Scania XPI – vstřikovací systém budoucnosti

Scania chce již nyní obstát před přísnými ekologickými normami Evropské unie

Společnost Scania vyvíjí ve spolupráci s americkým výrobcem pohonných jednotek, firmou Cummins, nový vysokotlaký vstřikovací systém Scania XPI (Extra High-Pressure Injection). Díky tomuto systému budou vznětové motory schopné plnit budoucí zpřísněná emisní kritéria. Systém Scania XPI umožní snížit provozní náklady a zlepší jízdní vlastnosti, současně budou motory ekologičtější a výkonnější.


Úspěšná spolupráce s firmou Cummins na vývoji a výrobě současného systému vysokotlakého vstřikování Scania HPI, podpořila nový dlouhodobý projekt zaměřený na další zdokonalení technologie common-rail.


V budoucnosti se základním kritériem dopravního systému stane výkonnost a dopad na životní prostředí. Výhoda vznětového motoru spočívá v tom, že jeho účinnost se dá stále zvyšovat. I po sto letech vývoje disponuje stále obrovským nevyužitým potenciálem. S technologií common-rail může Scania zdokonalovat současný dieselový agregát a jeho spalovací proces minimálně do roku 2010.


Pro splnění limitů budoucí emisní normy Euro 4 začala Scania používat technologie recirkulace výfukových plynů (EGR) a selektivní katalytická redukce (SCR). Tato strategie umožňuje vytvářet specifická řešení v závislosti na konkrétních podmínkách a způsobech využití. Soustavný vývoj technologie spalování umožní firmě Scania nabídnout motory vyhovující emisní normě Euro 4 se spotřebou ekvivalentní motorům Euro 3.


Vysokotlaké vstřikovací systémy jako např. Scania HPI úspěšně splňují současné emisní normy. Snížit emise pod úroveň normy Euro 5 však bude vyžadovat ještě vyšší vstřikovací tlaky. Toho bude dosaženo právě díky novému systému Scania XPI a kombinací technologií EGR a SCR.


Tou dobou budou emise vznětových motorů již na tak nízké úrovni (tedy aspoň v případě těch složek spalin, které jsou nám dnes známy), že se do popředí zájmu dostanou jiné otázky. Zvýšený důraz se bude klást na problematiku emisí oxidů uhlíku a skleníkového efektu. Mimoto zmenšující se zásoby ropy přinutí výrobce vyvíjet spalovací motory, které budou co nejúspornější.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....