Design karoserie Toureru je mimořádně zdařilý. Od dynamické až agresivní přídě, výrazně klínovitého boku se zužujícím bočním prosklením až k jednoduchému elegantnímu řešení zadku vozu. Že mé hodnocení designu Toureru je oprávněné, potvrdila skutečnost, že při zaparkování vozu si mnozí kolemjdoucí Tourer prohlíželi.
Po usednutí za volant jsem ocenil přehledné řešení palubní desky, kde všechny sdělovače jsou velmi dobře čitelné a i všechny ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním vedením. Interiér vozu je prostorný a přes svou velikost je útulný.
Zavazadlový prostor má objem 576 litrů. Accord Tourer má důmyslný systém sklápění opěradel zadních sedadel jediným pohybem, takže opěradla zadních dělených sedadel lze skutečně jediným pohybem jedné ruky sklopit, sedák vyklopit a vztyčit (se současným překlopením opěrek hlavy dopředu) a vytvořit tak dokonale rovnou podlahu pro uložení nákladu. Integrované bezpečnostní pásy v opěradle činí tento úkon ještě snadnějším. Objem zavazadlového prostoru se tak zvětší z 576 litrů na 1657 litrů.
Mimořádně široké zadní dveře usnadňují nakládání a vykládání nákladu. Další užitečnou výbavou je podpodlažní úložný prostor, zakrytý uzamykatelným krytem. Tourer je dlouhý 475 cm, široký 176 cm a vysoký 147 cm. Světlou výšku má 15 cm. Rozvor náprav 272 cm.
Testovaný Tourer měl turbodieselový čtyřválcový Hondou vyvinutý motor 2,2 i-CTDi se 16 ventily s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail druhé generace, který má výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 340 Nm dosahuje při 2000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřaďování nižší rychlosti, protože již od 1400 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. Proto také plně dostačuje tomuto motoru pětistupňová mechanická převodovka, která má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS+EBD, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, podvozek i motor jsou mimořádně dobře odhlučněny.
Výrobce udává u Accordu Toureru s motorem 2,2 i-CTDi kombinovanou průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km. Snažil jsem se jezdit maximálně hospodárně – během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu dokonce o 0,4 l méně než udává výrobce. Maximální rychlost udává výrobce 198 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekund.
Cena Hondy Accord Tourer s motorem 2,2 i-CTDi ve stupni výbavy Sport je 829 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsažená v základní ceně Sport je rozsáhlá: obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tempomat, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, pylový mikrofiltr, dešťový senzor, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem na 1 CD a čtyřmi reproduktory, ovládání autorádia na volantu, čidlo venkovní teploty a další položky dnes již u vozů této třídy běžné. Testovaný vůz měl navíc příplatkovou výbavu za 111 213 Kč. (Přední a zadní spoiler, boční spoilery.prahové, střešní ližiny a litá kola 17 palců.)
CenaToureru ve stupni výbavy Executive je 899 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsahuje navíc oproti výbavě Sport: stabilizační systém VSA, přední mlhová světla, xenonové světlomety, ostřikovače předních světel, elektricky ovládané střešní okno, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dálkové ovládání zadních výklopných dveří a autorádio s přehrávačem na 6 CD a sedmi reproduktory.
Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedené ceny Hondy Accord Tourer obsahují bohatou rozsáhlou výbavu v základní ceně vozu zahrnutou.
U Accordu Tourer je možné zvolit také benzinový motor 2,0 litru, který má výkon 114 kW (155 k) při 6000 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 190 Nm při 4500 ot/min. a benzinový motor 2,4 litru, který má výkon 140 kW (190 k) při 6800 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 223 Nm při 4 500 ot/min. Motor 2,0 je dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou, výkonnější motor 2,4 se šestistupňovou manuální převodovkou. Oba motory lze volit též v kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”