Honda Česká republika, uvedla na náš trh tento týden sportovní model Honda Civic Type-R, vyráběný v britské továrně Hondy ve Swindonu, který byl v Evropě poprvé představen na loňském ženevském autosalonu, kde právem vzbudil zájem odborné i laické veřejnosti.
Nový sportovní model kráčí ve šlépějích sportovních vozů Integra Type-R a Accord Type-R, jejichž mimořádné kvality jsou pověstné díky výjimečné dynamice, inovativním technickým řešením a skvělým zážitkům z jízdy.
O pohon se stará nový dvoulitrový motor s vyspělou technologií DOHC i-VTEC, která se již osvědčila u modelu Honda Stream. Díky jejímu použití v modelu Civic Type-R se výkon zvýšil na 200 k (147 kW) při 7400 ot/min., s maximálním kroutícím momentem 196 Nm při 5900 ot/min. Civic TypeR s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund. Při kombinovaném provozu však zůstává spotřeba paliva na hodnotě 8,9 l/100 km. i-VTEC je rodovým jménem nových motorů Honda. Název je odvozen od technologie „inteligentního“ řízení spalování, která zajišťuje vynikající ekonomiku provozu, čistší emise a nižší hmotnost, spolu s vysokým výkonem a skvělým průběhem kroutícího momentu ve všech oblastech otáček motoru. Dokladem jeho efektivnosti je zejména plochá křivka točivého momentu, kdy motor poskytuje více než 180 Nm již při 3000 ot/min..
Motor je doplněn novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, jejíž řadící páka je umístěna stejně jako u pětidveřové verze na přístrojové desce. Krátké zpřevodování jednotlivých převodových stupňů zajišťuje, že otáčky motoru zůstávají při akceleraci stále v rozsahu maximálního kroutícího momentu motoru, zatímco synchrony s vysokou účinností a vysoce účinný řadící mechanismus umožňují mimořádně rychlé a přesné řazení.
Tradičně výborné ovládání třídveřového Civicu s jeho vysoce tuhou karosérií a dokonalá konstrukce podvozku nabízí ideální platformu pro vysokovýkonnou verzi. Nicméně Honda i přesto provedla další vyztužení s cílem ještě lepších jízdních vlastností verze Type-R. Mezi zadními podběhy je umístěna vzpěra, která spolu s vysoce tuhými podběhy zvyšuje dynamickou tuhost ve vertikálním směru o 23 procent. Horizontální tuhost vpředu se zvýšila o 17 procent díky použití přídavné vzpěry umístěné mezi předními podběhy a motorovou přepážkou. To vše je doplněno tvrdšími tlumiči a sportovními příčnými stabilizátory vpředu i vzadu. Civic Type-R disponuje vynikající dynamikou podvozku s neutrálním chováním při jízdě, k čemuž dopomohly rovněž výsledky rozsáhlého testovacího programu, který se uskutečnil na německém závodním okruhu Nürburgring. Může se pochlubit dokonce větší citlivostí řízení, než model Integra Type-R.
Honda Civic Type-R je v nabídce s jedním stupněm výbavy, která je velmi rozsáhlá a zahrnuje mimo jiné ABS s elektronickým rozdělením brzdného účinku EBD, čelní airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a imobilizér. Sportovní charakter vozu dále umocňují sportovní sedadla, střešní spoiler, přední a zadní spodní spoiler, boční prahové lišty, řadící páka v imitaci titanu, sportovní kožený tříramenný volant a 17-palcová kola s ráfky z lehkých slitin.
Honda Civic Type-R je v České republice v prodeji za cenu 809 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií