Peugeot dosahoval se svým modelem střední třídy 406 hned po jeho uvedení na trh dobrých prodejních výsledků. Po jeho modernizaci se jeho prodej výrazně zvýšil, v roce 1999 o 33 % oproti roku 1998 a za první pololetí 2000 se oproti srovnatelnému období předchozího roku zvýšil o 78 %. Ke zvýšení prodeje Peugeota 406 významně přispěl i nový úsporný motor HDI.
Čtyřválcový dvoulitrový naftový motor se systémem vysokotlakového vstřikování paliva je dodáván ve dvou výkonových verzích: 90 k (66 kW) nebo 110 k (80 kW). Testovaný vůz měl výkonnější motor 110 k (80 kW), které dosahoval při 4000 ot/min. Tento motor má nejvyšší točivý moment 250 N.m. již při 1750 ot/min. Po nastartování motoru a jeho ohřátí jsem ocenil nízkou hladinu zvuku, která pronikala do interiéru. Již po ujetí několika desítek kilometrů jsem se přesvědčil, že udávané hodnoty točivého motoru jsou pravdivé. Již od 1750 ot/min. ochotně motor zrychluje a při normálním způsobu jízdy není nutné ani v případě předjíždění podřazovat nižší rychlosti. V praxi to znamená, že při jízdě řadíme z trojky na čtyřku při rychlosti vozu 50 km/h. a ze čtyřky na pětku při rychlosti 70 km/h. Při zkoušce zrychlení jsem lehce vytočil trojku do rychlosti přes 100 km/h., v Německu na dálnici čtyřku do rychlosti 150 km/h. a pětku nepatrně pod rychlost 200 km/h. Byl jsem překvapen, že hluk motoru i při vyšších otáčkách neproniká nadměrně do vnitřního prostoru karoserie. Taktéž velmi kladně hodnotím spotřebu motoru HDI, za celý test jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu nafty 5,4 litru na 100 km, což je o 0,1 litru méně než udává výrobce. Musím ale dodat, že jsem jezdil svižně v obsazení pouze dvěma osobami. Vzhledem k velikosti vozu je spotřeba skutečně nízká. Ukazatel průměrné spotřeby na palubním počítači je přesný, vykázal stejnou průměrnou spotřebu jako jsem skutečně naměřil. Za zmínku stojí, že nádrž o obsahu 70 litrů nafty umožňuje dojezd téměř 1300 kilometrů.
Konstrukce podvozku umožňuje rychlé a pohodlné projíždění prudkých zatáček i jízdu na horších silnicích bez přenášení nežádoucích vibrací do interiéru vozu. K tomu jistě přispívá i samořiditelná zadní náprava, která v zatáčkách způsobuje, že se Peugoet 406 chová neutrálně a přesně drží stopu. Přestože má Peugeot měkčí pérování, v zatáčkách jsem zaznamenal pouze mírné naklánění. Brzdy s posilovačem jsou účinné, vybavení systémem ABS je již v základní výbavě stejně tak jako přední a boční airbagy pro řidiče i spolujezdce. Díky všem uvedeným vlastnostem podvozku, motoru a bezpečnostní výbavy jsem měl po celou dobu testování při řízení vysoký pocit bezpečí a ani po 600 kilometrech za volantem jsem necítil nadměrnou únavu.
Celkový design karoserie byl již v roce jeho světové premiéry v roce 1996 velmi elegantní a díky jeho nadčasovému pojetí si vyžádal při modernizaci v roce 1999 pouze úpravy menšího rozsahu. V rámci modernizace dostal Peugeot velké chromované logo firmy a šikmo tvarované přední světlomety se zvýšenou účinností světel. Pro lepší nakládání do zavazadlového prostoru byla snížena hrana tohoto prostoru. Po usednutí na příjemně měkké rozměrné všestranně seřiditelné pohodlné sedadlo jsem ocenil ergonomicky dobře provedenou palubní desku, kde sdělovače jsou dobře čitelné (bohužel s červenou barvou) a ovládače jsou dobře dosažitelné, takže neodvádějí nadměrně pozornost řidiče od sledování dopravní situace. Prostor interiéru umožňuje pohodlné cestování pěti osobám. Zavazadlový prostor má objem 430 litrů. Interiér je řešen nejen elegantně, ale i účelně a je i dílensky velmi dobře proveden.
Základní sériová výbava Peugeotu 406 i v nižším stupni výbavy ST s motorem 2,0 HDI o výkonu 110 k (80 kW) je bohatá, obsahuje mimo jiné vertikálně i horizontálně seřiditelný volant, airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, ABS a elektronický imobilizer, automatické stěrače a tónovaná skla, kompletní elektrickou výbavu včetně elektricky nastavitelného sedadla řidiče, vyhřívaných předních sedadel a automatickou klimatizaci. Základní cena Peugeotu 406 s motorem 2,0 HDI o výkonu 80 kW a výbavě ST je 754 900 Kč. Za příplatek je metalický lak (12 000 Kč), hliníková kola (16 800 Kč), ostřikovače světlometů (6 800 Kč), elektricky ovládané střešní okno (27 100 Kč) a kožené čalounění (50 000 Kč).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií