První můj dojem při pohledu na Peugeot 307 byl, že jeho zaoblená karoserie je nejen elegantní a líbivá, ale kompaktní, pevná a bezpečná. Zejména přední část vozu – sklon kapoty motoru a na něj téměř se stejným sklonem navazující přední rozměrné sklo dodávají vzhledu vozu dynamický charakter. Mimo to přední reflexní sklo odráží část infračerveného záření, které nejen snižuje intenzitu pronikajícího záření, ale i zvyšuje účinnost klimatizace.
Interiér vozu mně zaujal svou prostorností nejen dostatkem místa na předních sedadlech, ale i dostatkem místa pro pohodlné cestování třech osob na zadních sedadlech. Jistě každý nový majitel Peugeotu 307 přivítá mnoho praktických odkládacích prostor jako ku příkladu odkládací schránky v předních dveřích anebo schránky nad ovladačem topení, dále držáky na nápoje vpředu i vzadu, držák na mince a úložný prostor na brýle, který je ve středovém stropním panelu. Taktéž na opěradlech jsou praktické kapsy. Opěradlo prostředního zadního sedadla se po sklopení promění ve stolek. Zavazadlový prostor o objemu 420 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1470 litrů, velikost obou udávaných objemů lze hodnotit v kategorii hatchbacků jako velmi dobrou.
Bezpečnostní základní výbava je i v nejnižším stupni výbavy (XR) na vysoké úrovni. Obsahuje: přední airbagy řidiče i spolujezdce, brzdový systém ABS, systém podpory brždění v kritických situacích, variabilní posilovač řízení, aktivní přední opěrky hlavy, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Základní výbava obsahuje i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, zadní stěrač s cyklovačem a imobilizér. Ve vyšším stupni výbavy (XR Présence) pak navíc boční a hlavové airbagy, sekvenční ovládání předních oken a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické stěrače, samočinnou aktivaci světlometů a přední mlhové světlomety. Vyšší komfort pak obsahuje nejvyšší stupeň výbavy (XT) a sportovní verze (XSI). Některé prvky výbavy jsou vázány na zvolený typ motoru a stupně výbavy. Řadu prvků je možno též zvolit za příplatek – v některých je ovšem tato příplatková výbava vázána na zvolený typ motorum jako ku příkladu u automatické převodovky Tiptronic – Systém Porsche, kterou lze zakoupit pouze s motorem 1,6 ve výbavě XR Présence anebo s motorem 2,0 ve výbavě XT – příplatková cena 35 000 Kč.
Peugeot 307 je dodávána s benzinovými motory: 1,4 l s maximálním výkonem 75 k (55 kW), 1,6 16V s maximálním výkonem 110 k (80kW) a 2,0 16V s maximálním výkonem 138 k (100 kW). Dále je možné zvolit úsporný výkonný naftový motor 2,0 HDI, který dosahuje maximální výkon 90 k (66 kW) a má velmi příznivý točivý moment – 205 Nm již při 1900 ot/min. Maximální rychlost podle typu motoru se pohybuje od 167 km/h (motor 1,4) do 205 km/h (motor 2,0 16V). Kombinovaná spotřeba s benzinovými motory od 6,7 l na 100 km do 7,9 l. U motoru 2,0 HDI 5,2 l na 100 km.
Ceny pětidveřového Peugeotu 307 jsou ve výbavě XR s motorem 1,4 420 000 Kč, s motorem 1,6 450 000 Kč, s motorem 2,0 HDI 500 000 Kč. Ve výbavě XR Présence s motorem 1,6 475 000 Kč, s motorem 2,0 525 000 Kč, s motorem 2,0 HDI taktéž 525 000 Kč. Ve výbavě XT s motorem 1,6 530 000 Kč, s motorem 2,0 580 000 Kč, s motorem 2,0 HDI taktéž 580 000 Kč.
Ceny třídveřového Peugeotu 307 jsou pouze ve výbavě XR Présence s motorem 1,6 460 000 Kč, s motorem 2,0 510 000 Kč, s motorem 2,0 HDI taktéž 510 000 Kč. Ve sportovní verzi pouze s benzinovým motorem 2,0 a s nejvyšší možnou výbavou XSI 615 000 Kč.
Ještě bych čtenáře chtěl upozornit, že koncem tohoto roku budou k dispozici úsporné a výkonné motory 1,4 HDI a 2,0 HDI se zvýšeným výkonem 110 k.
Těšíme se, že vás po zapůjčení Peugeota 307 k testování budeme moci informovat podrobně o jeho jízdních a provozních vlastnostech.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií