Toyota Avensis, prodávaná od roku 1997, se okamžitě zařadila mezi kvalitní automobily střední třídy. Zákazníci ocenili hlavně komfort, rozsáhlou výbavu a jednoduché ovládání. Nový Avensis se dodává stejně jako dosud ve třech provedeních (sedan, liftback, kombi) a s novou řadou zážehových motorů včetně úsporného turbodieselu s přímým vstřikováním.
Nové motory těží z techniky proměnného časování ventilů VVT-i, s úspěchem používaných mj. v modelech Yaris, Yaris Verso, Corolla, Celica, RAV 4 atd. Zážehový čtyřválec 1.6 dokáže ve své třídě překonat řadu agregátů 1.8 a to jak výkonem (81 kW/110 k při 6000 ot./min.) tak nízkou spotřebou (kombinovaná 7,1 l/100 km) a díky technice VVT-i o 3,4 % větším točivým momentem (150 N.m při 3800 ot./min.).
V Toyotě Avensis má premiéru také zcela nový zážehový čtyřválec 2.0 16V s přímým vstřikem benzínu (poprvé k vidění jako prototyp na loňském autosalonu ve Frankfurtu) a pochopitelně technikou VVT-i. Zmíněná použitá technika nabízí ve srovnání s konvenční jednotkou výhodu především v oblasti jízdní dynamiky. Motor vyniká nadbytkem síly v celém rozsahu otáček a řidič proto nemusí tak často řadit. Při objemu 2.0, výkonu 110 kW/150 k při 5700 ot./min a točivém momentu 200 N.m při 4000 ot./min je nejúspornějším autem své třídy – 7,7 l/100 km. I přes tuto spotřebu dokáže jet rychlostí 210 km/h a z klidu na stovku zrychlit za 9,1 s.
Avensis je také první Toyotou, která se může pochlubit novým turbodieselem 2.0 16V s přímým vstřikem paliva systému common-rail. Nová jednotka vyniká jak výkonem 81 kW/110 k při 4000 ot./min., tak točivým momentem 250 N.m v rozmezí od 2000 do 2400 ot./min. Kombinovaná spotřeba klesla o 11 %, resp. na 5,9 litru na 100 km. Prakticky plochá křivka točivého momentu zajišťuje vozu výborné pružné zrychlení bez podřazování.
Nová Toyota Avensis se pozná na první pohled nově navrženými dvojitými světlomety s „diamantovou“ optikou, výraznější maskou chladiče a upraveným nárazníkem. Modifikací prošly také zadní sdružené svítilny. Změny na přídi se točí kolem nápadného symbolu Toyoty na masce chladiče. Upravený design předznamenává rozsáhlé změny interiéry, které vyzvedly Avensis na vyšší úroveň. Tak např. nově je navrženo ovládání zdokonalené ventilační a topné soustavy, audiosouprava je integrována do středové konzoly a přibyl přehledný digitální displej. Pozměněný přístrojový štít zlepšil čitelnost údajů za různých světelných podmínek. Kvalitu provedení interiéru ve větší míře zlepšují poddajné plasty.
Výborné jízdní vlastnosti, řízení i vysokou úroveň komfortu poskytuje modifikovaný podvozek se zadní nápravou typu Dual-link, novou charakteristikou tlumičů apod. Všechny vozy jsou sériově vybaveny nejen systémem ABS s elektronickou distribucí brzdné dráhy EBD, ale také airbagem řidiče a spolujezdce, většina má i boční vaky.
Ceny vozů Toyota Avensis se pohybují od 599 000,- Kč za provedení 1.6 Linea Terra až po 740 000,- Kč za 2.0 TD, resp. do 785 000,- Kč za Wagon 2.0 TD.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií