Peugeot Coupé Cabriolet při zavřené střeše na mě zapůsobilo jako sportovní elegantní coupé. Po jednoduchém odjištění dvou upínáků a stisknutí tlačítka za 25 vteřin je pevná střecha složena do zavazadlového prostoru a z Peugeotu 206 je elegantní sportovní cabriolet.
Musíme však v zavazadlovém prostoru umístit naše zavazadla tak, aby nezabírala prostor pro složenou střechu – to znamená využít zhruba zavazadlový prostor (objem 400 l) do poloviny jeho výšky (200 l), což je přesně vymezeno výsuvnou roletou v zavazadlovém prostoru.
Stejně dlouhou dobu trvá zavření střechy – 25 vteřin. Výhoda pevné střechy oproti plátěné je v zimě evidentní – teplo ve voze je jako v coupé. Peugeot 206CC má rozměry: délka 383 cm, šířka 167 cm, výška 137 cm a rozvor 244 cm. Provozní hmotnost (vč. řidiče) 1227 kg a užitečná hmotnost 335 kg.
Po usednutí za volant mě interiér vozu zdůraznil, že sedím ve sportovním vozu – anatomická sedadla s velmi dobrým bočním držením a palubní deska se sportovním šarmem včetně kovových pedálů. Znovu se to potvrdilo při jízdě: šestnáctiventilový 2 litrový motor s výkonem 100 kW (138 k) při 6 100 ot/min. a točivým momentem 191 Nm při 4100 ot/min, přesné řazení, účinné brzdy s ABS s elektronickým rozdělovač brzdných sil, široké pneumatiky a konstrukční provedení podvozku mě umožňovalo projíždět i ostřejší zatáčky ve vyšších rychlostech při dobrém držení stopy bez nadměrného naklánění vozu a samozřejmě pohotové a bezpečné předjíždění i na krátkých úsecích.
Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem prudce akceleruje: na dvojku téměř do rychlosti 120 km/h, na trojku 140 km/h, na čtyřku a pětku není možné u nás zkoušet maximální rychlost. Vždyť na pětku otáčkoměr při povolené 130 km/h vykazuje cca 3 600 ot/min, do maximálních otáček motoru tedy zbývá ještě plných 2 500 ot. Výrobce uvádí maximální rychlost 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekund.
Uváděnou kombinovanou spotřebu výrobcem 8 l/100 km jsem překročil pouze o 0,1 l. Vzhledem k zimnímu počasí, testovacím zkouškám brzd a akcelerace, využíváním klimatizace a pomalé jízdě ve městě jsem očekával spotřebu vyšší.
Peugeot 206CC s 2 litrovým motorem má bohaté vybavení obsažené v základní ceně: airbag řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy, posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brždění + samočinná aktivace výstražných světlometů, palubní počítač, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace + reflexní čelní sklo, el. ovládání předních a zadních oken (sekvenční u řidiče), el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Peugeot audio RD3 + CD přehrávač + 4 reproduktory + 2 výškové reproduktory + ovládání u volantu, elektrická stahovací střecha, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, přední mlhové světlomety, hliníková kola + pneumatiky 16″, nárazníky v barvě karosérie a hliníkový pack: kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky. Kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky.
Základní cena Peugeota 206CC s motorem 2 litry je 661 500 Kč, testované provedení mělo navíc metalický lak za 8 500 Kč. (Automatická převodovka je ze příplatek 40 000 Kč.)
Peugeota 206CC lze zakoupit též s motorem 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) za cenu 559 500 Kč ovšem s menším rozsahem základní výbavy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií