Za největšího automobilového konstruktéra, jehož zásluhy o Mercedes nezůstaly zapomenuty, je právem označován Wilhelm Maybach, který se narodil před 155 lety a první automobil stejnojmenné značky se objevil před 80 lety.
Wilhelm Maybach byl pravou rukou a dlouhodobým spolupracovníkem Gottlieba Daimlera, s nímž se poprvé setkal v reutlingenských strojírnách. Deset let spolu vyráběli stacionární spalovací motory v továrně Otto – Langen v Deutzu. V roce 1882 se Daimler osamostatnil a založil v Cannstattu vlastní dílnu, v níž opět s Maybachem vyvinuli stojatý jednoválec o výkonu půl koňské síly. Jeho schopnosti vyzkoušeli v dřevěné dvoukolce, prvním motocyklu na světě. Další vylepšené motory použili k pohonu kočáru, lodi a také tramvaje. V roce 1889 slavil úspěch jejich první dvouválec, který našel uplatnění především u firem Panhard Levassor a Peugeot. V polovině devadesátých let Maybach přesvědčil svého kolegu, že automobil a motor se musí konstruovat společně jako celek. Výsledkem byl Daimler – Phoenix s motorem vpředu. Po smrti Daimlera pokračoval Maybach sám ve vývoji dalších automobilů. Na popud obchodního partnera Emila Jelinka přepracoval Maybach typ Phoenix v závodní stroj a pojmenoval ho Mercedes podle Jelinkovy dcery. Proto je označován jako konstruktér prvního originálního mercedesu. Také došlo ke spojení s hrabětem Ferdinandem von Zeppelinem, s nímž vyvíjel motory pro vzducholodě a zahájil také výrobu leteckých motorů.
Po první světové válce se Wilhelm Maybach přeorientoval zpět na konstrukci automobilových motorů a představil šestiválec se stojatými ventily. Zároveň jeho syn Karl, stejně schopný inženýr jako otec, založil vlastní továrnu na automobily, které patřily v Německu k nejdražším. Po jednoduchém modelu W3 s dvoustupňovou převodovkou a brzdami na všech kolech vyjížděly až do roku 1941 z továrních hal již jen velkoobjemové šestiválce a dvanáctiválce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas