Stejně jako k legendárnímu Brouku mají Američané stejně vřelý vztah také k prvnímu minibusu, postaveným před půl stoletím na bází modelu Transporter. Přesně ve stylu Beetle-manie postavil Volkswagen studii minibusu budoucnosti Microbus. Kalifornské designerské studio postupovalo podobně jako při projektu New Beetle a proto řadou detailů připomíná svého předchůdce.
Zatímco VW T1 z roku 1950 byl vybaven opravdu spartánsky, a poháněl jej čtyřválec o výkonu pouhých 30 k, může se 4,7 m dlouhý Microbus pochlubit úctyhodným výkonem 231 k a točivým momentem 320 N.m, které poskytuje 3,2litrový vidlicový šestiválec. Vzhled studie je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou extrémně ploché xenonové světlomety, křivka bočních oken, výrazná příď a posuvné boční dveře, které se otevírají stisknutím tlačítka. Z boku pak zaujme, stejně jako dřív, malým bočním oknem za sloupkem A. Dynamický vzhled umocňují 20“ ráfky s pneumatikami 245.
V 50. a 60. letech šly na odbyt dvoubarevné odstíny a proto i lak Microbusu se nese v tomto duchu. Dole tmavá „elm-green“, nahoře světlá „elm green pearl“.
Také v interiéru vládne přátelská atmosféra, o což se starají jednak ve stropě integrované světelné plochy, jednak poloprůsvitná podlaha. Přístrojovou desku tvoří zaoblený sdružený přístroj s analogovým rychloměrem a digitálně zobrazované informace. Volící páka pětistupňové samočinné převodovky tiptronic je umístěna na přístrojové desce. Výhodou tohoto řešení je rovná podlaha a průchod k dvou řadám zadních sedadel. Prostřední jdou individuálně otáčet o 180 o, zadní řada je koncipována jako jednoduchá lavice, s níž však lze libovolně posunovat po kolejnicích. Každé sedadlo má svůj vlastní bezpečnostní pás.
Aby se cestující během dlouhých jízd nenudili, tak mohou na čtyřech monitorech, zabudovaných do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě, sledovat televizní vysílání, přehrávat video či surfovat na internetu. Tam, kde bývá zpravidla vnitřní zpětné zrcátko má VW Microbus další monitor, na němž pomocí mikrokamery zobrazuje situace za vozidlem. O případném nebezpečí je řidič informován přes displej nebo hlasovým zařízením.
Teď záleží jen na ohlasu veřejnosti, jestli Bulli, jak američtí motoristé přezdívali první generaci Transporteru, přijmou stejně tak nadšeně jako před pár lety New Beetle. Pokud ano, potom by se mohla sériová výroba New Bulli rozeběhnout.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií