Po svém založení v roce 1966 Dacia roku 1968 podepsala se společností Renault licenční smlouvu o výrobě modelu Dacia 1100 = Renaultu 8 v Rumunsku, roku 1969 pak modelu Dacia 1300 dle vzoru Renault 12. U nás v tehdejším Československu se vozy Dacia těšily velkému zájmu kupujících, jistě především proto, že byly vyráběny podle modelů Renault.
Renault získal v procesu privatizace v Rumunsku majoritu v Dacii v roce 1999. Dacia má dnes klíčovou roli v v mezinárodní strategii Renault Group, patřící mezi prvních šest světových výrobců automobilů od podepsání smlouvy se značkou Nissan a nákupu Samsung Motors.
Nový model Dacia – Solenzo:
Obnova celé společnosti Dacia od vstupu do Renault Group se konkretizovala novým modelem Solenza, který uvedla Dacia na trh v dubnu 2003. O tomto pětisedadlovém pětidveřovém modelu jsme vás již několikrát informovali, dnes tedy připomínáme znovu základní technické údaje.
Dacia Solenza uvádí novou vizuální identitu značky DACIA, jež je navenek demonstrována nejen novým znakem, ale také moderním, dynamickým designem karosérie i interiéru vozu. Dalším triumfem ambiciózního modelu Solenza je použití motoru i převodovky od firmy Renault, čímž je zaručen bezpečný, spolehlivý a úsporný provoz.
Atributy nové identity značky jsou u Dacie Solenzy poprvé zapracovány do samotné konstrukce vozu. Nový trojrozměrný chromovaný znak Dacie je umístěný do středu chladiče, maska chladiče je ve tvaru písmene V. Motiv tohoto nového emblému je patrný i v elegantním odlehčeném optickém prodloužení krytu chladiče prolisy přední kapoty.
Pohled na Dacia Solenzu z profilu podtrhuje dojem dynamické harmonie. Zároveň však neobvykle široké boční ochranné lišty dávají vozu výraz solidnosti a bezpečí. Zadní část karosérie je opět koncipována do tvaru V. Široké dveře zavazadlového prostoru usnadňují ukládání i vykládání zavazadel. Celá záď je rámována dvěma optickými bloky sdružených světel ve tvaru trojúhelníku. Třetí brzdové světlo je umístěno v horní části zadního okna.
Významná je úprava interiéru. Palubní deska, moderní, funkční a ergonomická, je vyrobena z kvalitních, snadno udržovaných materiálů. Snadno přístupné ovladače a čitelné, ze všech úhlů dokonale viditelné sdělovače výrazně usnadňují práci řidiče.
Ergonomicky řešená sedadla poskytují dobrou boční stabilitu. Délkou 408 cm, šířkou 166 cm, výškou 138 cm a rozvorem 248 cm se Dacia Solenza řadí mezi rodinné vozy. Prostorný interiér neubírá místo pro zavazadlový prostor, jenž svým objemem 370 l patří mezi modely v této třídě k těm větším.
Podvozek Dacie Solenzy umožňuje bezpečnou a pohodlnou jízdu i po méně kvalitních vozovkách. Dacii Solenzu pohání čtyřválcový benzinový motor Renault 1,4 litru, který již osvědčil svou spolehlivost a hospodárnost. Má vícebodové vstřikování a výkon 55 kW (75 k). Maximálního točivého momentu 114 Nm dosahuje už při 2800 ot/min. Výkon motoru přenáší pětistupňová převodovka, která se používá také ve všech nových modelech Renault Laguna II a Mégane II. Všechny vozy Dacia splňují emisní limity EU III. Kombinovanou spotřebu paliva má Solenza podle údajů výrobce 6,8 l na 100 km.
Dacia Solenza se vyrábí ve čtyřech verzích vybavenosti: Prima, Confort, Rapsodie a Scala. Základní ceny Dacie Solenza jsou (včetně DPH) podle zvoleného stupně výbavy od 184 900 Kč do 244 900 Kč v nejvyšším stupni výbavy Scala.
Posledně jmenovaná verze s nejbohatší výbavou (Scala) obsahuje v sériovém provedení mimo jiné: airbag řidiče, posilovač řízení, imobilizér, přídavná mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, spoiler v barvě karosérie, klimatizaci, výškově nastavitelné přední i zadní opěrky hlavy, elektrické ovládání předních oken, integrovaný radiopřehrávač s CD a audiosystém se čtyřmi reproduktory.
Dacia investovala do přípravy nového modelu Solenza 40 miliónů eur (1,25 miliardy Kč). Dacia při vývoji Solenzy využívala bohatých zkušeností a znalostí francouzské skupiny Renault
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií