vozy Tatra továrního týmu kopřivnické automobilky. „Příprava každého startu je velmi náročná a snad největším problémem je zajištění sponzorů, bez kterých bychom se do Dakaru nemohli vypravit. Proto jsme samozřejmě rádi, že už nyní, téměř půl roku před startem, máme díky smlouvě s Michelinem o jednu velkou starost méně,“ říká Karel Loprais.


Jen málokdo zná záludnost afrických etap tak dobře, jako tento padesátiletý rodák z Valašska, který svůj život spojil s automobilkou Tatra a později i s „Dakarem“. Však si také vysloužil přezdívku „Monsieur Dakar“. Při volbě pneumatik měl Karel Loprais jednoduché rozhodování: „Michelin je na Dakaru a v celé Africe skutečným pojmem. Díky dlouhé tradici a přítomnosti značky na tamním trhu vyhovují Micheliny skvěle místním podmínkám. Není proto asi náhodou, že odhadem osmdesát či devadesát procent kamionů startuje právě na těchto gumách.“


Na pneumatikách Michelin jel Karel Loprais, resp. jeho Tatra, už při svém prvním startu na „Dakaru“ v roce 1986. „Tehdy to byly ještě tradiční pneumatiky s duší. Od dalšího ročníku ale už obouváme nejmodernější bezdušové pneumatiky,“ říká náš pětinásobný vítěz afrického maratónu, který i v blížícím se ročníku pomýšlí na prvenství.


„Dakar“ je nesmírně tvrdou zkouškou odolnosti pro startující posádky, jejich vozy a samozřejmě i pro pneumatiky. „Během závodu zničíme deset i více pneumatik – záleží na povrchu. Dodnes vzpomínám na ročník, kdy jsme v jediné etapě měnili čtyři gumy. Kameny na trati byly ostré skutečně jako břitvy,“ dokresluje náročnost pouštního dobrodružství jeho pětinásobný vítěz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...