Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Testovaný off-road, na silnici nepřehlédnutelný a v terénu nepřekonatelný, byl v sedmisedadlovém provedení s dieslovým motorem 4,2TD a automatickou převodovkou.

Přes svou mohutnost působí Land Cruiser elegantně. Jeho robustnost je zárukou ochrany cestujících. Jejich bezpečnost pak zvyšuje řada bezpečnostních prvků, které jsou již v základní výbavě včetně airbagů pro řidiče i spolujezdce.


Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Vynikající schopnosti Toyoty Land Cruiser 100 v terénu jsou důsledkem více jak padesátiletých zkušeností Toyoty v konstrukci terénních vozů. Pohon všech čtyř kol s mezinápravovým diferenciálem eliminuje rozdílnou rychlost otáčení předních a zadních kol. Režim High (rychlý) používáme v běžných podmínkách, při režimu Low (pomalý) se zařadí redukční převod, který dává vozu mimořádně velkou tažnou sílu a umožňuje s vozem zdolat prudká stoupání a záludnosti opravdu těžce sjízdných terénů. Při prokluzování zadních kol v blátě či na sněhu se elektrickým spínačem zapne uzávěrka zadní nápravy a vůz bezpečně pokračuje dál.

Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Systém aktivního nastavení výšky vozidla a elektronicky modulované odpružení automaticky nastavuje optimální tuhost zavěšení kol podle momentálních podmínek. Výška vozidla je měněna podle potřeby. V režimu high se přední část vozu zvýší o 4 a zadní o 5 cm oproti režimu normal. Při režimu low se naopak proti režimu normál sníží přední část vozu o 5 a zadní o 4 cm. Režim high zajišťuje velmi dobrou ovladatelnost vozu v náročném terénu. Systém zároveň udržuje stálou výšku vozidla nad povrchem terénu nezávisle na počtu cestujících a hmotnosti zavazadel.

Toyota Land Cruiser zdolá svah do 45 stupňů a stejně takový úhel snese při bočním naklonění. Přední nájezdový úhel má 37 stupňů a zadní 25. Brodivost vozu je 70 cm. Za Toyotu můžeme zapojit bržděný přívěs až do hmotnosti 3500 kg a nebržděný do 750 kg.


Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Vznětový přeplňovaný 24 ventilový šestiválec 4,2 TD má maximální výkon 150 kW (204 k) při 3400 ot/min a maximální kroutící moment 430 Nm dosahuje již při 1400 ot/min. Je dostatečně silný jak pro svižnou jízdu na silnici tak pro pohodlné zdolávání náročného terénu. Maximální rychlost udává výrobce 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy, což je na vůz s pohotovostní hmotností přes 2 tuny dobrý výkon. Výrobce udává průměrnou kombinovanou spotřebu 11,1 litru na 100 km. Během testu jsem vykázal průměrnou spotřebu nepatrně vyšší – 11,4 litrů na 100 km.

Čtyřstupňová automatická převodovka umožňuje řidiči věnovat větší pozornost provozní situaci jak na silnici tak v terénu. Převodovka samozřejmě umožňuje volbu řazení jen nižších převodových stupňů, což je nutné zejména při jízdě v terénu. Posilovač řízení umožňuje vedení vozu bez námahy. Brzdy jsou účinné s elektronickým čtyřsenzorovým protiblokovacím systémem ABS.


Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Luxusně vybavený interiér sedmimístné Toyoty Land Cruiser poskytuje všem sedmi cestujícím maximální prostor pro pohodlné cestování. Elektricky seřiditelný volant se po vytažení klíčku ze zapalování automaticky sklopí a zasune, aby umožnil řidiči pohodlné nastupování a vystupování. Elektricky všestranně seřiditelné sedadlo umožňuje zaujmout řidiči nejvhodnější polohu pro bezpečné vedení vozidla. Přední sedadla jsou elektricky vyhřívaná. O přesnosti tempomatu jsem se přesvědčil při cestě do Brna, kdy s naprostou přesností udržoval mnou nastavenou rychlost bez ohledu na stoupání nebo klesání dálnice. V základní výbavě je i autorádio s přehrávačem a měničem CD, dále přídavné topení a kožené potahy sedadel. Příjemné prostředí pro všechny cestující vytváří ve voze automatická dvouokruhová klimatizace. Zadní dvě sedadla (stejně pohodlná jako ostatní) v zavazadlovém prostoru se dají během několika sekund sklopit nebo složit. Stejně lehce jde sklopit i druhá řada sedadel a vytvořit tak velký prostor pro náklad. V interiéru vozu je řada vhodných odkládacích prostor včetně držáků na pohárky, 4 stropní schránky na brýle atd.

Cena Toyoty Land Cruiser Wagon s motorem 4,2TD a automatickou převodovkou a bohatým příslušenstvím v základní výbavě je 2 339 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...