V testech hodnocení bezpečnosti chodců dosáhl model Honda Stream 61 procent, což je doposud nejvyšší výsledkem třídy MPV a pouze jediný konkurent dosáhl hodnocení tří hvězdiček.

Tato další podpora bezpečnosti produktů Hondy navazuje na vynikající výsledek z počátku tohoto roku, kdy nový Civic dosáhl nejvyššího hodnocení bezpečnosti chodců v případě vzájemného střetu. Tento výsledek jasně demonstruje efektivitu programu Hondy pro intenzivní výzkum bezpečnostních prvků vozů. Hodnocení programu Euro NCAP je mnohem přísnější, než hodnocení dle současné evropské legislativy.
Prvořadým úkolem při vývoji modelu Stream bylo zajištění integrity struktury karoserie v případě nárazu. Klíčem k zajištění tohoto prvku během čelního nárazu bylo rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah: předního bočního rámu a pomocného rámu pod ním. V případě bočního nárazu je podstatná část energie nárazu vedena díky speciálně vyztuženým B sloupkům dolů do vyztužených prahů a dále do velkých příčných prvků podlahy. V úrovni střechy jsou B sloupky spojeny pomocí vyztuženého oblouku střechy. Pro zajištění vyššího stupně tuhosti bez nutného navýšení hmotnosti jsou klíčové oblasti skeletu karoserie vyrobeny z vysokopevnostní oceli. Další klíčové prvky přispívající k extrémně tuhé kabině cestujících zahrnují: Nosníky hlavního rámu a příčné prvky, výztuha sloupků v oblasti závěsů předních dveří, zvýšená stabilita způsobená přidáním příčných prvků v zadní části podlahy a plynulý spoj mezi předním bočním rámem a podélnými prvky podlahy
Všechny verze modelu Honda Stream jsou vybaveny pro český a slovenský trh čelními SRS airbagy a bočními airbagy již v základní výbavě. Bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou s předpínači a omezovači zátěže a bezpečnostní pásy na všech sedadlech jsou tříbodové, s omezovačem prokluzu. Druhá řada sedadel umožňuje pohodlné a bezpečné ukotvení dětských sedaček se systémem ISOFIX, přičemž jejich stabilita je zajištěna pevnějším ukotvením ke střeše vozu.
Nové testovací centrum Hondy v japonském Tochigi je nyní vedoucím střediskem výzkumu v oblasti bezpečnosti chodců na světě. Vývojový program společnosti zahrnuje mimo jiné tzv. Advanced Safety Vehicle (ASV – vozidlo pokročilé bezpečnosti) – prototyp speciálně vyvinutý k tomuto účelu, spolu se sofistikovanou figurínou chodce Polar II a rozsáhlou analýzou nehod a počítačově asistovaného programu simulace nehod. Testy bezpečnosti chodců programu Euro NCAP jsou vytvořeny pro simulaci nehod s účastí dítěte a dospělého chodce, kdy je náraz způsoben při rychlosti vozu 40 km/h. S cílem minimalizovat zranění je Stream má tyto bezpečnostníi prvky pro minimalizaci zranění: Prostor v nárazníku, dovolující jeho deformaci a absorpci energie, prostor v motorové části vozu, dovolující deformaci blatníku a absorpci energie, energii absorbující závěsy blatníků, energii absorbující úchyty stěračů a energii absorbující výztuhy blatníků
Stream nabízí velkou flexibilitu interiéru spojenou s pohodlným ovládáním, sportovním výkonem a elegantními proporcemi. To vše jej předurčuje pro využití při sportovnějších aktivitách než běžné MPV.
Vnější design inspirovaný tvarem coupé a relativně nízká výška karoserie, inovativní vzhled a nízká podlaha zajišťují cestujícím prostorné, vzdušné prostředí. Řadící páka umístěná na palubní desce a hladká, rovná podlaha umožňují snadný pohyb uvnitř vozu. Třetí řada sedadel nabízí dostatek místa pro dvě dospělé osoby, což představuje možnost převozu až sedmi dospělých osob. V případě potřeby většího nákladového prostoru je možné jednoduchým způsobem sklopit zadní řadu sedadel a docílit tak zcela rovné podlahy. Pro převoz delších předmětů je po sklopení druhé řady sedadel možné naložit předměty v délce až 1,7 m.
Výkonné motory 1.7 l VTEC a 2.0 l i-VTEC (v ČR a SR pouze 2.0 l VTEC) se vyznačují nízkou spotřebou: 7.7 l/100 km a 8.6 l/100 km. Relativně nízká pohotovostní hmotnost umožňuje vozu s 2.0 l motorem dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 9.4 sekund. Motor o obsahu 2.0 l je prvním v sérii s označením i-VTEC. Jednotka z hliníkové slitiny s rozvodem DOHC a výkonem 156 k (115 kW) kombinuje již dlouho zavedený a vysoce uznávaný systém VTEC se systémem VTC – Variable Timing Control (řízení proměnlivého časování) – tj. systémem, který je schopen zvětšovat a zmenšovat úhel předstihu otevření sacích ventilů prostřednictvím natáčení sací vačkové hřídele. Mezi jeho výhody patří lepší plnění válců a účinnost spalování, nižší odpor sání a lepší recirkulace výfukových plynů. Motor 2.0 l je k dispozici s 5-stupňovou manuální a 5-stupňovou automatickou převodovkou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií