Aby společnost Honda dosáhla co největší míry ochrany účastníků dopravního provozu, zaměřuje se nejen na ochranu posádky vozidla včetně dětí, ale také nejsnáze zranitelných uživatelů silnic, tedy chodců, cyklistů, motocyklistů a uživatelů mopedů.
Jedinou možností, jak pochopit různé povahy nehod jako jsou srážky vozu s vozem, vozu s motocyklem a vozu s chodcem je důkladný výzkum v oblasti nárazových charakteristik.
Tento průzkum vedl k poznání nutnosti používat speciální a nové výzkumné nástroje, které vyvrcholilo otevřením centra pro provádění nárazových testů firmy Honda v roce 2001 v japonském Tochigi.
Vlastní technologie firmy Honda G-Force Control Technology (= technologie řízení setrvačních sil), zavedená v roce 1998, přivedla bezpečnostní opatření firmy Honda proti následkům nárazu na nejvyšší světovou úroveň. Tato technologie byla zavedena také s ohledem na ochranu nejsnáze zranitelných účastníků silničního provozu: cyklistů, motocyklistů a chodců.
PŘÍSTUP FIRMY HONDA K OCHRANĚ CHODCŮ
Honda si uvědomuje, že bezpečnost chodců je klíčovou oblastí se značným prostorem pro zlepšování.
V roce 1988 zahájila firma Honda svůj vlastní výzkum bezpečnosti chodců na základě údajů z průzkumu srážek, počítačové simulace a nástrojů, které si sama vyvinula (včetně unikátní vlastní zkušební figuríny – chodce v životní velikosti “POLAR II”).
V roce 1998 vyvinula firma Honda první sérii ochranných opatření pro snížení počtu zranění a smrtelných úrazů chodců a u modelu HR-V představila bezpečnou karoserii snižující riziko poranění hlavy chodců Pedestrian Head Injury-reducing Safety Body.
NOVÁ EVROPSKÁ ŘADA VOZŮ
Další výzvou byla potřeba konstrukce vozů, u kterých byla uplatněna rozšířená technologie řízení setrvačných sil, zajišťující maximální ochranu nejen pro posádku vozu, ale současně také pro ostatní účastníky silničního provozu, jako jsou chodci.
Prvořadým cílem nové evropské řady vozů Honda bylo zařadit se mezi nejlepší vozy ve své třídě pokud jde o ochranu při čelních a bočních nárazech, ale také ve smyslu vybavení vozů prvky pro ochranu chodců, aby vyhověly jak starším tak i novým a přísnějším zkušebním postupům.
Nové modely Honda Jazz, Civic, Stream a CR-V jsou vybaveny pozoruhodně zdokonalenou sadou opatření pro ochranu chodců, zaměřenou na všechny nejvýznamnější oblasti: hlavu dětí i dospělých, horní a dolní části nohou.
Tyto nové vozy nebyly konstruovány s ohledem na jakoukoliv možnou (i budoucí) legislativu: provedená zlepšení jsou založena na vlastních analýzách a výzkumech firmy Honda na poli bezpečnosti chodců a jsou zcela v souladu s naším záměrem chránit ty nejslabší na vozovce.
Jazz, Civic, Stream a CR-V dokonale odpovídají filozofii firmy Honda o ochraně nejzranitelnějších účastníků silničního provozu a vlastnímu závazku firmy chránit vlastní novou technologií životy všude ve světě.
BUDOUCNOST
Firma Honda vždy velice otevřeně informovala o svých vlastních výzkumech, zaměřených na ochranu chodců. To dokazuje řada technických referátů (například v letech 1998 a 2001 na konferencích ESV) a v tisku.
Honda postupně zavádí ochranná opatření u řady svých evropských modelů, přičemž vozy Jazz, Civic, Stream a CR-V se díky vedoucímu postavení ve své kategorii stávají normou bezpečnosti chodců.
Budoucí zlepšení, která Honda bude u svých vozů zavádět, budou záviset také na závěrech diskuzí o legislativních požadavcích na ochranu chodců.
Firma Honda dosáhla této nové úrovně opatření pro ochranu chodců pomocí běžně dostupných technologií. Aby byla ochrana chodců přivedena na podstatně vyšší úroveň, bude možná nutno zvolit nová technologická řešení.
Závěr: Díky svému vlastnímu výzkumu získala společnost Honda přední pozici v mimořádně důležité oblasti ochrany chodců. Je ochotna podělit se o své zkušenosti a znalosti se všemi zainteresovanými stranami s cílem dosáhnout dalšího kroku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií