Goodyear a Londýnská škola ekonomie spojují síly při inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu

Společnost Goodyear a Londýnská škola ekonomie a politických věd (London School of Economics and Political Science – LSE) oznámily spolupráci na inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu.

????????????????????????????????????????????????????????

Tento výzkum se hlouběji zabývá

– chováním účastníků silničního provozu napříč Evropou a snaží se identifikovat, jak řidiči navzájem ovlivňují své chování na vozovce. Projekt, organizovaný LSE Consulting, je navržen tak, aby svým jedinečným empirickým vhledem přispěl k debatě o bezpečnosti silničního provozu v Evropě.

„Současný výzkum bezpečnosti silničního provozu se zaměřuje hlavně na to, jak řidiči používají svá vozidla ve fyzickém, spíše než v sociálním prostředí. Novým výzkumným projektem chceme analyzovat interakce řidičů, jejich postoje k ostatním řidičům a jejich vliv na riskantní jízdu. Náš výzkumný tým v oddělení sociální psychologie na LSE je nadšený z možnosti využívat nejnovější výzkumné techniky v sociální psychologii za účelem nahlédnut na bezpečnost silničního provozu z úhlu, který dosud nebyl dostatečně zdůrazňován”, vysvětlil Dr. Chris Tennant, který vede výzkumný projekt na LSE.

„Oddělení sociální psychologie na LSE provádí již 50 let průlomové výzkumy chování jedinců v sociálním prostředí. Jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s jednou z nejvýznamnějších výzkumných organizací na studii, která má potenciál získat cenný vhled a informace potřebné k debatě o bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl Olivier Rousseau, viceprezident společnosti Goodyear EMEA, divize osobních pneumatik.

Spolupráce Společnosti Goodyear a Londýnské školy ekonomie a politických věd

– je dalším krokem ve snaze společnosti Goodyear přispět do debaty o bezpečnosti silničního provozu novou statistikou a výzkumnými projekty, které iniciují doporučení, jak lépe vyřešit tento důležitý společenský problém. Goodyear již dříve uskutečnil výzkumy týkající se začínajících řidičů (2012), instruktorů autoškol (2013) a rodičů začínajících řidičů (2014), což vedlo k publikování bílé knihy ‘Bezpečnost na prvním místě: Zlepšení bezpečnosti silničního provozu pro začínající řidiče,’ jehož druhé vydání bylo uveřejněno v listopadu 2014. Bílá kniha byla sdílena s klíčovými zákonodárci a organizacemi zabývajícími se bezpečností silničního provozu za účelem podpoření jejich úsilí o bezpečnější evropské silnice.

Částí výzkumného projektu LSE je celoevropská studie jízdního chování v 15 zemích

– která by měla poskytnout nové informace pro dlouhodobou myšlenku společnosti Goodyear o celoživotním vzdělávání jako základu pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Značné množství výzkumných a strategických doporučení společnosti Goodyear, jako je například zřízení postupných řidičských průkazů, podpořilo tuto filozofii.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Londýnská škola ekonomie a politických věd (LSE) LSE

– je jednou z nejvýznamnějších škol v oblasti sociálních věd na světě. LSE je specializovanou univerzitou s mezinárodním záběrem a globálním dosahem. Výzkum a výuka pokrývá celou šíři společenských věd, od ekonomie, politiky a práva po sociologii, antropologii, účetnictví a finance. Škola, založena roku 1895, si svými mimořádnými akademickými výsledky získala vynikající pověst. 16 nositelů Nobelovy ceny patřilo mezi absolventy nebo vyučující na LSE. Škola je velmi kosmopolitní – studuje zde 9 500 studentů denního studia ze 140 zemí. Z více než 3 000 vyučujících je asi 46 procent ze zemí mimo UK.

Údaje z předcházejících výzkumů mladých řidičů (pod 25 let):

  • 65 % mladých řidičů má ve vozidle více rušivých elementů než tomu bylo kdykoli v minulosti
  • 40 % mladých řidičů je ochotno více riskovat
  • 29 % mladých řidičů bude s menší pravděpodobností následovat rady, které získali během výcviku
  • 29 % mladých řidičů nevidí hodnotu ve výcviku řízení
  • 76 % instruktorů autoškol chce, aby rodiče dávali dětem lepší příklad

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...