Motor a pohon:
Pod kapotou koncepčního vozu je uložen zážehový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem, který ze zdvihového objemu 1991 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 155 kW. Hnací síla je přenášena automatizovanou dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT na všechna kola systémem Mercedes-Benz 4MATIC.
Dovedná hra se stylistickými prvky SUV: vnější design
Koncepční vůz o rozměrech (délka/šířka/výška 4383/1978/1579 mm) potvrzuje řadou výrazných rysů inovativní myšlení designérů.
Zcela nové řešení představují světlomety s laserovou technologií, které nejenže osvětlují vozovku, ale slouží zároveň jako projektory. Mezi další prvky patří mimo jiné dramaticky tvarovaná kapota s vybouleními a sportovní maska chladiče s centrálně umístěnou hvězdou. Nový rámeček hvězdy plynule přechází do dvou příčných lišt. Novinkou jsou rovněž tzv. softcubes, pravoúhlé „nopy“ s mírně zakřivenou plochou, které strukturují masku chladiče a nalézají se také na bočních prazích a koncovkách výfukové soustavy.
Nepřehlédnutelná vnější zpětná zrcátka namontovaná na dvou vzpěrách jsou chráněná mřížkovou strukturou, a patří tedy mezi rysy vozů SUV, stejně jako ochranný panel na spodní části vozu vpředu. Concept GLA je nápadný rovněž svým matně stříbrným lakem v odstínu Alubeam.
Concept GLA ztělesňuje sílu a suverenitu také z profilu.
Klesající linie se pne plně v souladu s filozofií designu značky Mercedes-Benz od světlometu až k podběhu zadního kola. Ozdobná lišta na spodní linii bočních oken stoupá na konci zadních dveří směrem k střešnímu sloupku C. Jedinečná souhra linií, na níž se podílejí také křivky na bocích, kde se láme světlo, a linie stoupající nad bočními prahy směrem ke klesající linii, umocňuje dojem elegantní dynamiky. Tenké, plně zapuštěné kliky dveří pětidveřového vozu se vysunou na povel tlačítka. Studie podtrhuje svůj charakter připomínající kupé bezrámovými bočními okny.
Na 20“ kolech ve výrazném pětipaprskovém designu ve stylu turbíny jsou namontovány pneumatiky rozměru 255/45 R 20, které byly navrženy speciálně pro Concept GLA. Jejich profil navazuje na linie paprsků kola a vizuálně je prodlužuje.
Široké blatníky nad zadní nápravou, které vystupují do stran pod střešním sloupkem C, přecházejí nad světlomety plynule do zadní partie. Tvar překypuje napětím, není však agresivní. Tento dojem zesiluje rovněž klenuté zadní okno a zakřivená chromovaná lišta mezi zadními svítilnami. Pozornost kromě toho přitahuje velký střešní spoiler, který dovedně navazuje na strukturu zadního obložení střechy a nese třetí brzdové světlo.
V oblasti obložení zadního nárazníku se nalézají další prvky ze světa vozů SUV, mimo jiné ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a vizuálně naznačený ochranný panel spodní části vozu. Sportovní charakter stvrzují dvě koncovky výfukové soustavy.
Zadní výklopné víko se otvírá/zavírá elektricky s funkcí samočinného dovírání. Je-li otevřeno vzhůru, včetně jednodílných zadních svítilen, odhalí přídavné svítilny, které při otevřeném víku upozorňují vzadu jedoucí řidiče. Další zdroje světla jsou uloženy v zadním příčném nosníku na podélných střešních nosičích.
Řemeslná dokonalost: interiér
Interiér se svým designem přináší novou interpretaci ve stylu moderního a mimořádně kvalitního SUV. Uvnitř dominuje kůže a tmavě galvanizovaný hliník, vytvářející napínavý kontrast. Čtyři samostatná sedadla a prostřední plochy výplní dveří jsou potaženy výraznou hnědou přírodní kůží. Sedlo připomíná nejen její barva, ale i zpracování. Ve studii Concept GLA je celkově více než 20 metrů ručně zpracovaného stehování, které spojuje otevřené okraje kůže. Na plochách sedadel, která mají uprostřed pruhy z velmi kvalitní tkaniny, zvýrazňují téma sedla do kůže vyražené linie. Všechna čtyři sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jsou vybavena osvětlenými lištami v otvoru pod opěrkami.
Šedá přírodní kůže s graficky nanesenou zrnitou povrchovou strukturou je použita mimo jiné i na zadní stěně předních sedadel a přebírá grafické vzory z jiných ploch. Loketní opěrky a prostřední části výplní dveří mají podobu viditelné struktury.
Přístrojová deska je zkonstruována ve více vrstvách.
V úrovni pod kůží potaženém horním panelem se nalézá struktura nosníků z matovaného a lešteného hliníku, v níž jsou uloženy rovněž všechny přístroje a ovládací prvky. Šrouby jsou viditelné a mají speciálně vyvinutý design. Kryt z organického skla chrání před vnikáním prachu. Podsvícení zdůrazňuje dojem vznášejících se rovin. Tlačítka pro ovládání systému COMAND Online jsou vyrobena s technickou precizností rovněž z organického skla, které bylo zezadu opatřeno černou barvou, do níž jsou ze zadní strany vyfrézovány piktogramy.
Výdechy ventilační soustavy na přístrojové desce a vzadu jsou dalším vývojem dosavadního designu. Stejně jako ve studiích Concept A-CLASS a Concept Style Coupé jsou podsvíceny. Jejich barva se mění v závislosti na tom, jakou teplotu si zvolí cestující pro klimatizování interiéru. Při 22 °C svítí bíle, při volbě chladnějšího vzduchu v interiéru jsou modré a při požadavku teplého vzduchu se rozzáří červeně.
V zavazadlovém prostoru vizuálně pokračuje dlouhá středová konzola protažená od přístrojové desky až k zadním sedadlům. Její dekorační osvětlení mají na starosti světlovody. Rovná podlaha zavazadlového prostoru je na povrchu zdůrazněna pravoúhlou světelnou lištou. Zavazadla lze bezpečně zajistit pomocí čtyřbodového zámku bezpečnostích pásů s předpjatou pružinou, který svou inspiraci čerpá ze světa vrtulníků. Opěradla zadních sportovních sedadel lze sklopit jediným úkonem dopředu, čímž vznikne rovná ložná plocha.
Laserová světla: zcela nové světlomety promítají světlo a obrazy
Přední světlomety studie Concept GLA jsou vybaveny laserovým projektorem, který plní funkci světlometů a zároveň dokáže promítat na plátno nebo stěnu také obrazy a filmy. Zdrojem signálu mohou být jakékoli formáty, které se ovládají systémem COMAND Online: např. fotografie a filmy z chytrého telefonu, z internetu nebo pevného disku.
Alternativně lze pořídit živý záznam z celé jízdy. Concept GLA má totiž dvě kamery, uložené vpředu ve střešních nosičích. Možné jsou nejen záběry ve formátu 3D natočené během jízdy Conceptu GLA. Kamery HD lze také odejmout a upevnit například na přilbu před jízdou na horském kole. Dobré osvětlení ve všech situacích zajišťuje jeden přídavný světlomet u každé kamery. Místo projekce mohou cestující sledovat filmy také v interiéru na displeji systému COMAND Online.
Laserové projektory jsou více než jen malým cvičením techniků a designérů značky Mercedes-Benz. Jako rozšíření průhledového displeje by totiž mohly zvýšit bezpečnost silničního provozu. Pomocí této technologie by bylo možné promítat na vozovku například pokyny pro odbočení z navigačního systému – i ostatní účastníci silničního provozu by tak mohli sledovat, jakým směrem se zamýšlí řidič vydat.
S laserovou technologií a diodami LED: světlomety
Třpytivě modře osvětlené světlomety studie Concept GLA nejsou zajímavé pouze svým laserovým projektorem a znatelným chlazením s otáčejícím se ventilátorem. U funkce „Coming Home“ modré světlo pulzuje, a tím signalizuje, že vozidlo čeká na svého řidiče.
Zatímco tlumené světlo je poprvé vytvářeno laserem a směrováno čočkovým zrcadlem, zajišťují diody LED funkce ukazatelů směru a světlometů pro denní svícení ve tvaru charakteristické pochodně. Ukazatelé směru mají podobu digitálního pohybujícího se světla a jsou dalším vývojem konstrukce ve stylu „mexické vlny“ u studie Concept Style Coupé.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií