Na fotografiích z tiskové konference: prezident Toyota Motor Czech Hitoshi Ikoma se soutěžním týmem, předsednictvo tiskové konference a prezident v soutěžní Toyotě Yaris 2003:
Na tiskové konferenci Toyota Motor Czech spol. s r.o. včera – 11. března v Praze zdůraznil Milan Liška, že soutěžní YARIS je a bude poměrně levným a spolehlivým autem především pro začínající jezdce. A to nás všechny přítomné velmi potěšilo!
KLUB FOX RACING TEAM ve spolupráci s importérem, společností Toyota Motor Czech spol. s r.o. docílil ihned po zahájení činnosti v druhé polovině roku 2002 významných úspěchů – na fotografiích ze soutěží v roce 2002: Příbram, Vyškov a Barumka:
Mnoho týmů představilo v sezóně 2002 novinky v podobě čerstvě homologovaných soutěžních vozů upravených pro jednotlivé třídy. KLUB FOX RACING TEAM, který je znám především díky posádce Milan Liška a Jaroslav Jugas startující na voze Toyota Celica GT Four v barvách tohoto týmu, se rozhodl v minulém roce představit veřejnosti soutěžní vůz TOYOTA YARIS 1,3 skupiny N, který byl připraven podle předpisů Mezinárodní automobilové federace FIA jako vůz s nižším stupněm úprav pro třídu N do 1400 ccm.
Poprvé se představil na MČR 2002 Rallysprint v Pačejově ve třídě N1400. Již při prvním startu se jako navigátorka představila dívka drobné postavy, ale se slavným příjmením – Petra Krestová je totiž sestrou bývalého továrního pilota mladoboleslavské škodovky Romana Kresty. Za volant usedla Petra Mynářová a hned první start proměnila v 3. místo v Dámském poháru. Posádka Mynářová – Krestová bylo jezdecké složení pro seriál českého sprintrally. Aby soutěžní Yaris však nezahálel v garáži při Mezinárodním mistrovství České republiky ve dvoudenních rallye, vydala se s ním do nejnáročnějších podniků přece jen zkušenější závodnice – Miluše Davidová. Ta se také postarala o dosud největší úspěch upraveného rudého Yarise. Vyhrála totiž ve zlínské Barum Rallye před půl milionem fanoušků z celého kontinentu Dámský pohár. Pomyslnou “třešničkou na dortu” celého projektu byl poté závěrečný podnik sezóny VIII. ročník Pražského rallysprintu. V něm budil “ostrý” Yaris pozornost jako nikdy předtím. Auto obletovali snad všichni fotografové, kteří se do okolí Strahovských stadionů vydali, neboť na sedadle spolujezdce seděla držitelka titulu Miss České republiky 2002 Kateřina Průšová.
V letošním roce Klub Fox Racing Team, v jehož barvách vůz startuje, plánuje další úpravy soutěžního vozu „Chceme zvýšit výkon motoru z nynějších zhruba ze 105 na 140 koní. Podíváme se také na podvozek a eventuelně na odstupňování převodovky,“ plánuje Milan Liška a dodává: “Yaris v úpravě 2003 bude v českých rallyesprintech pilotovat jezdec, českým fanouškům dobře známý – domažlický Marcel Tuček, trojnásobný republikový mistr a prioritní jezdec tuzemské Federace automobilového sportu. Yaris proto pojede s podstatně nižším startovním číslem než dosud. „Prioritní jezdci startují ve sprintech s čísly tak do desítky. Yaris s tak nízkým číslem bude perličkou startovního pole,“ doplňuje Milan Liška. A že se tak stalo potvrdil hned první sprintrally roku 2003 Blovice – s Yarisem 1,3 zkušený jezdec Marcel Tuček zvítězil.
V rámci Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích v sezóně 2003 usedne za volant vozu Toyota Yaris Petra Mynářová, v některých soutěžích také Miluše Davidová. Kombinace vynikající techniky a zkušených jezdců dává týmu Klub Fox Racing Team předpoklad, navázat se soutěžním Yarisem na úspěšnou sportovní dráhu Toyoty v rallye.
Soutěžní TOYOTA YARIS 1.3 HB 3D RALLY – Technická data – model 2003:
Seriový 3 dveřový hatchback Toyota Yaris upravený dle homologace FIA č.N 5619. Ochranný rám – klec FIA, sedačky SPARCO, vybavený hasicím systémem. Motor řadový čtyřválec, objem 1298 ccm, 16 ventilů – VVT-i. Výkon zvýšen na 90 kW/6200 ot/min a točivý moment zvýšen na 160 Nm/4500 ot/min, elektronika Magnetti Marelli LMC, spojka SACHS sporting, převodovka pěti stupňová manuální, stálý převod zvýšen na 4,313:1, přední náprava hnaná – McPherson, tlumiče Hpsporting, zadní náprava tuhá – poddajná příčka, tlumiče Hpsporting, kola 5,5×14, pneumatiky 16/54R14 MATADOR. Pohotovostní hmotnost 820 kg, délka vozu 3615 mm, šířka 1660 mm a výška 1500 mm.
Na tiskové konferenci byl představen facelit Toyota Yaris a Toyota Yaris Verso, jehož prodej bude zahájen ještě tento měsíc u všech dealerů Toyoty v ČR. O něm vás budeme podrobně informovat v zítřejším článku – včetně výbav a cen.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií