Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Jednou z pohonných jednotek montovaných do Škody Fabia je koncernový nepřeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 SDi, jenž se vyznačuje neobyčejnou hospodárností.


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Vznětové motory včetně nejvýkonnějšího turbodieselu 1.9 jsme si v minulosti vyzkoušeli už u Octávií a vždy s vynikající spotřebou. Proto jsme byli zvědavi na Škodu Fabia se vznětovým čtyřválcem 1.9 SDi s atmosferickým plněním a přímým vstřikem paliva. Hned na úvod musíme prozradit, že byl nejen velice úsporný, ale také jízda se nám zdála příjemnější než se zážehovým čtyřválcem 1.4 MPI, a to i přesto, že 1133 kg těžkému vozu neposkytuje žádnou převratnou dynamiku. Vznětový motor se vyznačuje také příznivějším průběhem točivého momentu, který dosahuje svého maxima 125 N.m už od 1600 do 2800 otáček za minutu.

Srovnávací tabulka 1.4 MPI 1.9 SDi
motor zážehový čtyřválec vznětový čtyřválec
objem (ccm) 1397 1896
výkon (kW/k/min-1) 50/68 /5000 47/64/4000
toč.moment (N.m/min-1) 120/2500 125/1600-2800
rychlost (km/h) 160 152
zrychlení 0-100 km/h (s) 15,5 18,7
spotřeba město/mimo/kombinovaná (l/100 km) 9,4/5,5/6,9 6,1/3,9/4,7
cena Classic/Comfort/Elegance 379 900,-/314 900,-/379 900,- 339 900,-/374 900,-/439 900,-


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Celkem jsme se Škodou Fabia 1.9 SDi Comfort ujeli v nejrůznějších provozních podmínkách 1700 kilometrů s průměrnou spotřebou kolem pěti litrů nafty. Např. při ustálené jízdě na dálnici jsme při průměru kolem „stovky“ a obsazení dvěma osobami jeli za 4,5 litru nafty. Při nižších rychlostech se lze v pohodě dostat na čtyři litry nafty.

Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

K přednostem modelu 1.9 SDi v provedení Comfort patří nejen přesné řazení a dobře odpružený podvozek, ale také zdařilé odhlučnění motoru, takže jen při nastartování dá o sobě hlasitý zvuk dieselu vědět.

Za „diesel“ zaplatíte sice o šedesát tisíc korun víc, tzn. u provedení Comfort 374 900,- Kč, ovšem při nižší ceně nafty oproti benzínu se tato investice vrátí zhruba po ujetí 70 tisíc kilometrů. Bohužel vyšší objem si vyžádá navíc o něco dražší poplatky za povinné ručení.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...