Vývoj nového vozu byl zahájen v roce 1996 a podílely se na něm letňanská DAEWOO AVIA, která byla koordinátorem projektu a současně řešitelem podvozku a pohonné jednotky a vývojové středisko Daewoo Worthing Technical Center v Anglii, které bylo zodpovědné za vývoj kabiny. Základní design kabiny byl navržen návrhářským střediskem Hawtal Whiting z Anglie.
Nový vůz upoutá na první pohled právě moderním a neotřelým designem sklopné kabiny, díky kterému bude na našich silnicích nezaměnitelný s konkurencí. Kompaktní tuhá konstrukce kabiny prošla náročnými zkouškami a vyhovuje veškerým požadavkům na pasivní bezpečnost. Velkoplošné lepené čelní sklo, boční okna a rozměrná zpětná zrcátka umožňují řidiči optimální výhled. Interiér kabiny přináší novou dimenzi do produkce letňanské automobilky. Moderní přístrojová deska s přehledným rozmístěním kontrolních a ovládacích prvků, nastavitelný volant s pohodlnou, vzduchem odpruženou a v několika směrech nastavitelnou sedačkou, četné úložné prostory, elektricky ovládaná boční okna a zpětná zrcátka a další vybavení splňují nejnáročnější ergonomická hlediska a umožňují řidiči pohodlnou jízdu i na delší vzdálenosti. K tomu přispívá i tlumící systém, kterým je kabina uložena na rámu a který pohlcuje vibrace a otřesy.
Některé prvky nového podvozku byly již v praxi ověřeny na vozech AVIA A60/85. Žebřinový rám nýtovaný za studena s tuhou přední a zadní nápravou a dvouokruhovými vzduchokapalinovými brzdami dává podvozku vysokou užitnou hodnotu. Vozy D80 a D90 jsou standardně vybaveny systémem ABS, u typů D60/75 se ABS montuje na přání.
Pohonnou jednotkou jsou dva typy dieselových motorů. Stávající, osmiventilový o objemu 3,6 l a výkonu 85 kW a nový, šestnáctiventilový o objemu 3,9 l s výkonem 100 kW. Motory se vyznačují minimálními požadavky na údržbu a jsou prověřeny testováním v náročných klimatických podmínkách. Provozní spotřeba nafty se pohybuje pod 16 l/100 km (při rychlosti 80 km/hod).
Nové vozy se budou vyrábět ve 4 základních provedeních s délkou podvozku od 562 cm až po 817 cm a s desítkami různých účelových nástaveb. Podíl českých dodavatelů dosahuje 77 %. Z Koreje je dodáváno 9 % a zbývajících 14 % tvoří dodávky ze Slovenska a z ostatních – především západních – zemích.
Výroba nových vozů již byla v Letňanech zahájena a započal také jejich prodej v tuzemské síti. Do konce roku plánuje DAEWOO AVIA vyrobit přes 400 vozů. Současně se připravuje výrazné rozšíření exportu. V 18 zemích probíhá certifikační řízení a první vozy budou vyvezeny na počátku příštího roku. A to kromě do tradičních zemí, jako je Slovensko, Polsko, Maďarsko, také pro DAEWOO AVIA zcela nových, např. Španělsko, Rakousko, Benelux, Německo, atd. Oficiálně již vozy byly představeny na Autosalonu Nitra a na výstavách v Budapešti a v Bukurešti.
Poprodejní služby jsou pro vozy zajištěny ve 48 smluvních servisech v ČR a prostřednictvím firmy Europe Net nonstop servisem po celé Evropě.
Hlavním cílem nové řady nákladních vozů Daewoo je zvýšení stávajícího podílu vozů této automobilky na tuzemském trhu a výrazné zvýšení exportu.