Představený nový Mercedes-Benz CLA 45 AMG dokonale reprezentuje příslib značky AMG „Driving Performance“.
Přeplňovaný dvoulitrový motor
– má nejvyšší výkon 265 kW a maximální točivý moment 450 N.m, takže je nejvýkonnějším sériově vyráběným čtyřválcem na světě. Zároveň však přesvědčí i nejvyšší účinností a plněním emisní normy EU6. Model CLA 45 AMG vyhovuje nejvyšším nárokům také kombinovanou spotřebou paliva EU 6,9 litru na 100 kilometrů. Pohon všech kol AMG 4MATIC v modelu CLA 45 AMG je sportovně vyladěný.
Nové čtyřdveřové vysokovýkonné kupé
– nabízí výjimečnou kombinaci fascinujících zážitků ze sportovní jízdy, extravagantního designu a nejvyšší individuality. Mercedes-AMG zakládá s typem CLA 45 AMG nový segment – po vzoru typů CLS 63 AMG Shooting Brake (2012) a CLS 55 AMG (2004). Oba modely AMG neměly v době svého představení žádné přímé konkurenty a inspirovaly ostatní výrobce automobilů. CLA 45 AMG má stejný hnací řetězec – turbodmychadlem přeplňovaný motor, pohon všech kol a sedmistupňovou sportovní převodovku AMG SPEEDSHIFT DCT – jako A 45 AMG, v němž je zdrojem velmi dynamického a hospodárného pohonu.
Přehled nejdůležitějších technických údajůMercedes-Benz CLA 45 AMG:
Zdvihový objem | 1991 cm3 |
Vrtání x zdvih | 83,0 x 92,0 mm |
Kompresní poměr | 8,6 : 1 |
Výkon | 265 kW při 6000 min-1 |
Max. točivý moment | 450 N.m při 2250 – 5000 min-1 |
Hmotnost motoru | 148 kg bez provozních náplní |
Maximální otáčky | 6700 min-1 |
Specifický výkon | 133 kW |
Maximální tlak | až 140 barů |
Maximální plnicí tlak | 1,8 baru |
Kombinovaná spotřeba paliva | 6,9 – 7,1 l/100 km |
Emise CO2 | 161 – 165 g/km |
Třída hospodárnosti | C – D |
Emisní norma | EU6 |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,6 s |
Největší rychlost | 250 km/h elektronicky omezena |
Předpokladem pro uvedené pozoruhodné hodnoty je technicky vyspělá konstrukce z dílen Mercedes-AMG.
Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec je jako vysokovýkonný agregát řady motorů BlueDIRECT vybaven přímým vstřikováním benzinu s centrálně umístěnými piezoelektrickými vstřikovači. Kombinace vícenásobného vstřikování a vícenásobného zapalování zlepšuje využití energie v palivu a výrazně zvyšuje termodynamickou účinnost, což vede k nízkým emisím výfukových plynů. Mezi další technické skvosty patří: celohliníkový blok motoru odlévaný kombinovanou technikou lití do kovové a pískové formy, klikový mechanismus s optimalizovanou hmotností, kovaným ocelovým klikovým hřídelem a kovanými písty opatřenými pístními kroužky s optimalizovaným třením, dále opracování pracovních ploch technologií NANOSLIDE, mezichladič stlačovaného vzduchu typu vzduch-voda, řízení generátoru a funkce ECO Start-Stop.
Turbodmychadlo twinscroll a sportovní výfuková soustava AMG s výfukovou klapkou
Zásadní výzvu v podobě rychlé reakce maloobjemových motorů přeplňovaných turbodmychadlem zvládá Mercedes-AMG použitím výfukového turbodmychadla twinscroll, minimalizací odporu ve výfukové soustavě a novou strategií vstřikování. Technologie twinscroll zajišťuje spontánnější nárůst plnicího tlaku. Pozitivně se projevuje také využití protitlaku, teploty a impulzů výfukových plynů. Souhrou všech uvedených faktorů stoupá křivka točivého momentu strměji již od nízkých otáček. Příjemným vedlejším efektem technologie twinscroll je snížení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Přeplňovaný čtyřválec AMG 2,0 litru stojí na vrcholu rovněž díky hodnotě maximálního plnicího tlaku 1,8 baru.
Sportovní výfuková soustava AMG
– má velký průměr potrubí a automaticky ovládanou výfukovou klapku. Tato technika známá z typu SLK 55 AMG řeší konflikt mezi zážitky z dynamické jízdy a požadavkem na komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti. Klapka je plynule ovládána řídicí jednotkou motoru v závislosti na požadavku řidiče na výkon, zatížení motoru a otáčky. Zejména při intenzivní akceleraci vyluzuje sportovní výfuková soustava AMG s dvojitými koncovkami výfuku fascinující sonorní zvuk.
Na přání se pro CLA 45 AMG dodává také výfuková soustava AMG Performance, rovněž s výfukovou klapkou. V tomto případě zažije řidič při zatížení a řazení ještě emocionálnější a výraznější zvuk. Zejména funkce přidávání meziplynu při řazení nižších převodových stupňů a přerušení zapalování a vstřikování při řazení vyšších převodových stupňů pod plným zatížením zní s výfukovou soustavou AMG Performance ještě jadrněji a vytváří emocionální kulisu, která je jinak běžná pouze u motorů s více než čtyřmi válci.
Vysokovýkonná chladicí soustava s komponenty z typu SLS AMG
Vysoká úroveň jízdní dynamiky typu CLA 45 AMG vyžaduje výkonnou chladicí soustavu. Pro chlazení stlačovaného vzduchu typu vzduch-voda se u přeplňovaného čtyřválce používá nízkoteplotní okruh sestavený na základě komponentů z typu SLS AMG. Velký chladicí element v úplně přední rovině chladicího modulu je doplněn přídavným chladičem v podběhu kola. Vysokovýkonné elektrické čerpadlo zajišťuje cirkulaci chladicí kapaliny v sériově uspořádaném chladiči stlačovaného vzduchu i v chladičích, umístěných za velkými otvory pro přívod chladicího vzduchu. Velmi stlačený vzduch je tímto způsobem optimálně ochlazován, a přispívá tak k maximálnímu výkonu motoru.
Chlazení olejové náplně převodovky je integrováno do kapalinového chladicího okruhu motoru. Za předním nárazníkem umístěný chladič je podporován přímo na převodovce umístěným výměníkem tepla a v případě potřeby je k němu chladicí kapalina přiváděna prostřednictvím přídavného čerpadla.
Tradiční ruční výroba motorů
Stejně jako všechny osmiválcové a dvanáctiválcové motory je i nový čtyřválec AMG 2,0 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, montován výhradně ručně podle tradiční filozofie AMG „one man, one engine“ (jeden muž, jeden motor). Pro nový motor AMG byla postavena exkluzivní montážní linka v motorárně MDC Power ve městě Kölleda, v níž Mercedes-Benz vyrábí veškeré čtyřválcové motory BlueDIRECT pro modely třídy A a třídy B. Charakteristickým znakem výroby „one man, one engine“ je plaketa na motoru AMG s podpisem odpovědného technika, který motor sestavil. Motorový štítek AMG je pro AMG typickým znakem nejvyšší kvality výroby.
Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT
– je připevněna přímo k přeplňovanému čtyřválcovému motoru AMG 2,0 litru, který je uložen vpředu napříč. Z převodovky supersportovního vozu SLS AMG byly převzaty zásadní softwarové moduly. Dvouspojková převodovka v modelu CLA 45 AMG má sedm převodových stupňů pro jízdu vpřed, tři jízdní programy, funkci přidávání meziplynu a režim RACE START pro nejrychlejší možné zrychlení. Mezi přednosti sportovní převodovky AMG DCT patří spontánní řazení bez přerušení toku hnací síly, na míru střižená strategie řízení, vysoký komfort řazení a vysoká účinnost. „Vyztužená“ ozubená soukolí zajišťují maximální odolnost. Synchronizační kroužky s třecími plochami z uhlíkového kompozitu prospívají nejen trvanlivosti, ale navíc optimalizují reakční dobu při manuálním řazení, což jsou optimální předpoklady pro ambiciózní jízdu na závodním okruhu.
„Krátkodobý program M“ pro ještě větší dynamiku a radost z jízdy
Další specialitou pro zvýšení dynamiky a radosti z jízdy je tzv. „krátkodobý program M“. Díky němu může řidič v režimech „C“ a „S“ jednorázovým ovládáním páček „up“ nebo „down“ pro manuální řazení „nahoru“ nebo „dolů“ aktivovat manuální režim řazení „M“, aniž by musel pouštět volant. V krátkodobém programu M zažije řidič ve všech automatických jízdních programech dynamiku a rychlost řazení manuálního režimu, doplněné o automatické řazení vyšších převodových stupňů při dosažení nejvyšších otáček. Řidič se tak může zcela soustředit na zážitky z pozoruhodných jízdních výkonů.
Rychlost řazení v manuálním režimu „M“ a ve sportovním programu „S“ je na podobně sportovní úrovni jako u supersportovního vozu SLS AMG GT. Díky krátkodobému a přesně definovanému přerušení zapalování a vstřikování při plném zatížení je řazení v režimech „M“ a „S“ ještě rychlejší a akusticky emocionálnější. V režimu „C“ (Controlled Efficiency) podporuje měkká charakteristika řazení a motoru komfortní a hospodárný styl jízdy. V režimu „C“ je kromě toho aktivována funkce ECO Start-Stop.
Sportovně vyladěný pohon všech kol AMG 4MATIC
Nový CLA 45 AMG je standardně vybaven sportovně vyladěným pohonem všech kol AMG 4MATIC s variabilním rozdělováním točivého momentu. Během jeho konstrukce a vývoje stály v popředí pojmy „výkon“ a „dynamika“. Do sedmistupňové sportovní převodovky je kompletně integrována kompaktní jednotka PTU (Power Take-off Unit), z níž vychází spojovací hřídel k zadní nápravě. Jednotka PTU nemá vlastní mazací okruh, nýbrž je napojena na mazací soustavu sportovní převodovky. V porovnání s konkurenčními systémy, u nichž je výstup k zadní nápravě realizován prostřednictvím dodatečně montovaných komponentů s vlastním mazacím okruhem, se podařilo dosáhnout výrazného snížení hmotnosti. I díky kuželíkovým ložiskům s minimalizovaným třením pracuje PTU s vynikající účinností. To však není všechno. V porovnání s konkurenčními verzemi, vybavenými pohonem všech kol, je hmotnost nového pohonu všech kol AMG 4MATIC až o 25 procent nižší.
Hnací sílu přeplňovaného čtyřválce AMG 2,0 litru přenáší na zadní nápravu dvoudílný spojovací hřídel. Z důvodu příznivějšího rozdělení hmotnosti je elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka uložena ve skříni zadního diferenciálu. Lamelová spojka rozpozná, kdy začnou kola přední nápravy prokluzovat. Extrémně rychle a pro řidiče prakticky nepostřehnutelně stlačí hydraulické čerpadlo sadu lamelových spojek, které přenášejí potřebný točivý moment motoru na zadní kola. Aby byla zajištěna mimořádně krátká reakční doba, je čerpadlo trvale aktivní a nemusí být pokaždé znovu zapínáno, jak je běžné u jiných systémů. Hnací síla je rozdělována plně variabilně. Za normálních jízdních podmínek jezdí CLA 45 AMG s předním pohonem, který zajišťuje optimální hospodárnost provozu. Při odpovídajícím nároku na vyšší jízdní dynamiku rozděluje variabilní pohon všech kol AMG 4MATIC hnací sílu mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50:50 %. Faktory, které ovlivňují variabilní rozdělení hnací síly, jsou následující: rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rozdíl otáček mezi jednotlivými koly, zařazený převodový stupeň a poloha pedálu plynu.
3stupňové ESP® s asistentem ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou
Exkluzivní zvláštností je spolupráce pohonu všech kol AMG 4MATIC s 3stupňovým ESP® a asistentem ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou. Pomocí tří stupňů ESP® může řidič individuálně měnit stisknutím tlačítka dynamiku vozu CLA 45 AMG. Jízdní program „ESP ON“ klade důraz na bezpečnost a podporuje řidiče neutrálním chováním vozu. Při začínající nestabilitě následuje brzdný zásah na jednom nebo více kolech, společně se snížením točivého momentu motoru.
Po krátkém stisknutí tlačítka ESP® se aktivuje režim „SPORT Handling Mode“. Tento dynamicky orientovaný jízdní program umožňuje díky odpovídající strategii řízení nejen pozdější zásahy ESP®, ale i přenos větší hnací síly na zadní nápravu. Výsledkem je větší potěšení z jízdy při vášnivém stylu řízení. Dlouhým stisknutím tlačítka ESP® se zapne „ESP OFF“ – v tomto režimu nejsou funkce ESP® k dispozici. „ESP OFF“ by měli používat pouze velmi zkušení řidiči na závodním okruhu. Při brzdění jsou k dispozici všechny bezpečnostní funkce ESP® i v režimech „SPORT Handling Mode“ a „ESP OFF“.
Dokonalým doplňkem je asistent ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou, kdy neznatelný brzdný zásah na vnitřním kole vytváří definovaný otáčivý moment kolem svislé osy, aby vůz CLA 45 AMG zatočil do zatáčky precizně a za všech okolností ovladatelně. V závislosti na zvoleném režimu ESP® se mění i činnost asistenta ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou. V režimech „ESP SPORT Handling Mode“ a „ESP OFF“ je tak podpořeno přání řidiče po vyšší úrovni agility a jízdní dynamiky. Asistent ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou je další funkcí elektronického stabilizačního systému a citlivě zlepšuje nejen agilitu, ale i aktivní bezpečnost při jízdě na hranici fyzikálních možností.
Sportovní podvozek AMG s unikátní konstrukcí přední a zadní nápravy
Stejně jako všechny vysokovýkonné automobily AMG disponuje i nový CLA 45 AMG speciální náročnou konstrukcí náprav. Z důvodu vyšší jízdní dynamiky je tříprvková přední náprava vybavena vyztuženými čepy nápravy a zcela novou elastokinematikou. U spodních ramen nalézají uplatnění nově vyvinutá a pevně uložená ložiska, která zajišťují pohotovější reakce na řízení a preciznější a přímější zpětnou vazbu od vozovky. Pevnější uložení ložisek vede také k vyšší klopné tuhosti kola, což umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí. Při konstrukci a vývoji kompletní přední nápravy byl kladen velký důraz na nejlepší možnou trakci při velmi dynamickém jízdním stylu.
Také čtyřprvková zadní náprava typu CLA 45 AMG byla zcela nově vyvinuta. Ložiska ramen byla v rámci optimalizované elastokinematiky přizpůsobena požadavkům na maximální jízdní dynamiku a ovladatelnost. Rovněž pomocný rám zadní nápravy je v zájmu vyšší jízdní stability vybaven tužším uložením. Nápravnice je pevně spojena s karoserií. Sportovní podvozek AMG se specificky nastavenými pružinami i tlumiči a robustněji dimenzovanými příčnými zkrutnými stabilizátory umožňuje vysoké hodnoty příčného zrychlení a snížené boční naklánění v rychle projížděných zatáčkách a při náhlých změnách směru jízdy. CLA 45 AMG jezdí standardně na kolech AMG z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 235/40 R 18.
Sportovní parametrické řízení AMG a vysokovýkonná brzdová soustava AMG
Sportovní parametrické řízení AMG s elektromechanickým posilovačem a konstantním převodem (14,5:1) umožňuje vysokou preciznost řízení a agilitu. Elektromotor posilovače řízení je umístěn prostorově nenáročně na pastorku převodky řízení a jeho účinek má pro AMG specifickou charakteristiku závislou na rychlosti jízdy. Vysokovýkonná brzdová soustava AMG, zajišťující spontánní a spolehlivé zpomalení, je na všech kolech vybavena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a odvrtáváním, s rozměry 350 x 32 mm vpředu a 330 x 22 mm vzadu.
Nezaměnitelný design
Nové CLA 45 AMG dává hned na první pohled na srozuměnou, že podobnosti s CLS 63 AMG jsou zcela záměrné. Mercedes-AMG doplnil výrazný design modelu CLA charakteristickými a pro AMG typickými prvky, čímž vytvořil novou stylistickou ikonu. CLA má sportovní proporce vrozené – dynamické vzezření umocňuje maska chladiče AMG „Twin Blade“ a příčná lišta v předním nárazníku AMG s matným titanově šedým lakem. Černé aerodynamické prvky rámují velké boční otvory, které zlepšují přívod vzduchu k chladicím modulům. Bi-xenonové světlomety jsou součástí standardní výbavy.
Při pohledu z boku zaujmou rozšířené boční prahy s lištami v matném titanově šedém odstínu. Typickými prvky pro výkonný špičkový model AMG jsou navíc lesklá titanově šedá kola AMG z lehké slitiny v designu s dvojitými paprsky a nápis „TURBO AMG“ na blatníku. Vzadu na sebe poutá pozornost zadní nárazník AMG, který má u typu CLA 45 AMG nejen naznačené boční ventilační otvory, ale i velký vložený difuzor a ozdobný prvek v matném titanově šedém odstínu. Dynamiku zdůrazňují dvě chromované dvojité koncovky sportovní výfukové soustavy AMG s výfukovou klapkou. Markantní zadní svítilny s technikou LED patří ke standardní výbavě.
Dynamika, exkluzivita a nejvyšší kvalita v interiéru
V interiéru modelu CLA 45 AMG, který se vyznačuje tradiční kvalitou, prvotřídními materiály a pro vozy Mercedes-AMG typickou dynamikou a exkluzivitou, nezůstane žádné přání nesplněné. Součástí standardní výbavy jsou sportovní sedadla, čalouněná umělou kůží ARTICO/tkaninou z mikrovláken DINAMICA s červeným kontrastním ozdobným stehováním, červené bezpečnostní pásy, multifunkční sportovní volant s páčkami pro manuální řazení, AMG DRIVE UNIT a prahové lišty AMG vpředu. Ozdobné obložení na přístrojové desce z kartáčovaného hliníku je dokonale sladěno s pěti galvanizovanými tryskami ventilační soustavy. Sdružený přístroj AMG informuje řidiče prostřednictvím centrálního barevného displeje, hlavního menu AMG a funkce RACETIMER.
Pro individualizaci typu CLA 45 AMG jsou pochopitelně k dispozici rozmanité prvky výbavy na přání (výběr):
- Kryty vnějších zpětných zrcátek AMG Carbon
- Vnější paket AMG Carbon: přední spoiler, lišty v rozšířeních bočních prahů a ozdobný prvek v zadním nárazníku ze skutečného uhlíkového kompozitu
- Ozdobné prvky AMG Carbon v interiéru
- Exkluzivní paket AMG
- Podlahové rohože AMG
- Mnohopaprsková kola AMG z lehké slitiny s rozměrem 8 x 19 a pneumatikami o rozměru 235/35 R 19 ve dvou variantách: lakovaná titanově šedým odstínem a leštěná, nebo lakovaná matně černým lakem s leštěným okrajem ráfku
- Paket AMG Night: tmavě tónovaná skla oken, černě eloxované ozdobné okenní lišty, černě chromované koncovky výfukové soustavy, stříbrně chromované lamely masky chladiče, leskle černou barvou lakovaný přední spoiler, vnější zpětná zrcátka, lišty v rozšířeních bočních prahů a ozdobný prvek v zadním nárazníku
- Výfuková soustava AMG Performance
- Podvozek AMG Performance s tužší charakteristikou pružin a tlumičů
- Volant AMG Performance a páka voliče E-SELECT, elektronický klíček s logem AMG
- Sedadla AMG Performance
- Černé kryty matic AMG pro upevnění kol s krytem náboje kola v designu matice centrálního upevnění kola (pouze pro standardní kola AMG z lehké slitiny)
- Chytré adaptivní světlomety ILS (Intelligent Light System)
- Červeně lakované brzdové třmeny
Prodej nového modelu CLA 45 AMG bude zahájen v červenci 2013
– na trh bude novinka uvedena v září letošního roku.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií