Karel Loprais se chystá na africké Rally roku 2000

Skutečně mimořádnou motoristickou a sportovní událostí bude příští, už dvaadvacátý ročník legendární vytrvalostní soutěže Rally Paříž – Dakar – Káhira 2000. Na ostrém startu 6. ledna 2000 v senegalském Dakaru nebude samozřejmě chybět ani Karel Loprais, pětinásobný vítěz kategorie kamionů, který i v tomto ročníku obuje svoji Tatru do pneumatik Michelin.

Karel Loprais se chystá na africké Rally roku 2000

Karel Loprais říká: „Není důvod měnit, na Michelinech jsem si totiž dojel už pro všechny svoje předchozí triumfy!“

Na základě smlouvy tuzemského zastoupení koncernu Michelin vyrazí na trať nejnáročnější soutěže světa na pneumatikách Michelin všechny tři vozy Tatra továrního týmu kopřivnické automobilky. „Příprava každého startu je velmi náročná a snad největším problémem je zajištění sponzorů, bez kterých bychom se do Dakaru nemohli vypravit. Proto jsme samozřejmě rádi, že už nyní, téměř půl roku před startem, máme díky smlouvě s Michelinem o jednu velkou starost méně,“ říká Karel Loprais.


Jen málokdo zná záludnost afrických etap tak dobře, jako tento padesátiletý rodák z Valašska, který svůj život spojil s automobilkou Tatra a později i s „Dakarem“. Však si také vysloužil přezdívku „Monsieur Dakar“. Při volbě pneumatik měl Karel Loprais jednoduché rozhodování: „Michelin je na Dakaru a v celé Africe skutečným pojmem. Díky dlouhé tradici a přítomnosti značky na tamním trhu vyhovují Micheliny skvěle místním podmínkám. Není proto asi náhodou, že odhadem osmdesát či devadesát procent kamionů startuje právě na těchto gumách.“


Na pneumatikách Michelin jel Karel Loprais, resp. jeho Tatra, už při svém prvním startu na „Dakaru“ v roce 1986. „Tehdy to byly ještě tradiční pneumatiky s duší. Od dalšího ročníku ale už obouváme nejmodernější bezdušové pneumatiky,“ říká náš pětinásobný vítěz afrického maratónu, který i v blížícím se ročníku pomýšlí na prvenství.


„Dakar“ je nesmírně tvrdou zkouškou odolnosti pro startující posádky, jejich vozy a samozřejmě i pro pneumatiky. „Během závodu zničíme deset i více pneumatik – záleží na povrchu. Dodnes vzpomínám na ročník, kdy jsme v jediné etapě měnili čtyři gumy. Kameny na trati byly ostré skutečně jako břitvy,“ dokresluje náročnost pouštního dobrodružství jeho pětinásobný vítěz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...