Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Jednou z pohonných jednotek montovaných do Škody Fabia je koncernový nepřeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 SDi, jenž se vyznačuje neobyčejnou hospodárností.


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Vznětové motory včetně nejvýkonnějšího turbodieselu 1.9 jsme si v minulosti vyzkoušeli už u Octávií a vždy s vynikající spotřebou. Proto jsme byli zvědavi na Škodu Fabia se vznětovým čtyřválcem 1.9 SDi s atmosferickým plněním a přímým vstřikem paliva. Hned na úvod musíme prozradit, že byl nejen velice úsporný, ale také jízda se nám zdála příjemnější než se zážehovým čtyřválcem 1.4 MPI, a to i přesto, že 1133 kg těžkému vozu neposkytuje žádnou převratnou dynamiku. Vznětový motor se vyznačuje také příznivějším průběhem točivého momentu, který dosahuje svého maxima 125 N.m už od 1600 do 2800 otáček za minutu.

Srovnávací tabulka 1.4 MPI 1.9 SDi
motor zážehový čtyřválec vznětový čtyřválec
objem (ccm) 1397 1896
výkon (kW/k/min-1) 50/68 /5000 47/64/4000
toč.moment (N.m/min-1) 120/2500 125/1600-2800
rychlost (km/h) 160 152
zrychlení 0-100 km/h (s) 15,5 18,7
spotřeba město/mimo/kombinovaná (l/100 km) 9,4/5,5/6,9 6,1/3,9/4,7
cena Classic/Comfort/Elegance 379 900,-/314 900,-/379 900,- 339 900,-/374 900,-/439 900,-


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Celkem jsme se Škodou Fabia 1.9 SDi Comfort ujeli v nejrůznějších provozních podmínkách 1700 kilometrů s průměrnou spotřebou kolem pěti litrů nafty. Např. při ustálené jízdě na dálnici jsme při průměru kolem „stovky“ a obsazení dvěma osobami jeli za 4,5 litru nafty. Při nižších rychlostech se lze v pohodě dostat na čtyři litry nafty.

Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

K přednostem modelu 1.9 SDi v provedení Comfort patří nejen přesné řazení a dobře odpružený podvozek, ale také zdařilé odhlučnění motoru, takže jen při nastartování dá o sobě hlasitý zvuk dieselu vědět.

Za „diesel“ zaplatíte sice o šedesát tisíc korun víc, tzn. u provedení Comfort 374 900,- Kč, ovšem při nižší ceně nafty oproti benzínu se tato investice vrátí zhruba po ujetí 70 tisíc kilometrů. Bohužel vyšší objem si vyžádá navíc o něco dražší poplatky za povinné ručení.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....