Prodej nového Golfu již páté generace byl u nás zahájen před měsícem – 20. února 2004 – přesně třicet let poté, co vyjel první Golf. Od roku 1974 bylo vyrobeno již přes 22 milionů Golfů.
U designu nového Golfu nedošlo s ohledem k oblíbenosti předcházejícího modelu a jeho nadčasovému designu k podstatným změnám. Přední světlomety nových tvarů působí dynamičtěji a zadní sdružené světla jsou originálnější. Přední ukazatele směru se přestěhovaly do vnějších zpětných zrcátek. Rovná linie střechy byla nahrazena mírným obloukem v její zadní části. U zadních pátých dveří došlo ke změně jejich otvírání a to otočným logem místo samostatným madlem. Nový Golf proti svému předchůdci je širší (1759 mm), vyšší (1485 mm) i delší (4204 mm). Má tedy i prostornější interiér (délka interiéru +55 mm), a to zejména v oblasti zadních sedadel (+52 mm více místa pro nohy, + 24 mm více místa nad hlavami vzadu, +8 mm vpředu). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru z 350 na 370 l, který se sklopením zadních opěradel zvětší až na 1305 l.
Přední pohodlná sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Řidičovo sedadlo je výškově nastavitelné ve značném rozsahu. Volant je výškově i podélně nastavitelný. Dobře čitelné sdělovače i ovládače jsou umístěny podle ergonomických zásad. Namodralé osvětlení přístrojů mně však nebylo v noci příjemné.
Motor FSI o zdvihovém objemu 1,6 litru dosahuje výkon 85 kW (115 k) při 6 000 ot/min a maximální točivýho moment 155 Nm při 4000 ot. / min. Motor ochotně akceleruje již při 1800 ot/min. a spolu se šestistupňovou vhodně odstupňovanou převodovkou mně umožňoval svižnou jízdu. Díky konstrukčně velmi zdařilému podvozku s novým elektromechanickým posilovačem, s účinnou brzdovou soustavou se systémem ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdovým asistentem (vše obsaženo v základní ceně) jsem projížděl i prudké zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí a Golf držel přesně stopu, pouze mírně se nakláněl a i při jízdě na nekvalitních silnicích nesnižoval komfort jízdy cestujících. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, hladina hluku v interiéru vozu je nízká.
Výrobce udává maximální rychlost 192 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km za 10,8 sekund a kombinovanou spotřebu 6,8 l na 100 km, kterou jsem během testu přes prováděné zkoušky akcelerace a brždění nepřekročil.
Testovaný Golf v byl v nejnižším stupni výbavy Trendline, která však obsahuje velmi bohatou základní výbavu. Mimo jiné obsahuje: šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel, nově řešený bezpečnostní sloupek volantu, bezpečnostní uchycení pedálů, dvoustupňový posilovač brzd a „inteligentní“ elektromechanický posilovač řízení, EPS respektující styl jízdy řidiče a protiblokovací systém brzd ABS. Nechybí ani elektrické ovládání oken, centrální zamykání, kvalitní autorádio s CD přehrávačem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené opěradlo zadního sedadla a další prvky výbavy dnes již u většiny modelů této třídy a úrovně běžné. V současné době dostává navíc každý zákazník Golfu klimatizaci Climatic zdarma.
Široká škála doplňků, dodávaných na přání, umožní každému majiteli nového Golfu přizpůsobit svůj vůz osobitému vkusu, požadavkům a potřebám. V nabídce příplatkové výbavy se objevuje např. boční airbagy i u zadních sedadel (pouze u pětidveřových modelů), dálkově ovládané nezávislé topení montované už ve výrobě, hi-fi autorádio „RCD 300 plus“ s přehrávačem CD disků a deseti reproduktory, špičkový navigační systém nebo mobilní telefon se sadou hands-free. Podle svého vkusu mohou zákazníci vybírat také z široké škály atraktivních laků a efektních litých kol rozměru 16“ a 17“. Model Golf 1.6 FSI je možné vybavit též automatickou šestistupňovou převodovkou Tiptronic za příplatek 60 000 Kč.
Cena testovaného modelu Golfu s motorem 1,6 FSI a šestistupňovou převodovkou ve výbavě Trendline je 535 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií