Změny designu nového Daewoo combi, které jsem přebíral k týdennímu testu, na mě zapůsobily příznivě. Snížená přední kapota, její linie ve tvaru V spolu s chromovanou mřížkou chladiče a velkými trojúhelníkovými předními světly dávají vozu sportovnější vzhled. Ten potvrzuje i pohled na vůz z boku a zezadu. Zpětná rozměrnější zrcátka dostala aerodynamičtější tvar a ochranné lišty na bocích zmenšují riziko poškození. Koncová zadní rozměrná světla, která jsou výše umístěná, a třetí brzdové světlo uprostřed zabezpečují Nubiře podstatně lepší viditelnost ostatními řidiči.
Prohlídky interiéru karoserie mě potvrdila skutečnost, že Daewoo Nubira Combi je jedním z nejprostornějších combi na našem trhu. Pohodlná sedadla jsou anatomicky dobře propracovaná, i v prudkých zatáčkách při vyšší rychlosti zamezují naklánění řidiče a tím dodávají řidiči vyšší pocit bezpečnosti. Možnost výškového nastavení sedadla řidiče a nastavení volantu spolu s nastavením bederních opěrek u obou předních sedadel, středová opěrka na zadním sedadle a velké tvarované opěrky hlavy na zadních sedadlech zpříjemňují jízdu, zabezpečují vyšší míru bezpečnosti a snižují únavu řidiče i ostatních cestujících. Palubní deska byla celkově přepracována: sledování přístrojů ani ovládání všech ovládačů při řízení vozidla nerozptyluje řidiče. Chromované dveřní úchyty a úprava dveřních opěrek a palubní desky v imitaci dřeva působí nejen elegantně a luxusně, ale i přívětivě a teple. Uvítal jsem i přemístění ovládače vnějších zrcátek ze středové konsole na dveřní opěrky, které jsou širší a pohodlnější. Velký počet různých prostor pro uložení menších potřeb řidiče a cestujících taktéž zpříjemňují cestování. Objem zavazadlového prostoru bez sklopení zadních sedadel je 550 litrů.
Při jízdě jsem ocenil změny provedené na podvozku: zejména zdokonalený účinnější posilovač řízení a nové tlumiče. Z hlediska bezpečnosti je třeba vyzdvihnout systém ABS s EBD od firmy Bosch, který automaticky sleduje zatížení vozidla, povrch silnice a úhel zatáčení a dodává brzdnou sílu kolům s nejlepší trakcí. Benzinový čtyřválcový šestnáctiventilový motor 2,0 litru DOHC dává nejvyšší výkon 133 k (98 kW) při 5 400 ot/min a maximální točivý moment 180 Nm dociluje již při 2 400 ot/min. Výkon motoru podle mého názoru umožňuje s Nubirou i sportovnější jízdu a bezpečné předjíždění. Vždyť akcelerace z 0 na 100 km/hod za 9 sekund je na dobré úrovni. Maximální rychlost vozu udává výrobce 185 km/hod. Při testování vozidla, při kterém jsem jezdil většinou s třemi cestujícími, svižně ale s lehkou nohou, jsem docílil kombinovanou spotřebu 8,7 l/100 km. Myslím, že pro tak prostorný vůz s pohotovostní hmotností okolo 1 300 kg není spotřeba vysoká a to zvláště se zřetelem k tomu, že na dálnici jsem se snažil jet nejvyšší povolenou rychlostí a nejméně třetinu kilometrů jsem ujel ve městě.
Cena Daewoo Nubiry Kombi s motorem 2,0 CDX, jejíž základní výbava je opravdu bohatá (automatická klimatizace, dvojitý airbag, ABS+EBD, alarm atd.) je 549 900 Kč. Nubira Kombi s motorem 1,6 se stupněm výbavy SX stojí 439 900 Kč.